Toevallig vanavond geen fles gegeven (over 2 maanden 3 jaar) omdat ze al veel avondeten op had en nog chips etc erna. Ze wilde zelf ook niet, en al een tijdje drinkt ze sowieso minder melk. Gaat gewoon vanzelf omdat ze overdag steeds meer eet.
Ik postte laatst nog dat ze nog 2 a 3 flessen pap per dag kreeg omdat ze weinig brood en avondeten at, maar ineens gaat ze dat steeds meer eten en geven we nog maar amper pap.
Zo denk ik er over. Waarom niet? Je kunt iemand ook niet dwingen overdag meer te eten. Mijn kind is geen makkelijke eter en slaper en iets eten/drinken voor het slapen geeft meer kans op een doorslaapnacht. En het gaat vanzelf weer voorbij, zoals alles.
Mijn kind drinkt ook nog 150cc voor het slapengaan. Het gaat ook altijd op. Ik wilde afbouwen dus ben van 180 naar 150 gegaan maar ik durf ergens nietš . Mijn kind is geen geweldige slaper en best wel hongerig. Ik vind het wel prima voor nu.
Mijn dochter was net een jaar oud toen ze het kreeg. Het allerbeste beslissing ooit. Ze had de twaalf maanden ervoor denk ik 14 luchtweginfecties. Meerder kuren antibiotica. Na de buisjes en amandelen verwijderen 1x per jaar een infectie. Oh ja en de taalontwikkeling maakte een grote sprong. Al vanwege taal en spraak motoriek zou ik het zsm doen. Overigens waren zowel de kno arts en kinderarts juist een fan van zsm aanpakken!
Voor het gebit is het niet fijn. Maar mān dochter 3 slaapt nog regelmatig met een flesje. Ze heeft dat beetje extra ook hard nodig.
Holy crap, wat een verschil joh!
Wat heftig joh, voor je dochtertje maar ook voor jullie. Fijn dat het zoān goed effect heeft gehad!
Moet eerlijk zeggen dat zijn taal en spraak afgelopen 2 maanden uit het niets een mega sprong heeft gemaakt ondanks de looporen, dus dat stelt me iets meer gerust haha.
Maar kan me voorstellen dat als je dit continu hebt, dat de kans op littekenweefsel (en dus gehoorschade) later wel groter wordt⦠Ik ga sowieso bellen naar de HA en om een verwijzing naar een KNO. Extra expertise is altijd fijn.
Thanks voor je antwoord, appreciate it!
Kan beamen wat de rest zegt: ingreep stelt weinig voor, was zo voorbij, laat dat je niet tegenhouden als je kind er last van heeft. Qua looporen durf ik zelf geen uitspraken doen want bij ons was owv een andere indicatie.
Ja ik neem intelligentie testen af bij jonge kinderen, en mijn eigen kinderen zijn (om andere redenen dan bij jou) ook getest.
Ik heb ook een meisje met selectief mutisme mogen testen en moet wel zeggen dat ik toen ook contact met experts op dat gebied heb gezocht en ze allemaal zeiden: deze kinderen zijn niet goed te testen. Omdat ze vaak angstig zijn tot antwoorden, ookal is het alleen maar aanwijzen of iets nabouwen.
In dit geval was het dus ook niet geluktā¦
Ik woon niet in NL, dus kan niet echt helpen, maar enkel mijn ervaring delen. Mijn zoontje werd met 4,5 getest en dat ging niet goed, omdat hij zo gespannen/gestresst was dat hij ook non verbale oefeningen nauwelijks uitvoerde., zoals puzzels maken die hij thuis makkelijk kon maar daar nauwelijks aanraakte. Eigenlijk wat Fishing hierboven vertelt. Iig dikke knuffel voor jullie, heel fijn dat jullie hulp krijgen!
Ohja idd, wij zijn op gegeven moment overgegaan dat melk drinken enkel voor het tandenpoetsen mocht. Ze zat dan altijd op het potje en wij lazen dan boekjes.
Ik vond die avondfles echt zoān heerlijk moment. Heerlijk zoān peuter in pyjama die tegen je aan hangt en een fles drinkt. Ze was er op een gegeven moment zelf klaar mee rond de 2 jaar, maar ik weet van een paar vriendinnen dat ze m bij bijna 3 nog geven.
