Zodra ze op bed gaat ruim ik alles op.
Weet iemand of de hoeslakentjes van de Hema (120x60) ook om het Sebra ledikant matrasje (115x 70) passen? Het matrasje is dus groter maar heb niet echt zin om speciale dure Sebra hoeslakentjes te kopen andere tips zijn ook welkom!
In wat voor huizen kom jij? Ik denk niet dat het realistisch is om te denken dat dit in andere huizen met kinderen niet zo is. Ik ben ook vrij opgeruimd maar ik word nu toch echt aangestaard door een speelgoedlieveheersbeest, vergezeld door nog wat willekeurige spulletjesā¦
Bij mij helpt een combinatie van enerzijds me eraan overgeven. Dus niet Ć©lk moment willen dat het opgeruimd is, maar in plaats daarvan ook gewoon genieten van het leven in je huis. En dan ās avonds inderdaad opruimen, dan is het moment om te genieten van de rust in huis. En ik vind het ook heerlijk om ās ochtends in een opgeruimd huis de dag te beginnen dus ik doe mezelf een plezier door daar ās avonds wat tijd aan te besteden.
Oh, en een aantal kamers hebben een mand of schaal waar we onbestemde meuk in gooien en die ruimen we dan af en toe leeg. Maakt dat het opruimen veel sneller gaat.
Eten enzo probeer ik meteen op te ruimen/schoon te maken (iig de tafel, keuken komt later wel). Alle losse dingen die rondslingeren verzamel ik in een doos, ook de dingen die mān baby uit de lades trekt, en als ik er zin in heb leg ik ās avonds alles uit die doos weer op zān plek.
Maaarrrr ik ben niet echt een opgeruimd persoon, mān man wel dus de grotere dingen laat ik over aan hem haha.
Ik ruim net als @JustinBieber alles op zodra de kinderen op bed liggen. Ik doe dat wel ƩƩn keer, dus 's avonds. Eerder was ik de hele dag aan het opruimen maar daar werd ik helemaal gestoord van.
Ja ās avonds voor het naar bed gaan opruimen, soms ook met proberen kinderen te laten helpen. Anders word je ook horendol want ben je de hele dag bezig. Plus bakjes overal waar semi random dingen in verzameld zijn. En mensen ruimen op hĆØ, vaak dan voordat je komt. Als je bij ons onverwachts op de stoep staat is het echt niet opgeruimd haha
Ja dit inderdaad. En anders kan je vast ook nog wel iets van zuivel kopen onderweg? Fristi? Haha.
Kan toch prima keer zonder melk? Of ochtend/avond. Hier gewoon water onderweg.
Ja, ik ruim tussendoor wel met de kinderen speelgoed op waarmee ze spelen enzo. Maar dat lijkt me logisch. Anders kan ik hier om 10 uur 's morgens de vloer niet meer zien .
Ik had de Meyco hoeslakens voor ons Sebra ledikant, werkte prima. Die zijn 60x120 en ook goed betaalbaar.
Ik vind de hoeslakentjes van de Hema best strak vallen eigenlijk. Dus denk het niet. Heb ook hoeslakens van jolein, en daar zit veel meer stretch in, dus zou eerder die proberen.
In mijn ervaring passen die lakens als ze nieuw zijn best prima, maar naar een paar keer wassen gaan ze strakker zitten en krijg je ze nog heel moeilijk om het matras. Bij een beweeglijk kind schiet het dan ook wel eens los.
Wij zijn overgegaan op Mies&co hoeslakens. Nieuw zijn die erg prijzig maar op Vinted staan ze soms zo goed als nieuw voor minder dan de helft van de prijs
Woooww, die foto! Wat een bende!!!1!!!1!
@Tubing: ik doe al die losse troepjes in een bak en ruim dan 's avonds met de rest op. Dan liggen niet de hele dag overal losse prullen en ben ik ook niet de hele tijd aan het opruimen voor mijn gevoel.
Jezusmina, het ging toch niet over een bende maar, ik citeer: āoveral in huis liggen frutselsā. Dat is hier idd ook zo en ik vond het frutsel van dat moment gewoon schattig š„¹
We willen proberen -ook ivm nierafwijking- ons kind zindelijk te krijgen deze zomer voordat de baby er is (juli). Of in ieder geval overdag met plassen.
Hij gaat al langer mee op het potje (met kleren) als wij gaan plassen. Soms gaat ie āper ongelukā met romper erop. Maar zonder kleren wil ie absoluut niet. En het grootste probleem voor nu: hij wil niet zonder luier want āau piemelā Gevolgd door heel hard huilen. Hij bedoelt denk ik dat ie het gek vindt voelen zonder luier, maar daardoor wordt dus op dag 1 zonder luier laten lopen redelijk onmogelijk.
Anders zijn we een jaar verder (ivm zonder luier laten lopen met mooi weer), is ie 3,5 jaar, zitten we met de basisschool en hebben we een kind van 1 die ook aandacht nodig heeft. Heb geen zin om daar dan stress over te hebben⦠maar goed kind pushen heeft ook weinig zin, ben ik bang
Ik zou iig nu stoppen met rompers en overgaan op hemden en een onderbroek over de luier heen. Ook zou ik me niet te druk maken over als het niet lukt. Je hebt nog anderhalf jaar en de kans dat die een terugval heeft na de geboorte is er ook nog.
Veel meenemen naar de wc, vaste potjesmomenten maken, eventueel met luier aan, en belonen als die daar gevoelig voor is. En dan de luier pas uit als die wat meer positieve gevoelens naar het potje of de wc heeft.
Oja dat is een goede! Gelukkig al hempjes en onderbroeken liggen. Al weet ik nu al dat we hier ook heeeel creatief mee moeten zijn om dit aan te krijgen want alles wat nieuw/anders = nee. Maar goed idee!
Onze dochter gaat schreeuwen als ik suggereer om een onderbroek over de luier aan te doen.
Echt drama dat zindelijk krijgen.
In ieder geval gaat ze nu soms op de wc of potje zitten maar meestal nadat ze geplast heeft in haar luier. Naja, ik hoop dat het uiteindelijk lukt.
Ik gok dat dat hier ook gaat gebeuren Doe jii nu dan alleen een luier in broek oid?
Ik zou inderdaad ook niet te druk maken, komt vanzelf als hij er klaar voor is en dan gaat het vaak ineens supersnel! Hier lukte het met 3 jaar niet en bij 3.5 zo gepiept!