Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Wij hebben een draagbare flessenwarmer waar we water in doen, gebruiken we al 7 maanden thuis en onderweg en werkt echt top! Melk doen we standaard in een poedertoren, 1x per dag even vullen voor de komende voedingen en voor onderweg nemen we dan een flesje water mee. Voor nachtvoedingen namen we ‘s avonds alles mee naar boven, tijdens het verschonen zetten we dan alvast dat ding aan.

Deze hebben wij (besteld via Ali voor nog geen €30):

4 likes

De avondvierdaagse is binnenkort en mijn kind gaat voor het eerst meelopen. Ik zag op foto’s dat op de laatste dag kinderen naast de medaille ook worden behangen met zakken snoep/cadeautjes, en hoorde dat er ook ouders zijn die aan alle kinderen in het groepje van hun kind dan wat uitdelen. Wel een verschil met vroeger, toen kregen we alleen bloemen. :smiling_face_with_tear:

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie nog leuke ideeën voor (kant en klaar of zelf samengestelde) “prijzen”/traktaties?

Dat verschilt heel erg per stad. In de stad waar ik vroeger woonde kreeg je ook altijd al snoep. Was wel sneu trouwens, sommige kindjes hingen bijna krom van al het snoep om hun nek, en sommige kindjes hadden dan 2 zakjes ofzo. Het dorp ernaast deden ze alleen bloemen.

Ik zag net bij de Hema veel dingetjes al voor de Avondvierdaagse. Vind altijd zo’n choco medaille wel leuk, maar goed, waarschijnlijk doen echt heel veel mensen dat. Mijn moeder deed ook weleens een zakje chips met een touwtje voor om je nek eraan. Weer even wat anders dan alleen maar snoep.

1 like

Bedankt voor jullie reacties mbt de Babybrezza! Het is nu helder voor mij.:smile: Inderdaad vooral een luxeproduct, maar dat is een Quooker ook. Ik wil in eerste instantie proberen bv te geven maar nu weet ik in ieder geval dat zo’n ding bestaat en wat de voordelen zijn. Het kan je leven met baby een stukje makkelijker maken maar geen must. Hij gaat op de ‘onthouden dat dit bestaat’ lijst :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Bij ons wordt er idd ook uitgedeeld aan vriendjes en vriendinnetjes. Maar dat is ook gewoon een lolly oid aan een lintje. Heb altijd wat extra voor als er kinderen zijn die niets krijgen.

2 likes

Hier is het bij de avondvierdaagse snoep war je meeneemt. Liefst een klein zakje alleen voor je kind. Op het laatste dag is er een feest en elk kind krijgt 3 muntjes en dan kunnen ze langs de kraan om wat lekkers te halen (3 kleine dingetjes).

1 like

Ik deed het als kind altijd heel enthousiast, mn eigen kind is er nog te klein voor. Ik kreeg altijd een halve sinaasappel of citroen met een paar pepermunten op de snijkant met een katoenen zakdoek eroverheen, om aan te likken :crazy_face: Ik heb het daar wel eens met anderen over gehad en die vonden dat HEEL RAAR en supergoor maar lil me loved it.

Ik was ook altijd extreem jaloers op kinderen die met het defile een paraplu kregen met dan aan elke spijl een snoepje etc.

6 likes

Wel echt mega slecht voor je gebit om 3 uur lang aan een citrusvrucht te lebberen. Ik ken iig een tandarts die dat echt afraadt.

Ik had na heeeeeel lang smeken ook een keer zo’n paraplu voor op je hoofd met snoepjes er aan. Liep kut, maar voelde me wel de bom na alle citroenen in doekjes.

2 likes

Ik ben ook groot fan van de Brezza en zou hem, als ik weer een baby zou krijgen, morgen weer kopen.

Ik kocht hem voor 225 ofzo en verkocht hem na een jaar weer voor 175 euro en het is me iedere euro meer dan waard geweest.

3 likes

Baby’s mogen ook koude melk

4 likes

Ik zou wel oppassen met de baby brezza… je moet het heeeel goed schoonmaken want er zijn al meldingen gekomen waarbij de melk te erg verdund werd waardoor baby’s ondervoed raakten.
Thermosflesje /flesje water met poedertoren op je nachtkastje is ook zo gepiept.
Zal t al helemaal niet aanschaffen als je voornemen BV geven is. Want ik gaf een ruim jaar dus geen poeder nodig gehad uiteindelijk. Had ik ook van te voren niet kunnen bedenken!

2 likes

Je moet hem 1 keer per maand goed reinigen wat ik ook netjes doe. En de voeding die je geeft moet je in een systeem zetten die je dan de juiste instellingsprogramma geeft zodat er genoeg poeder word afgegeven door de brezza. Ik heb het nagewogen en het klopte. Doe je dit niet dan is het idd niet oke. Vriendin van mij had hem dus niet ingesteld en gewoon een programma gekozen waardoor haar kindje niet groeide omdat er niet de juiste verhoudingen uitkwamen. Toen ze het goeie programma koos groeide haar baby wel goed.

3 likes

Ja ik las laatst een artikel van NTVG (huisartsen blad) dus daarom dat ik het vermeld. Ik werk met baby’s/kinderen dus vind het wel handig dat ik dit nu weet! Dankje😄. Want nu leg ik gewoon uit hoe je flesvoeding klaarmaakt, maar heb wel eens ouders gehad die zo’n apparaat thuis hebben staan.

2 likes

Ja en ik ken een tandarts die snoep afraadt.

6 likes

Haha ja hè hè

@Anna88 jaaaaa zo één was helemaal jaloersmakend!

2 likes

Jaa je moet ‘m wel goed instellen maar dat is ook wel een beetje logisch toch :see_no_evil: wij deden met de kraamzorg ook een keer checken, van als we eentje uit de babybrezza maakten en eentje met poeder kom je dan op hetzelfde uit. Maar nooit problemen gehad :pray:

Een weekendje weg met mijn familie en onze dreumes van 20 maanden.
Hij ligt al een uur op bed en slaapt nog niet en ik lig er maar naast… Als ik wegga gaat hij huilen en uit ervaring weten we dat hij dan niet in slaap valt.
Pfffff… Keek er al zo tegenop vanwege de slaap en dit is even zo’n rotstart. :see_no_evil:

Ohhh ellendig he. Hier hetzelfde qua huilende dreumes als ik ook maar denk aan weglopen. Dit gebeurt echt bijna altijd als ik alleen thuis ben. Nu 2 uur verder maar ze ligt… :crossed_fingers:t3:Hopelijk heb jij ook snel succes.

3 likes

Ja, alsof ze het door hebben ofzo… Maar fijn dat ze nu slaapt! :muscle:t2:
Hier nog geen succes. Nog klaarwakker. :sob:

Edit: kwart over 10 en het is gelukt! :muscle:t2: drie uren later…

1 like