Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Genoeg beddengoed en slaapkleding want je gaat ZWETEN 's nachts, die eerste nachten, je wilt het niet weten :grimacing::sob:.

4 likes

Als je van plan bent om borstvoeding te gaan geven kan je ook alvast kijken naar een lactatiekundige in de buurt, en of dat vergoed wordt. Ik had bv hele erge stuwing waarvoor een lactatiekundige meekeek, maar is wel handig als je van te voren al (evt via via) een persoon weet.

Verder kreeg ik ook de tip voor die stuwing om een luier een beetje nat te maken en dan in de vriezer te doen, heb je snel een soort verkoelend compres. Kan je gewoon meerdere keren doen natuurlijk. Ook die plastic zakjes met stroop werkten heel fijn (maar wel iets meer geklieder).

Verder dronk ik ook veel vrouwmantel thee, kan je bij de holland &barret kopen, dat zou helpen met het herstel. Vond het ook gewoon een lekkere thee.

1 like

Tip! 2,99 voor dit superleuke prentenboek. Sinds gisteren, zolang de voorraad strekt. Wij hebben ‘m al (voor de gewone prijs ooit gekocht), echt een aanrader!

21 likes

Ja als je 'm nog niet hebt moet je voor dat geld 'm echt kopen. Heb 'm al zo vaak voorgelezen!

Kinderen vinden het ook heel leuk om de katten op de prenten te zoeken. Wat de ene keer makkelijker is dan de andere.

4 likes

Dit lukt mij dus niet. Blijf altijd hangen op 5.

1 like

Wij ook!!

1 like

Vraagje, onze baby (4 maanden) slaapt inmiddels best goed in eigen wieg, auto of kinderwagen (de laatste twee alleen als we bewegen). Wat ik wel zou willen proberen is haar op andere plekken te laten slapen, zoals een camping bedje oid of een ledikantje bij familie, of binnenkort op vakantie. Ik kan het wel ‘gewoon’ proberen maar ergens ben ik nerveus dat het niet lukt en dat het dan gedoe en gekrijs oplevert, ik vind alles rond slaap toch nog best spannend omdat ze zo rampzalig sliep de eerste paar maanden. Maar het lijkt me best heel relaxt om gewoon bij vrienden of familie te kunnen eten en haar dan daar op bed te leggen.

En nou dacht ik ineens, misschien helpt het wel als we een hemeltje ophangen boven haar eigen bed, en als ze dan ergens anders slaapt dat we die dan meenemen voor haar gevoel van veiligheid. Heeft iemand wel eens zoiets geprobeerd en werkt het? Andere ideeën hierover zijn ook welkom.

2 likes

Wacht even, staan op elke afbeelding alle zes katten?! Ik vind ze altijd alleen alle zes op de eerste pagina

Ik denk gewoon hoe spannend ook een kwestie van doen. Een hemeltje meezeulen lijkt mij persoonlijk niet zo handig. Wij nemen als we onze dochter ergens laten slapen altijd haar knuffel, slaapzak en whitenoise apparaat mee. Zodat ze die dingen van thuis gewoon heeft. Nu ze wat ouder is wilt ze vooral gewoon haar knuffel en verder maakt het niet zoveel uit.

7 likes

Iedereen nog heel erg bedankt voor de tips wat betreft het voorbereiden op de dood/uitvaart voor een peuter. Helaas kon de voorbereiding niet meer plaatsvinden want de grootouder is inmiddels overleden.
De uitvaart is goed verlopen, we hadden hiervoor hulp ingeschakeld zodat de kinderen eventueel afgeleid konden worden door anderen. Gelukkig was dat niet nodig.

Op dit moment zijn er nog niet veel vragen over de dood maar ik verwacht dat die nog wel gaan komen.

4 likes

Een hemeltje lijkt mij niet zo handig. Je bent ook erg gebonden waar je het kan ophangen. Ik zou eerder gaan voor een knuffel, slaapzak en muziekje of whitenoise.

Ik heb een lampje van Maxi Cosi met dimlicht en een muziekje en die neem ik altijd mee :sweat_smile:. Want die heeft hij al vanaf zijn geboorte aan. Ook niet heel praktisch maar nog wel oké.

Ik zou het gewoon proberen. En de ene keer zal het we gaan en de andere keer niet. Daar moet je denk ik vanuit gaan. Niet te hoge verwachtingen.

4 likes

en @JustinBieber Thanks voor de ideeën, ik zou inderdaad dan ook slaapzak, white noise en knuffel meenemen. En mn brein werkt dus blijkbaar nog niet helemaal want dat je een hemeltje niet zomaar kunt ophangen daar heb ik gewoon niet aan gedacht haha.

Dan ga ik het gewoon zo proberen, merci!

3 likes

Nog een tip vandaag! 0,99 cent bij de Action. 10 uitwisbare bingo kaarten voor onderweg.

29 likes

Onze dreumes is nu 13 maanden en drinkt af en toe nog een flesje melk. Nu zijn we aan onze laatste bus melkpoeder bezig en willen dan volledig over op gewone melk (krijgt hij nu s ochtend al met pap en soms tussendoor thuis), maar hoe doen jullie dat als je weg bent, bijv. De hele dag in de auto? Want je kan dan open melk niet zomaar ongekoeld meenemen volgens mij en echt koud drinkt hij het ook niet dus moet je dan toch weer gaan opwarmen. Hoe doen anderen dat?

1 like

Kleine pakjes houdbare melk?

5 likes

Meenemen in zo’n Mepal beker die je vroeger ook voor school had en als het heel warm wordt koop ik vaak ter plekke (bijv als we naar de dierentuin of een stad gaan) een 250 ml pakje melk. Vaak zijn in bijv dierentuinen wel magnetrons, maar mijn kind drinkt melk alleen ‘s ochtends warm.

1 like

Kleine pakjes melk en eventueel aanlengen met gekookt water uit een thermoskan?

Ik leng de melk ook wat aan met gekookt water. Maar ben met 1 wel gestopt met een fles overdag. Hij krijgt ‘s ochtends ook pap en ‘s avonds voor het slapen nog een beetje

1 like

Alleen melk in de ochtend of avond thuis en gewoon water overdag

4 likes

Ja wij ook, sowieso in de pap en meestal nog kwark/yoghurt 's avonds dus genoeg zuivel daarmee @o0Lin0o

2 likes

Ff een praktische vraag, ik ben relatief slordig maar hou van een net huis(want rust in hoofd etc) elke dag dus een strijd. HOE doe je dat met kinderen?

Overal in huis liggen frutsels: een haarspeltje, een speelgoedje, broodkorst, wasknijper, waterwipe, een stiekje, een snoeppapiertje, een glas, kruimels, kattenspeeltje etc etc.

Je bent gewoon de hele dag bezig om die mini dingen op te ruimen en ik ben al overstimulated😅 bij een ander zie ik dit nooit?

2 likes