Ja, natuurlijk? De kaart is toch gewoon nog een jaar geldig? Mijn dochter is 4 en heeft een paspoort met een foto van toen ze zes maanden was en die is net als een ID kaart gewoon 5 jaar geldig.
Ja, ik zag die foto op haar ID en dacht opeens: hoe kunnen ze nou ooit zien dat dit hetzelfde kind is? Klopt dit wel?! Hahaha. Maar thanks, deze reactie had ik even nodig en @Fishing
Ik heb misschien een beetje een tmi vraag. Maar de kraamzorg is geweest voor een gesprek en ben het toen vergeten te stellen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een peribottle? De kraamzorg had het zelf over een schenkkan of zo. Maar dat lijkt me zo onhandig. Dus ik vroeg me af of dit een goede vervanger kan zijn of dat het een onhandig verkooppraatje is.
Peribottle is topppp! Had er 1 op elke wc staan. Geef het ook als tip aan elke zwangere hahah
Ps gebruik het soms als ik ongesteld ben of na de seks voor een schoon gevoel hahaah
Hier voldeed een bidon ook… en die heb ik eigenlijk ook niet eens zo vaak gebruikt.
Ik vond de perribotttle top!
Vond een maatbeker ook echt prima werken. Maar sowieso vond ik dat plassen in de kraamweek niet zo’n ding. Eerste keer een klein beetje gevoelig maar daarna niet meer
Ik vond het heel fijn. Deed er ook soms afgekoelde kamille thee in, dat schijnt te werken voor snellere genezing las ik, en baadt het niet…
Dit deed ik ook inderdaad! En ik vond het heel fijn maar ik had ook veel hechtingen en was erg opgezwollen
Beste ding uit m’n kraamtijd, de tip aan al mn vriendinnen doorgegeven en zijn ook enthousiast haha!
Edit: nu ook nog fijn tijdens menstruatie.
Zo dom maar hier niet eens aan gedacht! Dank voor de tip haha.
Bidon werkte hier ook prima, en evt kan je ook zo’n labfles gebruiken (Evt tuitje iets groter knippen). Die kan je al voor een paar euro krijgen en worden ook wel in ziekenhuizen gegeven.
Ik gebruikte die idd ook in het ziekenhuis, op zich ook prima, maar peri bottle had wel een veel sterkere straal. Zou zelf gewoon die aanschaffen voor 10 euro.
Ik had hem ook aangeschaft van te voren maar uiteindelijk niet gebruikt omdat plassen ondanks een knip met hechtingen eigenlijk helemaal niet gevoelig was.
Ik zou er dus niet gelijk een heleboel kopen, maar hooguit één of eerst een bidon gebruiken en hem dan eventueel bestellen als blijkt dat het fijn/nodig is
Duidelijk geen verkooppraatje dus, haha! Dank voor jullie antwoorden.
Even voor de zekerheid, maar hechtingen of wonden spoelen met iets anders dan water kan zéker wel schaden. Echt niet doen!
Op dit stuk aanhakend, wat zijn nog meer echt musthaves voor de kraamweek op dit gebied? Ik zie op socials verschillende dingen voorbij komen van vrouwen die hun ondergoed met van alles en nog wat vullen, zoals ice packs en witchhazel, en vraag me af of het werkt en nodig is.
Ik voelde me echt heel chill in de incontinentie broekjes vh kruidvat. Beter fan die kraamverbanden in een onderbroek die er steeds langs gaan enzo. Verder heb ik echt niks bijzonders gedaan.
TMI maar bij mijn eerste bevalling had ik een knip gehad en kon ik niet zonder vochtig toiletpapier (naast de peribottle). Na het poepen kon ik dan zo ‘zacht’ mogelijk afvegen. Bij mijn 2e bevalling was het minder nodig, maar alsnog fijn.
Ik gebruikte wel wat zakjes met appelstroop die ik in de vriezer had gelegd. Fijn om te koelen omdat het zo plooibaar is en lekker goedkoop.