Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Spenen kunnen, op dit moment, niet anders dan van siliconen. Anders is de flexibiliteit van de speen toch totaal weg?!

1 like

Volgens mij bestaan ze ook van rubber

1 like

O echt? Wat goed! Ik wist jiet dat daar al flesspenen van waren. Ik kende alleen de ā€˜zuig’speen daar van.

Wij hadden voor onze jongste een medela soft silicone speen. Toen we bij de tandarts waren dacht ze dat hij geen speen had (gehad). Terwijl ze het bij onze dochter, die wel een Bibs speen had, toentertijd meteen opnoemde. De speen is dus van siliconen wat geen microplastics afgeeft (naar mijn weten).

1 like

Dierenrijk in Nuenen, heet nu Eindhoven Zoo maar is dus in Nuenen. Je kunt de dieren van heel dichtbij bekijken en er zijn veel speelgelegenheden.

1 like

Jaaa, top! Naar zoiets was ik op zoek. Dacht dat ze dat allemaal hadden, maar is dus alleen de mesh versie dus. Goed om te weten, thx!

2 likes

Ahh goed zo! Lijkt me pittig hoor. Als zus vond ik het soms al lastig, laat staan als ouder :sweat_smile:

2 likes

Ik heb glazen flessen van bibs met speen, volgens mij zijn die natuurrubber. Daarna heb ik voor het kolfen een hele rits glazen flessen aangeschaft via bol, medical grade die ook ingevroren konden worden, daar kan die bibs speen gewoon op, scheelde ook geld :slight_smile:

Speen heeft ze nooit gewild, alles uitgeprobeerd dus daar kan ik je niet bij helpen

Bij de eerste Bibs, bij de tweede van Philips Avent geloof ik. Maar dat was ook omdat de AH die hier in het dorp verkoopt haha. Werden gelijk geaccepteerd

1 like

Weten jullie of zoiets als preventief luizen controleren bij je kind werkt? Of doen jullie iets soortgelijks?
Preventief behandelen (met een product) werkt niet, maar zat meer te denken aan elk weekend even z’n hele haar met een luizenkam doen als hij in bad zit.

Afgelopen weken hebben wij via mijn zoontje allemaal luizen gehad en ik vond dat 2 weken lang kammen zó vervelend, vooral bij mijn dikke en lange haar. Probeer een manier te vinden om dit voor de toekomst te voorkomen :sweat_smile:

1 like

Regelmatig achter de oren en in de nek (warmste plekken) checken voor eitjes?

Ik wil voor de zomervakantie wat kadootjes kopen voor in de auto, iemand nog tips wat leuk is voor een 3 jarige en dus in de auto gebruikt kan worden?

1 like

Lekker op tijd wel. Dit stickerboek is hier heel populair. Je hebt ze ook met diertjes aankleden of gezichten maken.

Waterkleurboek is ook een succes. Die van melissa&doug gebruiken we nu al 2 jaar. Ik heb er ook een van de zeeman maar daar poetsen ze het bovenstelaag van af tijdens het kleuren. Slechte kwaliteit.

2 likes

https://www.action.com/nl-nl/p/3203624/tekenbord-met-lcd-scherm/

Ik heb een goedkope versie van deze, ook van de action. Met 1 druk op de knop is de tekening weg. Is heel populair.

https://www.amazon.nl/-/en/gp/aw/d/B0DD47NNMK?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_image
Deze draaipuzzel heb ik ook gekocht, ik las dat de primark deze ook heeft. En ik zag dat djeco ook zoiets heeft.

Wij reizen nooit langer dan 2 uur dus ik kan je niet heel goed helpen. Maar luisterverhalen en liedjes zijn ook een hit. Ze heeft ook een toniebox, maar die nemen we eigenlijk nooit mee in de auto.

1 like

Heeft iemand ervaring met een opklapbare bolderkar, zoals bijvoorbeeld die van Deryan? Rijdt dat een beetje? Of misschien nog een goedkopere versie waar ik naar kan kijken? Een Veer Cruiser valt af ivm de prijs.

1 like

Deze! Ook tijdens de vakantie chill als je even op een terras of op restaurant bent!

6 likes

Wat vinden jullie van Stapelstein? Is de echte variant het waard? Of ben je net zo goed af met een ander merk? Iemand dan aanraders?

1 like

Wij hebben de echte en zijn daar heel blij mee! Mijn tip is om te kijken of je ze ergens kan ā€˜uitproberen’, dat heb ik toen bij de speelotheek gedaan. De kinderen vonden het superleuk, dus gekocht met een goede aanbieding

Ik heb neppe van Smyths en die bevallen heel goed. 6 voor 30€. Al een jaar in gebruik en nog geen enkele beschadiging. Mijn man en ik staan er zelf ook op, dus ze zijn ook sterk. Kan me niet voorstellen wat er aan de echte zoveel beter en leuker zou zijn.
https://www.smythstoys.com/nl/nl-nl/speelgoed/peuterspeelgoed/play-factory/play-factory-stapstenen-6-stuks/p/238597

2 likes

Mijn kind loopt sinds januari en is sindsdien al 2 schoenmaten gegroeid. Ze heeft schoentjes van Naturino gehad (maat 19) en Shoesme (maat 20) en is nu alweer toe aan maat 21. Heeft iemand een tip voor een iets betaalbaarder merk? We zijn wel al bij een schoenenwinkel geweest, maar ik vind het zoveel geld voor schoenen die ze dus maar zo kort draagt…

4 likes