Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Luier omdraaien? Of 2 over elkaar? Omdraaien werkte bij ons toen heel goed!

2 likes

Een luier groter, knoopjes van de romper los en een luierbroekje eroverheen. Dit was het enige dat bij ons werkte.

3 likes

Wij hebben dit ook een tijd gehad in de nacht bij ons zoontje. Geen buikslaper, maar wel hetzelfde probleem.
Wat hier hielp wat z’n eigen maat normale luier aan (Pampers Premium Protection) en daaroverheen een luierbroekje een maat groter (Pampers Baby Dry Pants, de normale).

Uiteindelijk is dat ook weer overgegaan toen hij niet meer zoveel plaste in de nacht en zijn we overgestapt naar alleen een Baby Dry luierbroekje.

1 like

Hier ook altijd een buikslaper gehad. Enige luiers waarmee ze droog bleef ‘s nachts waren de rascal en Friends!

2 likes

Thanks @jojo, @Kryptonite, @fullmoon en @Feline, ik ga alles proberen!

4 likes

Hier was de enige optie bij onze buikslaper de luierbroekjes van pampers (baby-dry pants). Sindsdien geen enkele keer meer doorgelekt!

1 like

Nog bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels geboekt. Helemaal zin in.

2 likes

Nog een tip voor op je lijstje: ik deed een Pampers Harmonie luier aan en daarover een babydry luierbroekje in een maat groter. Werkte echt heel goed. Luierbroekjes kun je 2-3 nachten achter elkaar gebruiken (mits niet nat natuurlijk) om de kosten iets te drukken :smiling_face_with_tear:

2 likes

Thanks voor je (extra) tip, vooral die laatste haha. Luiers zijn al duur en als je dan ook nog allemaal verschillende moet proberen wordt het helemaal een duur grapje :sweat_smile:

1 like

Wij verschoonden onze dochter vlak voor we zelf naar bed gingen. Snelle luierwissel, zonder doekjes, slaapzak van onder opengemaakt. Ze werd daar amper wakker van. Met een zacht nachtlampje aan tilden we haar uit haar bedje en weer terug. Dan sliep ze altijd direct weer door.

Omdat we het elke avond deden, wist ze op t gegeven moment ook wat we aan het doen waren en bewogen de beentjes precies goed mee terwijl ze gewoon haar ogen dicht had :stuck_out_tongue:

Wil niet zeggen dat jullie zoontje er ook niet wakker van wordt, maar misschien is het wel het proberen waard. Bij ons werkte alle verschillende luier(combis) niet afdoende om de nacht door te komen.

4 likes

Snap ik! M’n zoontje gaat om 18u naar bed en omdat hij elke ochtend rond 5u wakker wordt, volgen wij tegenwoordig vaak al om 21u :sweat_smile:. Weet niet of die 3 uurtjes veel zullen uitmaken, maar mochten andere luiers het probleem niet oplossen dan kunnen we het alsnog proberen.

Waar ik nog aan denk, praktisch gezien:

• haal en brengtijden, zijn die ruim of krap met jullie werk/reistijd
  • als het geen kindcentrum is met een basisschool erbij, hebben ze bso voor alle basisscholen of brengen en halen ze slechts naar een paar specifieke
1 like

Geen idee of het een fabel is of echt werkte, maar nadat ik vroeger luizen had (en het hele gezin) zijn we begonnen met een paar druppels tea tree oil in de shampoo te doen en daarna nooit meer luizen gehad.
Het is alleen wel de hel om in je ogen te krijgen

2 likes

Kind is nog geen 5, dus nog niet leerplichtig, dus buiten de zomervakantie om weg gaan kan nog (tussen nu en start zomervakantie). Zou gaan om 1 week. Net voor de zomervakantie weg, zou zoveel geld schelen :sweat_smile:. Maar ondanks dat hij nog niet naar school hóéft, voelt het toch als spijbelen.

• Ja kan
  • Nee, kan echt niet

0 stemmers

1 like

Wij gaan in december/januari ruim 4 weken naar Australië met mijn 4-jarige dochter. Vind echt zolang het nog kan, dat je het gewoon moet doen. Ze moeten nog zo lang naar school en in groep 1 missen ze nog geen essentiele lessen ofzo.

9 likes

Bij ons op school steunen we dit ook gewoon hoor! Kan nu nog!

2 likes

Ja, kan makkelijk! Vorig jaar na de zomervakantie, had mijn kind 1 week school en daarna gingen we 2 weken weg.
De juf zei ook “heerlijk, nu kan het nog!” Heel veel ouders doen dit bij ons.

2 likes

Ik ben dat eerste jaar 3x buiten de schoolvakanties weg geweest. Ik zou er nog even optimaal gebruik van maken als ik jullie was.

4 likes

Ik vraag me dan altijd af hoe jullie dat dan doen. Want als ik buiten de vakantie op vakantie ga betekent het dat ik opvang nodig heb voor in de vakantie. Dat is echt een stuk ingewikkelder dan op een normale schooldag. Tenminste we hebben wel vakantie bso maar dat zijn 30 dagen per jaar voor 3 dagen in de week.

Ik ben met mijn kind toen ze 1,5 was ofzo naar een all inclusive hotel geweest en ik vond dat buffet eten dus eigenlijk helemaal niet zo chill met een kind erbij. Weet niet hoe oud je kind is, maar helemaal als je alleen met hem bent lijkt het me nog lastiger. Je moet je eigen eten gaan halen, je drinken etc. Kan hij dan blijven zitten? Of moet je hem meenemen, dan moet je ook weer al je spullen meenemen enz

In het hoogseizoen moet je dan ook nog wel eens wachten op je eten of ĂŒberhaupt een plek.

2 likes