Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Of, een onderbroek onder je luier.
Voor sommige kinderen is het gevoel van de onderbroek “ik moet hier niet in plassen”. En de luier: chill hier voel ik niks van als ik 1 plasje doe haha.

2 likes

Ja wij deden dit ook. En 9 van de 10 keer was ze dan nog droog als we thuiskwamen en ging ze dan plassen. Dus het één sloot bij ons het ander ook niet uit.

2 likes

Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar het boek Slaap! van Susanne Willekens heeft mij heel erg geholpen. Sowieso om meer te leren over hoe babies slapen, maar het heeft ons ook handvaten gegeven om onze baby zelf te leren in slaap te vallen, waardoor hij nu ook beter doorslaapt. Alles zonder huilen! Ze heeft ook een boek voor wat oudere kindjes, tussen de 1 en 4 jaar. Misschien heb je er wat aan :relaxed:.

5 likes

Is de boomhuttenclub in Den Haag de moeite waard? Ik moet einde ochtend in het Haga zijn met mijn kind en wil de ochtend overbruggen met lekkere koffie en speelgelegenheid (want het was 05:05 toen hij vanmorgen wakker werd :sleeping: :sleeping:). Of zijn er betere tips in de buurt? Ik ken Den Haag niet goed

Ik kan projectslaap.nl aanraden. Zij woont in Utrecht geloof ik maar alles is digitaal dus dat maakt niet uit

Ja is wel leuk! Binkies is ook leuk

3 likes

Goeie tip! Ga hier heen denk ik. Ga helemaal goed op hun no-nonsense kinderkaart. Staat gewoon een cracotte met pindakaas op 🥹

2 likes

Ik vond de Boomhuttenclub wel leuk maar ook wel spannend om mijn kind daar alleen te laten spelen/klimmen. Want je hebt van die netten. Dus ik was blij dat ik toen met mijn vriend was. Konden we afwisselen.

3 likes

Ik denk dat een slaaptherapeut wel anders is dan praten met iemand van het cjg. Dat had ik zelf ook een aantal keer gedaan en daar kwam ook niks blijvends uit.
Slaapoefentherapie | Mensendieck praktijk Merwesteyn, hier waren wij geweest.
Haar eerste advies was dus de ferber methode en dan wat dingen eromheen (heb ik hier al vaker uitgelegd, mocht je dat willen proberen). Maar na een week ook weer inchecken en als het niks was iets anders met haar samen proberen. Geen idee wat de volgende stappen zouden zijn want toen waren wij al geholpen. Vind het ook wel fijn dat het gewoon door de verzekering gedekt werd ookal hebben wij een basispakket.

Edit : het was anderhalf uur huilen, snachts 1 x een kwartier en vanaf dat moment sliep ze zelfstandig in en sliep ze door. Het is echt nog steeds bizar als ik eraan terugdenk. Anderhalf jaar aan gebroken nachten en dit was gewoon in 1 x opgelost.
Bij m’n nichtje (21 maanden) was het met 3 dagen opgelost en bij een vriendin (13 maanden) met 2 dagen.

3 likes

Ik heb goede ervaringen bij Bianca van Pedagoochelen. Heeft een op maat gemaakte aanpak gemaakt om m’n kind beter te laten slapen. Het was een aangepaste versie van de Ferber methode, met echt precies de stappen die we konden doen, en met details zoals op de gang staan rommelen, en wie wat zou doen.

Het plan had ze opgesteld naar aanleiding van een lang gesprek met ons. En het fijnste was dat ze twee weken lang app contact met ons had tijdens zijn bedtijdroutine. Ik kon dus elk moment een vraag stellen en dat stelde me wel gerust, want de eerste twee dagen waren echt verschrikkelijk en toen heeft ze me er wel doorheen geholpen. En na de eerste vier dagen sliep hij wel echt zo zoveel beter, echt een verschil van dag en nacht. Je moet er wel mentaal op voorbereiden dat de eerste dagen zwaar worden, maar ik zou het zelf zo weer doen

1 like

Wie heeft er een tip voor een app om speeltuintjes mee te vinden? Ze lijken allemaal slechte reviews te hebben

1 like

Playground Buddy werkt vaak wel goed.

2 likes

Iemand toevallig een idee of er in een fysieke winkel ‘regenboog potloden’(meerkleurige) te koop zijn? Mijn dochter heeft met die van haar nichtje mogen tekenen en heeft het nergens anders meer over.

2 likes

Dille & Kamille!

6 likes

Gewoon Google Maps. Als ik “speeltuin” intoets komen alle gewone speeltuintjes hier in de buurt omhoog. Gebruik ik op vakantie ook vaak als ik in een random plaats m’n kind even op een schommel wil zetten, haha.

2 likes

Ja vandaag ook deze situatie! We waren 1,5 u weg en ze had veel gedronken ervoor. En pas thuis naar de wc gegaan.
@ de rest bedankt voor de tips!

3 likes

Via de site van de gemeente waar ik woon, kun je alle sport- en speelplekken vinden inclusief foto’s. Misschien is dat bij jouw gemeente ook?

2 likes

@Nefertiti @sashiko @Alane Dank voor de tips, ga ze eens uitproberen!

1 like

WipWap!

1 like

https://www.buitenspeelkaart.nl/ Moet jouw gemeente dan wel aan meedoen. Weet niet of er ook een app van is, gebruik altijd de site

1 like