Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik zou me ook niet te druk maken. Als je kind er klaar voor is is het geen enorm project en kan het met een paar dagen gepiept zijn. Wij hebben het icm een 6 maanden oude baby gedaan op vakantie. Lekker omgekocht met een grabbeltonnetje voor na elke 3 plasjes en was nergens drama.

1 like

Ja wij merken ook, hebben dochter steeds hierin gevolgd en daardoor was het een redelijk smooth proces. Het duurde vast wat langer dan wanneer je er een strak regime op nahoudt, maar nu is ze wel zonder strijd zindelijk. Is net 3 en broertje een half jaar. Maakte denk ik eigenlijk weinig zin of je dit met of zonder baby erbij gedaan zou hebben, die legde ik gewoon even in de box en als dochter echt nodig moest stond er altijd een potje in de kamer dus kon ze ook zo gaan.

1 like

Haha, niet te serieus. Ik vond het gewoon grappig dat zoiets in een spoiler stond, alsof het iets megaheftigs om te zien is.

3 likes

Nee nog steeds rompers

Dit is een tip voor peuters die niet van insmeren houden, het is een soort deo roller. Die van mij vindt het helemaal geweldig om dat ding over zichzelf te rollen dus hij smeert zich lekker vaak in. Nadeel is wel de prijs want je doet er niet zo lang mee.

4 likes

Wacht tot het iets warmer is en laat m in zn blote kont lopen.
Of gewoon wachten tot ie er klaar voor is dan gaat het uiteindelijk sneller.

3 likes

Mijn kind vindt dit ook geweldig.

Tip: Kruidvat heeft dit ook van eigen merk, goedkoper en die kan je ook open draaien dus als hij op is bijvullen met een andere zonnebrand (moet je wel een beetje een vloeibare kiezen).

7 likes

Ik smeer mijn kinderen in het gezicht altijd in met een make up kwast. Dat vinden ze veel prettiger dan met de handen. Ook een tip :slight_smile:

5 likes

Ik vind deze dus echt een afrader, dat bolletje draait namelijk voor geen meter!

2 likes

Oh daar heb ik geen last van!

Ja, goedkope foundationkwasr gehaald bij de Kruidvat waarmee ik hun gezicht en hals doe. Rest van het lichaam is meestal niet zo’n probleem.

1 like

Ik zou echt graag een spraytanapparaat voor zonnebrand willen, wat is je kinderen insmeren een kloteklus zeg

13 likes

Echt x1000!!! Ik heb een eczeemgevoelig kind, dus met fases moet ik hem ook dagelijks met zalf insmeren, ook altijd gedoe :sob:

Bij mij hetzelfde, heb 'm weggedaan. Die foundationkwast biedt ook geen uitkomst. Ze vindt het niet eens vervelend maar ze heeft heel de tijd de slappe lach en draait zich weg.

3 likes

Haha ja dat zou mijn kind waarschijnlijk ook doen bij zo’n kwast :sweat_smile: En ik heb die zonnebrand ook weggedaan; het is niet nodig dat we allebei chagrijnig worden van het insmeren. Dus nu maar op de “gewone” manier, gewoon met de hand van een tube. Dan maar ff een klein beetje stoeien, het duurt gelukkig niet lang.

Oooh ja dat deed ik om het topic niet te vervuilen met onzin haha

1 like

@Tubing het is heeeeel herkenbaar. Ik ben er nog niet uit wat de tactiek is maar waar ik op probeer te letten is: koop je iets nieuws, dan ook iets eruit. Frutsels waarvan ik hoop dat ze die niet missen en niks mee wordt gedaan gaan de pedaalemmer in. En de volgende stap wordt mandjes kopen om tijdelijk frutsels in te gooien.

Wij hebben een literfles van jetske ultee met een pomp. Heel handig vind ik dat. Voor onderweg gewoon een klein flesje bijgevuld.

5 likes

Heeft iemand hier ook een blaas gehad die het niet deed na de bevalling? Heb wat positieve verhalen noddig dat dit heus wel weer goed komt

1 like

Ik heb 3x een overloop blaas gehad. De eerste keer 3,5-4l (echt de hel, was een toegegeven foutje van het zkh), keren erna 1.5l.
Eerste keer 48u katheter gehad en de andere keren 24u, en alle keren eigenlijk goed gekomen. Behalve dat het dus elke bevalling gebeurd.

Maar nog nooit een blaasontsteking of urine verlies oid daarna (of ervoor)

6 likes