Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Mijn kind heeft helemaal kapotte billen, vanochtend/gister zaten er alleen een paar rode bellen dus het is echt snel kapot gegaan.

Google zegt smeren met zinkzalf, hebben jullie nog andere gouden tips? Luchten lukt niet echt met een 15 maanden oud kind :upside_down_face:

Kan ook schimmel zijn. Dus smeren met schimmelcreme (miconazol, bij drogist eigen huismerk is prima) en dr Swaab zinkolie eroverheen. En wij smeren het bij elke luierbeurt opnieuw weer in, en een week door nadat er geen open wonden meer zijn

Hoe weet je of het schimmel is of gewoon wondjes door droogte/vele poetsen?

2 likes

Als er iemand nog een eenvoudige traktatie/snack zoekt voor een feestje: ik heb deze vandaag in minder dan 1 minuut gemaakt als testversie voor het feestje van mijn zoon. De potjes gevuld met chocolademousse en een bloemetje bovenop. Alles is dus chocolade maar ze zijn heel klein dus het is niet te machtig.

14 likes

Vaak wordt het wat schilferig aan de randen van de open plek

1 like

Ah oké, dat is nu nog niet in ieder geval. Thanks, hou het in de gaten!

1 like

Barrierespray van 3fm. Echt een lifesafer!

Deze vraag heb ik een paar weken geleden hier ook gesteld, het was tot bloedens toe van voor tot achter open. Na sudocreme, de leenarts, talkpoeder, cavilon spray, barrière crème en proshield uiteindelijk bij de Nightcare geweest (lang leve carnaval :sweat_smile:) en het enige wat heeft geholpen is inderdaad zinkolie. Proberen droog te deppen en dan een goede laag erop, dit meerdere keren per dag. En goed de luiers in de gaten houden wanneer nat meteen verwisselen.

2 likes

Waarom is luchten lastig met een kind van 15 maanden?

4 likes

Ja, vraag ik me eigenlijk ook af :joy: hij kruipt en loopt nog niet dus ligt veel. Ga het morgen maar gewoon proberen!

@Chicago Cavilon? 3FM is een radio zender haha!

1 like

Ik weet niet of je geparfumeerde doekjes gebruikt maar anders waterwipes, hydrofiele washandjes of watjes met olie gebruiken als hij heeft gepoept

3 likes

Uh ja die bedoel ik haha. Er staat 3m op, geen idee waarom ik 3fm onthouden heb hahahah

2 likes

Wolvet! Was altijd echt een livesaver voor ons, ben de ouder op de opvang die dit tipte nog steeds dankbaar. Wij hebben ook wel eens de huisarts een foto gestuurd, die kon dan ook even kijken of het geen schimmelinfectie was. Was een keertje wel en toen konden we ook gelijk een crème ophalen. Sterkte!

4 likes

Een gouden tip die ik van het forum laatst kreeg toen zoontje hier ook last van had, weet even niet meer van wie: juist geen Sudocreme gebruiken omdat het dan het gebied verder uitdroogt, maar iets als cetamacrogol crème smeren (dun laagje) om een barrière te vormen.

3 likes

Ik ben binnenkort een weekje niet thuis omdat ik weg ga met vriendinnen. Ik ben heel dankbaar dat het kan, maar ik ga mijn meisjes zo missen.

Maar heeft iemand misschien tips? Mijn oudste (bijna 4) is echt een moederskindje. Ik ga sowieso een afstreep kalender met haar maken maken. En ik wil wel graag videobellen om ze te zien maar ik vrees ergens dat het averechts zal werken.

1 like

Zoveel verschillende adviezen 🫠 vind dat soms zo lastig haha!

1 like

Haha snap ik! Zie het zo; keuze is reuze. Probeer iets uit wat jou het beste lijkt. Als het niet werkt; volgende tip uitproberen :laughing:

1 like

Ik heb deze crème in ieder geval nog thuis! Scheelt weer ritje drogist.

2 likes

Ik ben twee keer 5 a 6 dagen weggeweest voor een nascholing in het buitenland. De laatste keer waren ze (net) 5 en 3. Op die leeftijd kun je het gelukkig echt wel uitleggen en videobellen werkte bij ons prima. Werd het niet ‘erger’ van.

Maar ieder kind is anders dus gewoon kijken hoe het gaat en dan merk je vanzelf wat het beste werkt.

Edit: Mijn partner heeft beide keren die week vrijgenomen. Scheelde veel stress rondom halen en brengen. En op de dagen dat ze naar school/opvang gingen had hij tijd voor zichzelf.

Deze tekentang werkt sowieso heel goed maar omdat het er niet uitziet als een knijpertje geeft het hier ook niet zo’n schrikreactie

4 likes