Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Die van mij ook😂

Tot nu toe bij alle vaccinaties btw :fist::wood:

@Calypso rode hond nu alleen daar, maar de algemene vaccinatiegraad is nu overal lager (met pieken in idd van oudsher bible belt, maar ooj amsterdam en andere steden), dus dan is het een kwestie van tijd voor het elders te vinden is? Alleen maar goed dat er vroegtijdig wordt gewaarschuwd.

Net als mazelen en de bof? Bij ons op de kdv wordt er gelukkig goed gevaccineerd door de ouders, maar heb zoveel vrienden (met gelukkig gevaccineerde kinderen), die nu op halflege klassen vinden omdat zoveel niet gevaccineerd zijn. Lekker dan.

1 like

Ja dat vind ik dus ook :sweat_smile:

Kind heeft inmiddels geen vlekjes meer. En ik hoop ook vurig dat dit zo blijft, want zaterdag gaan we op vliegvakantie dus dan kan ik wel contact opnemen met de verloskundige maar actie ondernemen wordt lastig

1 like

Waar haal je vandaan dat ik iets anders beweer? Waarschuwen is heel wat anders dan beweren dat er een bepaalde (zeldzame) ziekte heerst terwijl dat (nog) niet het geval is.

Hoe weet je trouwens dat er op jullie opvang goed gevaccineerd wordt? Daar mogen ze toch niks over zeggen?

Klopt, is ook niet vanuit het kdv besproken. Het is een onderwerp wat hier sowieso best vaak onder de ouders besproken wordt. Ik weet het btw ook alleen van de kindjes bij mijn kind op de groep, niet alle kids.

Ik zeg btw ook niet dat jij iets anders beweert mbt rode hond hoor.

Bij onze opvang is een vaccinatieplicht. Je moet ook dat bewijsje laten zien. Ben daar heel blij mee.

7 likes

Dat mogen ze van mij overal invoeren, jammer dat dat idee indertijd niet verder is gekomen. Maar volgens mij mag je dat als opvang juridisch gezien dus ook niet doen, niet gevaccineerde kinderen weigeren? Naja misschien weten ze dat en hebben ze daar gewoon schijt aan, kan ook haha.

4 likes

De eigenaresse heeft er schijt aan, heeft ze me weleens verteld. Love haar.

6 likes

Hebben jullie bij het zindelijk maken ook gelijk buiten de luier uitgelaten? Of pas na enkele dagen bijv?

1 like

We zijn de eerste 4 dagen thuis gebleven en daarna ook buiten luier uit. Toen was hij ook zindelijk.

1 like

Ik zou het jezelf niet te moeilijk maken en gewoon een luier om tijdens het winkelen, daarna thuis weer verder oefenen

3 likes

Wij na een weekend in en om huis ook meteen doorgepakt. Beetje plannen wanneer je naar de supermarkt gaat (niet te veel drinken kort van tevoren, plassen voor vertrek) en in het ergste geval gewoon naar de wc in de supermarkt. Heb een heeeeleboel winkeltoiletten van binnen gezien indertijd, was nooit een probleem.

1 like

Wij doen gewoon een luier aan als we geen zin hebben in lekkage. Maar wij zijn ook niet zo van het “en nu doorpakken”.

2 likes

Heeft iemand van jullie aanraders voor een slaapcoach in Zuid-Holland? Mijn kind is dramatisch met inslapen de laatste tijd en ik ben gaar :tired_face::sleeping:

1 like

Wat wil je eruit halen? Wij waren in Dordrecht bij eentje, werd volledig vergoed (mensendieck), maar eigenlijk zei die gewoon doe de ferber methode het wordt beter. En dat was dus echt een schot in de roos en 100% wat we nodig hadden. Maar niet iets wat we ook niet zelf hadden kunnen bedenken. Maar na anderhalf jaar hadden we gewoon die zekerheid nodig dat dit een optie was.

Ik heb al een paar keer met iemand van het CJG gepraat en die raadde ook aan om te slaaptrainen en te laten huilen. Heb dat toen wel geprobeerd, maar mijn kind is dan meteen in dikke paniek, dus toen raadde ze me het toch weer af.

Hoe ging jouw dochter er mee om, was het jammer of ook hysterie?

Ik ben echt te spreken over het Instagram account van Bureau van Slaap, gewoon omdat ik de inhoud van hun berichten altijd heel logisch, begrijpelijk en verklaarbaar vind, maar heb geen ervaring met 1 op 1 slaapcoaching of een persoonlijk gesprek daarover met hen ofzo. Volgens mij werken ze voornamelijk digitaal maar dat weet ik ook niet zeker. Ze hebben wel sowieso een ‘zachte’ benadering als uitgangspunt, zonder huilen. Misschien de moeite waard om eens te kijken.

3 likes

Ik wilde net hetzelfde zeggen. Fijn en leerzaam account om te volgen. De online gesprekken lijken makkelijk te realiseren, maar ook geen ervaring mee.

Je hebt ook van die oefenbroekjes bij Zeeman, misschien is dat een tussenvorm? Voelen ze wel als het nat is, maar heb je niet meteen alles onfer zitten bij een ongelukje.

2 likes

Of, een onderbroek onder je luier.
Voor sommige kinderen is het gevoel van de onderbroek “ik moet hier niet in plassen”. En de luier: chill hier voel ik niks van als ik 1 plasje doe haha.

2 likes

Ja wij deden dit ook. En 9 van de 10 keer was ze dan nog droog als we thuiskwamen en ging ze dan plassen. Dus het één sloot bij ons het ander ook niet uit.

2 likes