De 22 weken prik is voor kinkhoest!
Het elk uur wakker worden en lastiger naar bed gaan duurde hier 2 weekjes met de regressie! Succes
Volgens mij was het meestal om het uur, maar 4 tot 6 x per nacht wel.
En ook voor difterie en tetanus (DKT)!
Iedereen bedankt voor de reactie op mijn Primark vraag @Hetty @Calypso @Mette12 @Bailey ik was wel even binnen gewipt en we crocs kunnen scoren (die heeft hij nu aan in bed, pick your battles enzo) en verder inderdaad vooral veel Stitch.
H&m zal ik ook eens induiken.
Ah goed om te horen. Ik merk dat ik ontzettend aan mezelf begin te twijfelen. Ik legde hem eerst wakker maar slaperig weg, dat ging eigenlijk heel goed. Nu is het dan dus meteen heel hard huilen. Dus nu houd ik hem maar bij me totdat hij in de diepe slaap is. Maar ben een beetje bang dat ik hem dan juist een slechte slaapassociatie aanleer
@Kusjessoldaat , oef accepteren is inderdaad belangrijk. Merk dat het de ene dag beter gaat dan de andere. Mijn ouders zijn ook net nu 4 weken op vakantie en partner is ook druk, merk dat dit ook meespeelt met loslaten. We gaan het zien, het gaat zoals het gaat!
Had nooit gedacht dat slaap zo ingewikkeld kon zijn
Papa’s toverknuffels. Ik heb de mama variant gekregen met moederdag en ik moet al maanden elke keer als ik haar naar bed breng dit boek voorlezen. Ze doet ook alles mee. Echt een leuk boek.
Ik heb die ook voor vaderdag gegeven vorig jaar en vind hem heel leuk.
Is hier nu bijna 6 weken al zo . Heel veel sterkte! Hopelijk ben je er gauw doorheen.
Ik kon het me van de 1e niet zo heftig herinneren. Het elke anderhalf uur wakker worden 's nachts wordt langzaamaan ietsje langer, maar we hebben zeker slaapassociaties aangeleerd (borstvoeding en wiegen) want hij wil voor geen meter meer zelfstandig slapen. Hij wordt standaard 5 minuten na wegleggen huilend wakker of dat nou na 1, 15, 30 of 60 minuten is, overdag en 's nachts, waardoor ik vanaf 19u 's avonds op bed zit en niet meer beneden kom. Ik had nooit gedacht te gaan slaaptrainen maar ik overweeg het nu toch wel omdat ik het zelf zo niet meer trek en hem ook heel zielig vind dat hij telkens huilend wakker wordt. Iemand nog aanraders voor een liefdevolle training?
@Airy-fairy Awh, ik herken heel erg wat je zegt. Maar dit is mijn tweede baby en ik had me onder andere voorgenomen dat ik me niet meer zo druk wilde maken over dat ik hem verkeerde slaapassociaties zou aanleren. Bij de eerste was ik daar wel heel erg mee bezig maar alles heeft zichzelf bij haar ook weer opgelost. Dus bijv. met dat in slaap vasthouden totdat ze heel diep sliep, toen dacht ik echt van hoe moet ik haar dat nou weer afleren en zit ik hier dan de komende maanden mee?!?!?!?! Maar op een gegeven moment legde ik haar weer sneller weg en dan was dat ook oké. Dus ik probeer er nu meer op te vertrouwen dat het blijkbaar is wat hij nu op dit moment nodig heeft, en volgende week kan de wereld er heel anders uitzien (en zijn behoeften dus wellicht ook).
Ai wat rot zo sneu voor je kleintje, maar ook voor jullie ik kan me helemaal voorstellen dat je overweegt te gaan slaaptrainen. Volgens mij kan het officieel pas vanaf 6 maanden maar bij deze methode lees ik dat het vanaf 16 weken kan:
Misschien is dat iets?
Weet iemand waar je matching zwembroeken kan vinden, waar je niet minimaal €60 voor betaald?
Zoek een voor mijn man en zoontje
Gahaha herkenbaar dit had ik ook. Wij legde haar wel wakker weg, soms ook niet. Maar moesten soms echt 1,5 uur wiegen of friemelen tot ze zich overgaf. Daarna werd t opeens weer als vanouds.
Wibra hier had ze.
Mijn kind slaat wanneer hij boos/verdrietig is of iets niet wil en dat in combinatie met moe zijn. Deze week was extreem. Hij is een extra dag naar de opvang geweest en hij slaapt daar niet goed. Dus extra moe in de avond waardoor alles moeizaam ging en hij dus best wel veel sloeg.
Hij doet het trouwens het meest bij mijn vriend. Ik heb het idee dat mijn vriend soms iets te snel gaat in zijn reactie op ons kind en mijn kind dan bijna uit reflex al slaat.
Ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan? Ik ben vooral bang dat hij het straks ook bij andere kindjes gaat doen.
Mijn kinderen hebben dit ook gedaan. Is naar mijn weten heel normaal (al deed onze opvang alsof het allemaal heeeeel bijzonder was en ze nog nooit zoiets hadden gezien). Wij pakten vaak de handjes vast en duidelijk nee zeggen en een alternatief: aaien, zwaaien, knuffel geven en in geval van boos zijn bijv de armpjes over elkaar doen.
Helemaal eens!
Hoe vaak ik niet te horen kreeg dat ik m’n kind niet in slaap moest voeden, omdat dat een slaapassociatie is en heel slecht!!! Ik koos (en kies nog steeds) de weg van de minste weerstand. Slaap jij als je 2 minuten aan de borst drinkt? Prima kind! Heb je midden in de nacht een warm flesje nodig om weer verder te slapen? Helemaal goed! Mijn slaap is ook belangrijk.
En geloof me, die slaapassociaties veranderen per keer en alles is een faaaaase.
@Jip @JustinBieber @Allium @Howth , fijn om te horen jullie ervaringen mbt tot slaapassociaties! Ik ga proberen me er inderdaad niet druk meer over te maken. En het is inderdaad ook zo dat voeden niet per se een slechte associatie hoeft te zijn
Ik heb vannacht heerlijk op zolder geslapen. Kwam net beneden en toen heb ik de baby van mijn vriend overgenomen en de fles gegeven. Ze hadden wel weer een drukke nacht gehad dus
Maar erna merkte ik dat hij moe was dus slaperig in bed gelegd, ogen vlogen wagenwijd open en ik dacht oh jee 🥹 Maar nu slaapt iedereen hier; incl vriend en hond haha. Dus het lukt ook nog met slaperig wegleggen, zo zie je maar weer.
Ik ga het op me af laten komen de komende tijd!
Iemand ervaring met de hvid cocoon? Het ziet er zo heerlijk uit maar zo duur! Zelfs op vinted nog duur Lijkt me alleen voor zo’n kleintje heerlijk met buiten slapen.
En vraag me of hoe makkelijk je je baby erin krijgt?
Goede! Bedankt, ik heb hem gereserveerd bij de bieb