Maatje nul luiers in huis (kan gewoon Kruidvat ofzo) voor t geval je baby aan de kleine kant blijkt te zijn en/of handig voor als je erge stuwing / lekkage hebt om in je bh te stoppen
Niet op dit gebied maar zorg voor makkelijke snacks zoals snelle Jelle, liga etc want als je borstvoeding gaat geven ga je sowieso honger krijgen snachts en dan wil je gewoon wat in jezelf kunnen stoppen met 0 moeite.
Waarom zegt iedereen steeds TMI? Wat is er TMI aan de dingen die hier gevraagd worden? Het zijn allemaal normale dingen die vrouwen ervaren na een bevalling.
Ik vond de netbroekjes van het ziekenhuis heel fijn en heb daar wat van meegevraagd. Zaten fijner dan kraamverband.
Ik had veel hechtingen na een knip en had een heel ouderwetse kraamverzorgster. Die maakte kamillethee die ze liet afkoelen en daar kon ik alles mee spoelen na wc bezoek. Vond ik heel fijn, het allerfijnst was nog dat ze de theezakjes die ze daarvoor gebruikte invroor en vervolgens in een gaasje vouwde (die zitten in je kraampakket) en dan tegen de hechtingen aan in m’n onderbroek. Heaven!
Werkte ook beter dan appelstroop en andere dingen.
Verder mocht je borstvoeding willen geven deze zoogcompressen Link
vond ik ook 10x fijner dan alle andere die ik heb gehad. Ik ben volgens mij een ambassadeur hiervan op t forum. In Duitsland zijn ze veel goedkoper, maar volgens mij woon je daar niet in de buurt.
Verder veel drinken! Ook als je geen borstvoeding geeft.
Dit klopt, maar ga toevallig volgende maand naar Duitsland en wil dan wel babydingen inslaan bij de DM. Ga alleen geen borstvoeding geven, dus zoogkompressen gaan niet op mijn lijstje, haha.
Thanks voor alles tips! Ben benieuwd naar nog meer, maar hier kan ik al veel mee.
Ook dan lekken je tieten in het begin!! Dus wel even halen hahaha
En als je het geld er voor over hebt, de babybrezza is echt 1 van mijn topaankopen geweest
Heb al 2 dozen uit verschillende pakketen, haha
Even +100 voor deze compressen. Heb denk echt bijna elk merk wel geprobeerd en deze zijn echt by far het fijnst.
Dit!! Mijn man maakte elke avond een snackbakje voor me voor de nachten en dat was zo fijn. Alleen geen beschuit met muisjes in doen want dan lig je de hele nacht met muisjes en beschuitkruim in je decollete. En je baby zit ook onder😄
Dan bij DM badspul, olie en crème enzo halen. Is veel goedkoper. Wij gebruikten vaak Weleda.
Ik was niet zo’n fan van de luiers en babydoekjes, maar daarover verschillen de meningen.
Verder feuchte washlappen, zijn iets stevigere babydoekjes voor ontplofte luiers, wel voor iets oudere baby, zou ik niet bij newborn doen.
Verder weet ik zo ff niet meer wat ik er kocht behalve MAM flessen en spenen, maar dat is vrij specifiek en eigenlijk geen handig merk, want ze hebben ze niet overal.
Anders ff in t DM topic zoeken.
Haha jaa de babybrezza nu met dik en half
Jaar heb ik hier al zooooveel flesjes mee gemaakt, wat een gemak.
Wij hebben de easybaby milkmaker, maar wàt een geschenk! Ben daar echt het meest blij mee van alles inderdaad haha. Je hoeft ook nooit af te gieten dus ik denk dat je uiteindelijk minder melk gebruikt.
En ik heb bijna niks gebruikt in het ziekenhuis, behalve een bidon! Zo handig om uit te drinken, ook in de kraamweek inderdaad. Kun je overal neerleggen en lekt niet
Hoe bedoel je dit?
Als je 30ml water neemt en 1 schep melk erbij dan wordt het meer in volume en soms gieten mensen dan af tot het weer 30ml wordt. Heb ik zelf nooit gedaan en mijn baby wilde zelfs veel meer dan de voorgeschreven mililiters.
O nee zo bedoelde ik het niet. In de kraamweek bijvoorbeeld gingen wij iedere dag met 10 ml omhoog. Die schepjes gaan per 30 ml, als je dus bijvoorbeeld 50 ml wilt geven dan moet je normaal gesproken afgieten. Met die melkapparaten kun je vanaf 30 ml per 10 ml ophogen.
Ooh ik snap het! En tis echt snel klaar toch? Mijn dochter (bijna 3) is nu sinds 2 weken gestopt met de melk. Maar regelmatig maakten we 240 ml en dronk ze 50 ml ervan op. Als het sneller te maken was zou ik eerder 2 x 120 aanbieden.
Ja echt binnen een paar seconden! Het is alleen lastig als je speciale melk gaat geven die wat dikker is, dat lukte bij ons niet. En het schoonmaken is iedere week even een klusje, maar dat went snel. Weet niet hoe dat bij de babybrezza is.
Voor ons was het iedere cent waard
Dit is met de brezza niet. Is gewoon per 30.
Hebben jullie tips voor spelletjes voor kindjes van 2 á 3 jaar? Eventueel die ze ook zelf kunnen spelen en samen? Het liefst iets met een educatief element/muziek/geluid.
Ik zag laatst iets van bumba, kan het niet meer vinden. Alleen vind ik bumba echt…
Ik speel deze veel met mijn 3jarige: Djeco bordspel little circuit DJ08550
Ze word alleen wel echt een heks als ze niet wint Eenhoorn Flonkerglans is wat dat betreft beter omdat daar geen winnaar uit komt (je wint met zn allen)