Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Mijn kraamzorg deed boterhamzakjes met doperwten in de vriezer voor de hechtingen en stuwing. Voor de stuwing ook een goede/strakke sportbh. Sommige vinden zakjes appelstroop ook fijn. Uiteindelijk gaat het erom dat het koelt denk ik.

2 likes

Zo’n strakke sport bh natuurlijk wel als je geen borstvoeding gaat geven, anders zorg voor een stevige voedingsbh (of je moet zin hebben de hele tijd een sport bh aan en uit te trekken :laughing:).
Ik had tijdens de kraamweek van mijn oudste een bidon om uit te drinken, vond ik veel fijner dan een drinkfles omdat je die makkelijker open hebt en het niet lekt en met borstvoeding wil je de (of ja ik iig) 24/7 de hele tijd water drinken. En in bed met een baby en evt een cosleeper die veel ruimte inneemt naast je bed heb je niet altijd plek om dingen op een nachtkastje te zetten dus dan kun je die bidon gewoon op je bed leggen. Ik mis de bidon nu in deze kraamweek best wel iig!

1 like

Heb eigenlijk niets bijzonders gebruikt en had ook geen last van pijn of jeuk (en wel heel veel hechtingen), maar wel vaak juist zonder iets in bed gelegen, met zo’n matje eronder. Dat voelde het fijnst.

2 likes

Als je borstvoeding wil geven vond ik deze echt ontzettend fijn bij kloven/wondjes. Ik had ook even lopen klooien met die zalf en heilwol etc maar dit was echt goud: Rite Aid hydrogel - 123kleintje - DÉ WEBSITE VOOR JOU EN JE KLEINTJE

2 likes

Dit ging bij met borstvoeding geven prima! Even wennen aan welke manier de bh omhoog of omlaag voor het voeden, maar stuwing hield ook niet lang aan. Dus vond dat extreem strakke wel helpen voor die 1 a 2 dagen!
Maar ligt er misschien ook aan hoe hoog gesloten je sportbh dan is haha

Ik wist dat ik naar het ziekenhuis moest en de nuttigste tip vond ik een extra lange laadkabel voor je telefoon :smile: (Hema heeft van 1.5m)

10 likes

Voor mij: tepelzalf, zoogcompressen en de eerste dagen een bidon op het toilet. Dit was nieteens echt nodig maar vond ik wel prettig

Verder niks speciaals nodig gehad. Ik zou dus zeker niet teveel kopen, maar in de week zelf kijken wat je nodig hebt

2 likes

Maatje nul luiers in huis (kan gewoon Kruidvat ofzo) voor t geval je baby aan de kleine kant blijkt te zijn en/of handig voor als je erge stuwing / lekkage hebt om in je bh te stoppen

3 likes

Niet op dit gebied maar zorg voor makkelijke snacks zoals snelle Jelle, liga etc want als je borstvoeding gaat geven ga je sowieso honger krijgen snachts en dan wil je gewoon wat in jezelf kunnen stoppen met 0 moeite.

7 likes

Waarom zegt iedereen steeds TMI? Wat is er TMI aan de dingen die hier gevraagd worden? Het zijn allemaal normale dingen die vrouwen ervaren na een bevalling.

37 likes

Ik vond de netbroekjes van het ziekenhuis heel fijn en heb daar wat van meegevraagd. Zaten fijner dan kraamverband.

Ik had veel hechtingen na een knip en had een heel ouderwetse kraamverzorgster. Die maakte kamillethee die ze liet afkoelen en daar kon ik alles mee spoelen na wc bezoek. Vond ik heel fijn, het allerfijnst was nog dat ze de theezakjes die ze daarvoor gebruikte invroor en vervolgens in een gaasje vouwde (die zitten in je kraampakket) en dan tegen de hechtingen aan in m’n onderbroek. Heaven!
Werkte ook beter dan appelstroop en andere dingen.

Verder mocht je borstvoeding willen geven deze zoogcompressen Link

vond ik ook 10x fijner dan alle andere die ik heb gehad. Ik ben volgens mij een ambassadeur hiervan op t forum. In Duitsland zijn ze veel goedkoper, maar volgens mij woon je daar niet in de buurt.

Verder veel drinken! Ook als je geen borstvoeding geeft.

2 likes

Dit klopt, maar ga toevallig volgende maand naar Duitsland en wil dan wel babydingen inslaan bij de DM. Ga alleen geen borstvoeding geven, dus zoogkompressen gaan niet op mijn lijstje, haha.

Thanks voor alles tips! Ben benieuwd naar nog meer, maar hier kan ik al veel mee.

1 like

Ook dan lekken je tieten in het begin!! Dus wel even halen hahaha

En als je het geld er voor over hebt, de babybrezza is echt 1 van mijn topaankopen geweest :flushed:

Heb al 2 dozen uit verschillende pakketen, haha

3 likes

Even +100 voor deze compressen. Heb denk echt bijna elk merk wel geprobeerd en deze zijn echt by far het fijnst.

1 like

Dit!! Mijn man maakte elke avond een snackbakje voor me voor de nachten en dat was zo fijn. Alleen geen beschuit met muisjes in doen want dan lig je de hele nacht met muisjes en beschuitkruim in je decollete. En je baby zit ook onder😄

7 likes

Dan bij DM badspul, olie en crème enzo halen. Is veel goedkoper. Wij gebruikten vaak Weleda.
Ik was niet zo’n fan van de luiers en babydoekjes, maar daarover verschillen de meningen.

Verder feuchte washlappen, zijn iets stevigere babydoekjes voor ontplofte luiers, wel voor iets oudere baby, zou ik niet bij newborn doen.

Verder weet ik zo ff niet meer wat ik er kocht behalve MAM flessen en spenen, maar dat is vrij specifiek en eigenlijk geen handig merk, want ze hebben ze niet overal.

Anders ff in t DM topic zoeken.

1 like

Haha jaa de babybrezza :heart: nu met dik en half
Jaar heb ik hier al zooooveel flesjes mee gemaakt, wat een gemak.

3 likes

Wij hebben de easybaby milkmaker, maar wàt een geschenk! Ben daar echt het meest blij mee van alles inderdaad haha. Je hoeft ook nooit af te gieten dus ik denk dat je uiteindelijk minder melk gebruikt.

En ik heb bijna niks gebruikt in het ziekenhuis, behalve een bidon! Zo handig om uit te drinken, ook in de kraamweek inderdaad. Kun je overal neerleggen en lekt niet

2 likes

Hoe bedoel je dit?

1 like