Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Welke gel die geschikt is voor kindjes blijft echt goed zitten? Alles wat ik koop is na één uur eruit, het ziet er dan echt niet uuuuuuit - zeker nu hij slecht geknipt is omdat hij doodsbang was voor de kapper 🫠

Eerlijk, tot nu toe heb ik nog niks gevonden wat werkt en gebruik ik de gel van mijn man. S’avonds er uit wassen (of de volgende dag) en het werkt gewoon het beste

2 likes

Het bestaat! Ik heb in de 3,5 jaar dat mijn kind naar de opvang gaat nog nooit een nee gekregen op de vraag of hij extra kon komen. Kon zelfs op woensdag vragen voor donderdag en dat was dan prima. Maar ik weet ook wel dat dit een enorme uitzondering is haha.

3 likes

Hier ook misschien 2x dat het niet kon. Maar dan had ik een dag van te voren aangevraagd.

1 like

Hoe is het team? Is het redelijk vast/stabiel? Verticale/horizontale groepen maar dat staat vast al wel op de website.
Gaan de baby’s ook naar buiten

Over dagen ruilen/compensatie dagen kun je vragen maar dat is tegenwoordig echt een luxe. Maar uiteindelijk gaat het inderdaad om gevoe

1 like

Wij hebben nog gevraagd naar EHBO. Bij onze opvang nu is iedereen BHV’er incl baby/kinder EHBO. Op een andere opvang waar we geweest waren was dit niet het geval en was er een rooster zodat er 1 BHV’er aanwezig was

1 like

Maar hadden jullie allemaal zoveel keuze dan? Hier was echt maar 1 opvang die plek had vanaf onze gewenste datum (ongeveer na conceptie direct ingeschreven :smiling_face_with_tear: ) en gelukkig vonden we de sfeer ook goed, maar als ik het niets had gevonden had ik wel een probleem gehad. Wilde 'm eigenlijk liever op een soort buiten opvang/boerderij achtig iets in de buurt maar die hadden pas 8 maanden later plek en dat kan ik niet opvangen met werk :frowning:

7 likes

Nou inderdaad, haha! Wij hebben degene gekozen waar plek was. Gelukkig hier in de buurt en via via wel goeie verhalen gehoord, maar echt veel keus hadden we niet.

2 likes

Wij zijn op dit moment op Tenerife met een bijna 2 jarige. Leuk eiland! Ons hotel is niet all-in maar je kan eens kijken op de FB pagina Tenerife Los Cristianos, daar worden veel van oa zulke vragen gesteld.
Het is wel een heuvel eiland dus best vaak klimmend tenzij je echt alleen aan het strand blijft. Prima te doen zonder auto, er rijdt ook een bus.

2 likes

Bij ons kan het redelijk makkelijk. Je krijgt op dagen als je je afmeldt/feestdagen ruiltegoed. Tot nu toe is het van de 10 keer denk ik 2 keer afgewezen.

Toevallig, ik zoek exact hetzelfde om met mn dochter van net 4 dan weg te gaan dus lees even mee. Mocht je iets vinden hoor ik dat ook graag😁

1 like

Wij hadden best veel keuze maar we hebben ons bij de eerste de beste aangemeld. Wij wilden ook graag bij een agrarische opvang maar dat kon niet vanwege de werktijden die ik destijds had. Na 6 maanden kreeg ik ander werk en zijn we alsnog overgegaan. De beste keuze ooit. Dus als je toch blijft twijfelen/verlangen naar de agrarische opvang dan zou ik toch nog een poging doen tot aanmelden.

2 likes

Ja ik koop ook vaak bij scapino, hebben zo’n eigen merk wat volgens mij vaak of altijd leer is en voelen heel stevig aan. Ook vaak wel ietsjes korting en bijvoorbeeld tweede halve prijs. Heb een meetding van shoesme thuis dus dan kan je ook makkelijk even opmeten.

4 likes

Dit is zo herkenbaar, haha. Mijn kind heeft de laatste weken ineens weer de kerstdisc op repeat staan. Hoor je in de lente ineens een uur lang klassieke kerstliedjes :sweat_smile:

2 likes

Absoluut langs gaan om sfeer te proeven. Vele tips heb je al gehad.
Ik heb ook goed gekeken naar de ruimte waar ze gaan spelen. Hoe groot het is. Maar ook hoe ze slapen. Ik heb gehoord dat er ook opvanglocaties zijn waar kindjes op een stretcher slapen. Bij ons gelukkig in een ledikant. Of er vers gekookt wordt of vers eten elke dag gebracht wordt. Of ze EHBO hebben. Hoe de contacten met een arts in de buurt zijn geregeld (we hebben aantal huisartsen in de buurt, maar bij echte spoed komt uiteraard de ambulance). Wat ze doen bij personeelstekort, hoe wordt dat opgevangen.

4 likes

Ja dit kan ik wel bevestigen. Wij zijn binnen dezelfde opvangorganisatie van locatie gewijzigd, bijna alleen door de sfeer. Dat m’n kind zich er fijn voelt, en ik zelf ook een goed gevoel heb, is dan toch belangrijker dan een heel mooie locatie of de optie om veel extra dagen aan te vragen voor mij…

Ik heb hem net aangeschaft. Bij Gele Flamingo is op t moment een goede deal!

3 likes

Welke schijven vind jij een aanrader?

Dit is echt lastig want je weet nog niet wat voor kindje je krijgt / wat die drinkt / hoe die slaapt. Maar achteraf had ik zelf willen vragen:

• worden jullie geschoold in fles voeden van kindjes die borstvoeding krijgen? Of hebben jullie daar verstand van?
  • hoe belangrijk vinden jullie het dat een jonge baby een vast ritme heeft?
  • laten jullie kindjes huilend in slaap vallen? (Dit gebeurt denk ik op elke opvang wel in meer of mindere mate, maar ik zou wel willen weten hoe normaal ze dat vinden, en hoe ze er naar kijken)
3 likes

Ja 100% dit. Het is imo net als met een school, uiteindelijk moet je toch je kind met een goed gevoel daar afleveren. Of ze dan als activiteit wel of niet koken met de kinderen of wat het traktatiebeleid is maakt mij dan echt een stuk minder uit. Mijn kinderen hebben op horizontale en verticale groepen gezeten en ook daar heb ik geen verschil in gemerkt in hoe mijn kinderen dat beleefd hebben. Ivm verhuizingen ben ik nu aan de 5e kinderopvang toe en als je kind het er leuk heeft en de leidsters warm en leuk zijn is dat echt het allerbelangrijkste. Uiteindelijk zijn verreweg de meeste kdv’s gewoon fijne plekken, zijn er sowieso veel regels waar ze aan moeten voldoen en zullen de meeste kinderen er ook gewoon prima aarden. De opvang waar mijn kinderen het langst gezeten hebben was een heel normale opvang, geen heel bijzonder speelplein of mooi pand oid, maar de leidsters zijn echt fantastisch en mijn kinderen hadden het er zo goed.

6 likes