Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik denk het wel. Wat ik hoor van oudere collega’s ook. Ik werk zelf nu 7 jaar op een babygroep en in de loop der jaren is het wel moeilijk geworden. Ik denk dat er vroeg wel vaker werd gedaan aan ‘laten huilen’. En dat dit wel heel erg veranderd is ook door onderzoeken daarnaar, de resultaten daarvan en weer het delen daarvan op sociale media.

Ook beginnen baby’s nu later omdat je meer ouderschapsverlof hebt. En hoe fijn dat het voor de ouders is, is dat eigenlijk helemaal niet zo fijn voor ons. Merk echt dat baby’s die jonger zijn, makkelijker wennen.

2 likes

Ja zeker, ik heb 13 jaar op de babygroep gewerkt en in die periode veel zien veranderen. Wat @Vloeistof zegt, denk dat het laten huilen meer geaccepteerd werd, waardoor kinderen al geleerd hadden zelf in slaap te vallen als ze op de opvang kwamen.

Toen ik ooit begon hadden we echt geen white noise apparaten en/of wiegjes op de groep.

Vind het overigens niet perse slecht dat er anders naar gekeken wordt, maar het vergt wel wat aanpassing vanuit de opvang en dat is niet altijd even makkelijk te realiseren, maar we doen ons best.

4 likes

Nou wat toevallig dat je dit zeg, want ik heb dit vanochtend gehaald en ga het later vandaag proberen!

Vanochtend onder dwang een teek verwijderd met tang en toen riep ze: je bent vandaag geen goede ouder! :sweat_smile:

6 likes

@moderators mag deze post verplaatst worden naar het vakantie met kinderen Topic? Dan hebben we in 't vervolg alle tips bij elkaar.

2 likes

Volgens mij las ik ergens dat je die wollen onderleggers kunt gebruiken tot 4/5 maanden kan ivm omrollen. En daarna kan het natuurlijk wel weer in de ledikant (dacht vanaf 1 jaar te lezen maar pin me er niet op vast)!

2 likes

Bedankt voor de uitgebreide tips.

Heb net twee magneetdoosjes van Janod besteld, die nog op tijd zouden moeten aankomen. Ook hebben we toevallig ook zo’n map met ritsen, knoopjes en veters enzo. Misschien dat we die ook meenemen!

We rijden vanuit Wenen naar Italië en we hopen de eerst dag ergens aan een mooi bergmeer wat langer een pauze in te lassen, en op de twee dag vinden we dan hopelijk ook wat moois. In principe hebben we 15 uur gereserveerd voor een ritje van 5 uur!(vertrekken om 07:00 en hopelijk niet later aankomend dan 22:00) :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

2 likes

We maken maar heel weinig gebruik van onze auto en als we dan af en toe wat langer rijden, begint hij al na een uur tte klagen dat hij er letterlijk klaar mee is (‘klaar met rijden’).

Bedankt voor de tips in ieder geval! :grin:

3 likes

Oh thanks voor de tip, ga ik doen! En wederom fijn om te horen dat ik niet mega hoef te stressen haha.

@Minettes wat chill dat ze daar de kinderen rondlopen in de kinderwagen haha, best slimme oplossing! En thanks voor de geruststelling:)

@Vloeistof oh haha fijn om te horen van iemand uit het vak. Kan me voorstellen dat het pittig voor jullie moet zijn met zoveel kleintjes! In het begin ben ik nog een maandje vrij, dus dat is wel een goede tip van je! Niet over nagedacht dat het wel een lange dag voor hem kan zijn, thanks!

Thanks iedereen ik ben weer wat gerustgesteld. Het moederschap is nogal nieuw voor me en kan niet echt advies vragen in mijn omgeving dus ben heel blij met jullie allemaal!

Van liefdesverdriet vragen op het efg naar ouderschapsvragen hier, echt gek om over na te denken haha!

8 likes

Welke heb je? Ik zoek er nog een voor de lange autoritten.

Deze van de action, het koppelen was even uitvogelen hoe dat precies moest, maar het geluid is verrassend prima, hij kan niet per ongeluk te hard, batterijduur is ook prima (zeker meerdere uren).
En het is ook al een spel op zich om op die knopjes te drukken, dus als hij het luisteren zat is vermaakt hij zich er alsnog mee :sweat_smile:

3 likes

Maar dit is ook best een okee/bekend merk. Heb jaren draadloze oordopjes voor tijdens het hardlopen hiervan gehad.

2 likes

Ja dat zag ik later ook, maar het verbaasde me dat je voor die prijs een heel degelijk product hebt, meeste van die koptelefoontjes zijn richting €30-40.

Ohh ik heb hier inderdaad zelf ook oordopjes van haha! Dank voor de tip, ga er eentje halen!

1 like

Wat fijn dat je de eerste maand zelf ook nog vrij hebt! Dat had ik ook en is inderdaad fijn als je iets eerder moet ophalen, of dat gewoon zelf wil haha. Succes, komt vast goed!

2 likes

Wat een uitvinding, ik had ze er binnen een kwartier uit zonder huilen.

3 likes

Oprechte vraag, hoe komen ze aan zoveel teken?

3 likes

Ja, geen idee, ze spelen wel veel buiten en als mn dochter alleen op pad gaat zal ze ook wel door de bosjes struinen. Maar om met vier, vijf teken thuis te komen :sob:. Heb nu wel anti spray gehaald, hopelijk helpt dat wat.

2 likes

Mijn baby ging met 3 maanden naar de opvang en sliep daar gelijk HEERLIJK. Ze hadden hangwiegjes, cosleepers (dezelfde die wij hadden toevallig), gewone bedjes, buitenbedjes, er werd ook veeel gewandeld/buiten gespeeld dus sliep ze lekker in de wieg van de kinderwagen. Ook werd ik goed up to date gehouden via de ouderapp, vooral in het begin. Snap helemaal dat je je zorgen maakt maar ze vinden echt wel een oplossing als er iets niet werkt qua slaap. Geen zorgen. :slight_smile:

3 likes

Ja! Deze is top. Mijn kinderen vinden 'm fijner dan de duurdere variant van JBL.

1 like

@Yzile vandaag getrakteerd! Ik had de suikerschelpen gekocht want die andere hadden ze niet. En dan per kind 4 frambozen en 4 blauwe bessen en voor de leidsters een schelp met meer fruit.
Het was echt een hit en ze mochten het meteen opeten. Ook het maken was zo klaar en het paste allemaal op 1 dienblad. Heb het gewoon voor de deur gemaakt want ik was op de fiets. (wij moeten om 12 komen en mogen dan de traktatie meenemen).

Ik had uiteraard geen foto gemaakt want chaos :sweat_smile:

8 likes