Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ja ik ook. Drie dagen een katheter gehad en daarna lukte plassen weer redelijk. In het begin wel wat incontinentie klachten gehad, maar dat was na een paar weken ook beter.

1 like

In welke zin “die het niet deed”?

Ik heb na beide bevallingen (keizersnedes wel) maandenlang niet gevoeld dat ik moest plassen. Nu gewoon helemaal terug in orde.
Maar geen incontinentie of iets gehad dus daar kan ik niet over meespreken.

Ja, je kunt me een dm sturen als je mijn ervaring wilt. Uiteindelijk kwam het gewoon weer goed en heb ik geen langdurige klachten eraan overgehouden. Ik weet nog dat ik het heel lastig vond dat ik van tevoren nergens had gelezen dat dit een ding was en er niet zoveel over kon vinden op internet.

Ahhh snel al wrl! Ik had na 48 uur het gevoel dat ik geplast had maar er zat nog 1,5 liter in mijn blaas. Nu dus weer een verblijfskatheter tot en met vandaag. Merk dat ik zenuwachtig ben of het nu wel gaat lukken

3 likes

Wij hebben de ijscokar van Vtech al een tijdje maar zijn helaas de hoorntjes kwijt. Terwijl we altijd heel zuinig zijn op dit soort dingen. Heeft iemand een tip om nog aan dit soort hoorntjes te komen? Ik heb Vtech al gemaild maar geen reactie.

Ik heb ook een overloop blaas gehad. Bijna de hele kraamweek zelf moeten katheteriseren. Vrij snel daarna was het weer goed.
Wel lang gehad dat ik juist heel snel dacht weer te moeten plassen

1 like

Ja hier ook top! Ik heb de variant van eigen merk van de DM in Duitsland, maar is eigenlijk meer een tip voor mensen die dichtbij de grens wonen of binnenkort op vakantie gaan naar een land met een DM :rofl:

Iemand ervaring met wol om op te slapen voor een newborn? Ik twijfel tussen een inlegger van wol of gewoon een (medicinaal) schapenvachtje (die er niet perfect op past). Wat gebruik(t)en jullie en waarom?

Ik heb een schapenvacht maar had liever een goede onderlegger gehad. Zo’n schapenvacht past toch nooit helemaal lekker waardoor je of gekke vouwen krijgt of het matras ligt niet meer helemaal plat, daardoor heb ik ‘m niet in het bedje gebruikt.

Gebruikte het vacht alleen als speel’mat’ toen m’n baby alleen nog kon naar zo’n baby gym kon staren en nu ligt ‘ie in de woonkamer op de grond, leg m’n baby vaak nu daar op als hij slaapt en ik iets wil doen.

2 likes

Grote zorgen over tracken kinderen via smartwatch: ‘Niet goed voor ontwikkeling’ - Grote zorgen over tracken kinderen via smartwatch: 'Niet goed voor ontwikkeling'

Interessant, en bevestigd mijn voornemen om niet aan zo’n ding te beginnen. Het smartwatch dieptepunt vond ik toch wel dat toen de kinderen ui de klas van mijn oudste een paar minuten later uit school kwamen omdat de juf nog iets aan het uitleggen was er diverse ouders hun kind in de klas gingen bellen op de smartwatch :roll_eyes:

9 likes

Wij gebruiken deze: Christ ledikant lamsvacht medicinaal gelooid | Ziloen - Ziloen

Wij gebruiken hem uiteraard in z’n bedje. Ik had het idee dat hij het wat koud had in de nachten. Matrassen voor baby’s zijn natuurlijk super luchtdoorlatend. Heb het idee dat het wel goed werkt. Kon het ook goedkoper? Zeker :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja wij hadden een wollen onderlegger voor de co-sleeper en een voor de ledikant. Beide topdingen, fijn dat er een katoenen hoeslaken overheen kan. Die van de co-sleeper heb ik later in de kinderwagenbak gelegd en die van het ledikant gebruiken we nog steeds. Ook makkelijk mee te nemen als hij uit logeren gaat of op vakantie

2 likes

Mijn schoonmoeder past een dag in de week op sinds 2 maanden, bij ons thuis omdat dat logistiek handiger is. Maar het verloopt niet altijd heel soepel, mn dochter (een jaar) heeft is bij haar/hun vrij snel overstuur (ook als ze daar is trouwens). Herken dit echt totaal niet, bij ons is ze echt relaxt, maar op de opvang of bij mijn moeder gaat het ook prima.