De oudste heeft hier tot zān derde denk ik nog een fles gedronken. En ook de jongste drinkt nu hij bijna 2 is nog een fles. Zoān lekker momentje voor ze en bij de oudste gemerkt dat het vanzelf keertje ophoudt. We poetsen daarna nog wel zān tanden.
Mijn jongste is in maart 3 geworden en drinkt nog elke avond een flesje sojamelk.
Onze oudste zoon is net 2 en die drinkt ook nog flesjes melk. Vooral omdat hij dan ook wil als zijn broertje een flesje krijgt. En sā nachts wil hij ook een flesje naar bed. Daar zit dan wel water in. Daar drinkt hij er ook nog een paar van. Ik zou daar best wel van af willen maar zoān ramp vind ik het nu nog niet.
Wij zaten hier ook tegenaan te hikken maar uiteindelijk gaf hij zelf rond 2 jaar en een paar maanden aan niet meer te willen.
Terwijl ik het soms nog wel ideaal vond op dagen dat hij overdag nauwelijks wilde drinken ![]()
āāā-
Bwuhhh wij zijn bezig met het speentje afleren (sorry alvast voor dit voor eeuwig terugkerende onderwerp in dit topic haha). Hebben em nu geknipt zodat ie dat zuigen eerst afleert en dan volgend weekend speentje weg. Tot nu toe zonder drama (die komt nog denk ik
), maar het duurt echt uuuuren voordat ie in slaapt valt nu. Zegt ook: ākan niet slapenā.
Hoelang duurt dit (en ja waarschijnlijk langer omdat we het op deze manier doen) š«
Met mijn zwangerschapshormonen kan ik dit helemaal niet aan, vind het echt een beetje zielig š„¹ ben ook bang dat dit nu ten koste van zn middagdutje gaat en ik heb die juist zo nodig nu tegen het einde van de zwangerschap.
Geef m lekker die speen joh. Mijn kind is drie en slaapt ook nog met zn speen (of als hij iets spannend vindt bijv CB) (trek m uit zn mond als die eenmaal slaapt). Heb het gevoel dat dat zn hou vast is en hij stopt er vast een keer mee. Ga er geen strijd van maken, hij heeft ook geen spenen bekkie en praat goed. Verder bijna nooit zn speen overdag
Ik dacht dat ik laatst een aanrader las voor een babyfoon maar kan het even niet meer vinden⦠daarom even de vraag welke jullie hebben en of deze goed bevalt?
Wellicht niet de input die je wil, maar: Wij hadden onze peuter de speen 4 maanden voor ik ben bevallen afgeleerd (ik dacht dat meer dan voldoende tijd voor een grote verandering). Joke is on me.
Raad eens wie er nu weer een speen heeft (in bed en/of als ie in de bank film kijkt omdat ie (moe is want toen we 2 dagen een baby in huis hebben is blijkbaar ā1 x slapen genoegā), want hij pakte ze van de baby af en zeurt er nu veel meer om dan voorheen ![]()
Ik zou zeggen, maak er niet een al te grote strijd van nu hij binnenkort veel verandering te verwerken heeft.
Hier werd dus wel door de tandarts aangeraden nu te stoppen vanwege de stand van zn tanden en dat het op deze leeftijd nog kan wegtrekken na het stoppen. Ik heb zelf ook echt een speen gehad tot mn 6e ofzo en traumaās aan de hoeveelheid beugels.
Hij slaapt er ook echt de hele nacht mee (zien we op de babyfoon), doet em gewoon de hele nacht opnieuw in. Hij krijgt em verder alleen als ie echt ziek is en verder niet overdag met moe zijn. Maar zie het wel al duidelijk bij zn boventandjes.
@Henry oh hier ben ik dus wel een beetje bang voor. Ik dacht 2 maanden van te voren is wel ok
hmmm ga er nog even over nadenken dan. Maarja dat wat de tandarts zei galmt wel naā¦.
Wij hebben de q connection signal. Bevalt erg goed. Niet de hoofdprijs, wel goed scherp beeld