Mijn schoonmoeder past een dag in de week op sinds 2 maanden, bij ons thuis omdat dat logistiek handiger is. Maar het verloopt niet altijd heel soepel, mn dochter (een jaar) heeft is bij haar/hun vrij snel overstuur (ook als ze daar is trouwens). Herken dit echt totaal niet, bij ons is ze echt relaxt, maar op de opvang of bij mijn moeder gaat het ook prima.
Ik ben er natuurlijk niet bij en zijn ook echt wel momenten dat het prima gaat, maar het is een dunne lijn als ik het zo hoor, kan het een beetje slecht inschatten hoe erg het is. Mijn vriend werkt wel thuis op haar oppasdag en zei ook wel dat het vandaag vrij extreem was (lang en hard huilen nadat ik weg was), en m’n schoonmoeder vindt het dan ook wel pittig. Maar weet ook niet of ze het oppassen misschien wat geromantiseerd had haha.
Ik weet niet zo goed wat het is en of er wat aan te doen is. Misschien toch wat verlatingsangst? Kan dat bij bepaalde situaties meer zijn? Ze ziet mijn schoonouders echt best regelmatig, net zo vaak of misschien wel vaker dan mijn ouders. Iemand die dit herkent en misschien een goede tip heeft waardoor het iets chiller wordt voor iedereen? 
Of wellicht ook weer gevalletje: alles is een fase
Edit: oeps beetje lang verhaal geworden (maar wel inclusief context haha)