Ik ben er natuurlijk niet bij en zijn ook echt wel momenten dat het prima gaat, maar het is een dunne lijn als ik het zo hoor, kan het een beetje slecht inschatten hoe erg het is. Mijn vriend werkt wel thuis op haar oppasdag en zei ook wel dat het vandaag vrij extreem was (lang en hard huilen nadat ik weg was), en m’n schoonmoeder vindt het dan ook wel pittig. Maar weet ook niet of ze het oppassen misschien wat geromantiseerd had haha.

Ik weet niet zo goed wat het is en of er wat aan te doen is. Misschien toch wat verlatingsangst? Kan dat bij bepaalde situaties meer zijn? Ze ziet mijn schoonouders echt best regelmatig, net zo vaak of misschien wel vaker dan mijn ouders. Iemand die dit herkent en misschien een goede tip heeft waardoor het iets chiller wordt voor iedereen? :sweat_smile:

Of wellicht ook weer gevalletje: alles is een fase

Edit: oeps beetje lang verhaal geworden (maar wel inclusief context haha)

Ik las het ook zojuist en ik vind het maar raar dat je als ouder de smartwatch daarvoor gebruikt? Het is toch meer bedoeld om als kind bijv zelf iets door te geven (zoals mag ik bij die en die spelen?) Of dat je als ouder na wat uurtjes checkt of alles goed gaat ofzo?

1 like

Heeft iemand de manier om teken te verwijderen? Mn kinderen worden echt elke keer HYSTERISCH. Het is gewoon niet te doen. Niks helpt. Ben echt op het punt dat ik denk, laat maar zitten en zie vanzelf wel of je ziek wordt.

De vragendokter op instagram heeft duidelijke filmpjes (vastgezet) maar kan zijn dst je kindje het nog steeds spannend vindt

1 like

Ja het probleem is dat ik wel weet hoe het moet, maar het lukt gewoon niet. Omdat ze alles bij elkaar KRIJSEN, trappen, helemaal flippen alsof ze vermoord worden.

Mag ze bijna wel in bed gaan vastbinden met riemen ofzo, dat kaliber zeg maar.

Misschien voelt ze zich gewoon niet zo prettig /niet veilig genoeg bij je schoonmoeder. Niks ten nadelen van je schoonmoeder, maar zelf voel je je natuurlijk ook meer op je gemak bij bepaalde personen. En ‘klik’ je met anderen weer minder. Ik weet niet hoe oud je dochter is maar anders proberen te achterhalen of je meer informatie kan loskrijgen waarom ze zich niet zo prettig voelt.
Soms kan het ook de leeftijd zijn. Mijn dochter moest in het begin ook niks weten van haar oma, maar oma was ook een beetje zenuwachtig en niet zelfverzekerd met jonge kinderen. Nu is dochter stukje ouder en kan beetje praten en gaat het heel goed. En is oma ook veel zelfverzekerder in het contact. Soms moet het groeien.

4 likes

Oeh dat lijkt me mega lastig en eerlijk ik snap het wel een beetje. Zou ook mega panisch van die beesten worden.

Weet niet hoe oud ze zijn, maar je hebt vast al geprobeerd uit te leggen dat je er heel erg ziek van kunt worden en dat het dus van belang is ze er zsm én op de juiste manier uit te halen (waarvoor ze dus stil moeten zitten) :sweat_smile:

2 likes

Aah zo vervelend en als je dat filmpje samen kijkt? Of de teek verwijderen in haar slaap?

3 likes