Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Wij gaan eind juni naar zo’n all inclusive camping in Nederland en ik dacht, laat ik eens kijken wat het verschil is als ik in het hoogseizoen ga (dan is er wel animatie en shows!). Nu is het 400 euro, dan is het 916 euro :joy:. Teering.
(wij gaan normaal ook naar natuurcampings, vond 400 euro voor een week al duur).

Tering jantje wat een geld idd. Gelukkig wil ik geen shows :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Hahaah ja m’n dochter was er met Pasen heen met vrienden. Morgen gaat ze met diezelfde vrienden naar een natuurcamping. Dus ik zei “je gaat morgen weer kamperen!”. Zei ze “joepie weer naar de shows!!”.
Ik dacht echt shit this bar is way too high nu.

1 like

Wij hadden gewoon automatisch BSO op alle vakantie dagen. Als in: normaal BSO op maandag/dinsdag/woensdag, dan ook in vakanties en studiedagen automatisch hele dagen op die dagen. Dus dat zou niet uitmaken

2 likes

Naar wat voor soort campings in Nederland gaan jullie meestal? Ik wil ook nog een/meer weekendje(s) gaan kamperen; niet iets als Capfun, maar ook niet alleen maar een grasveld. Heb je aanraders?

Je vraagt het niet aan mij, maar ik ging vroeger naar campings van Nivon.

3 likes

De gele Anemoon, en eigenlijk alle campings van Nivon. Allemaal met een speelplek maar een gemengd publiek. (oa de Grutto met watertjes, hallse Hull, Bosbeek, morgenrood - ga ik met Hemelvaart heen)
Camping de Hoogte is ook leuk, die heeft op ieder veld een zandbak, helemaal achterin natuurplekkken (moet je apart reserveren) en daar ook zandbakken, en een natuurzwemplek midden in een bos.
Met caravan : camping de buitenplaats. Hele leuke kleine camping in Drenthe, perfect voor peuters.

7 likes

Hoe heet dit hotel? :hugs:

1 like

De Lemeler Esch is leuk, vind ik.
Hartje Groen in Schaijk.

3 likes

Wow er gaat een wereld voor me open! Dit is precies wat ik bedoel, thanks! Morgenrood ziet er leuk uit, jammer dat die met Hemelvaart en Pinksteren al vol zitten (Lucky you!)

Idd hartje groen, Lolotte, lemeler esch, het bos roept, zilt, it dreamlan, bij ons. Heb nog een hele lijst op mijn computer. Ga dit jaar naar de kleine wereld.
Op de site van de kleine globetrotter staan ook veel geode tips voor campings in binnen en buitenland.

3 likes

Thanks! Stomme vraag misschien, maar (@iedereen): hoelang is het voor een kind leuk op 1 plek? Ik vermaak me wel op een campingstoel, een boek en eten en drinken. Maar is 7 a 10 dagen op 1 camping te doen voor kinderen?

1 like

Ik denk dat dat voor kinderen echt geen bal uitmaakt. Ik heb een hekel aan verhuizen met de tent dus ik blijf minstens 2 weken op dezelfde plek.
We nemen ook fietsen mee en gaan wel bijna elke dag van de camping af ook iets doen. Kan van alles zijn ook gewoon picknicken in het bos bijvoorbeeld. Savonds kampvuur maken en broodjes bakken en elke dag als het weer ervoor is even zwemmen. Dan zijn mijn kinderen echt heel blij hoor.

5 likes

Ja, juist! Mijn kind heeft iig altijd even tijd nodig om ergens te aarden, de plek te leren kennen, vriendjes te maken etc. Hoe langer we ergens staan, hoe zelfverzekerder en vrijer ze er wordt.

Wij gingen afgelopen jaren steeds 2 weken kamperen en dan op 2 campings een week staan. Was heel leuk maar niet perse nodig, dit jaar willen we het nog luier aan doen haha en gaan we gewoon 12 dagen op 1 camping staan.

2 likes

Ik zou het toch chill vinden als er een apart topic zou komen voor vakanties met kids, jullie dan?

Dan staat tenminste alles gebundeld in een topic en hoeven we niet steeds het vakantie topic ermee te spammen (of deze).

———-

En eens met @sashiko. Hoewel wij het zelf leuker vinden om van plek naar plek te reizen zijn we er nu wel achter dat het onze vakantie niet relaxter maakt. Ook niet voor onszelf. Kind moet altijd even wennen aan een nieuw huis (plek/tent/appartement whatever), maar ook aan de omgeving. Ook qua slapen (:sweat_smile:). Komt dan idd pas na een paar dagen vaak wat losser. Komt denk ik toch ook doordat je dan vanzelf weer wat in een ritme komt.

18 likes

Goed idee!

1 like

Ja goed idee!

2 likes

Mijn dochter vindt dat juist fijn. Met een jong kind moet je ook eerst meelopen naar alles maar als je er langer bent kan je met je kindje afspreken dat die zelf naar de wc loopt ofzo.
En ik heb ook een schurfthekel aan de tent weer inpakken en wennen aan een nieuwe plek dus wij wisselen ook nooit.

3 likes

Ja als mijn kids campingvriendjes hebben is verkassen/naar huis gaan het ergste wat we ze aan kunnen doen. Voor de variatie doen we uitstapjes in de omgeving. Vroeger heb ik me ook nooit verveeld als we 2 weken op dezelfde plek bleven

5 likes

Echt aaaalles zit al vol met hemelvaart en Pinksteren. Ik zag veel campings met een soort aanbod dat je die hele week kan staan voor een aantrekkelijk tarief. Denk dat ik dat volgend jaar ook ga doen en dan tussendoor naar huis (mits het een beetje goed weer is) of dat m’n man en ik afwisselen en allebei deels vrij nemen. :heart::heart::heart::heart: kamperen. Heb er 3 geboekt tussen nu en september en als ze bevallen zal ik ze delen!

1 like