Ons zoontje is ook nog (net) geen 11 kilo maar past ze al ruim 4 maanden ![]()
Zit een soort piepschuim in (geen idee wat het materiaal precies is) en je kan de band daarnaast zo hard opblazen als je zelf wil.
Wij vinden ze heel fijn! Ook heb je geen scherpe “punten” die je bij een normaal zwembandje wel hebt. Zou bijna aandelen er voor nemen
Hopelijk is het wat voor jullie!
Sorry deze vraag komt vaak voorbij maar de zoekfunctie geeft geen antwoord… Is die actie van Albelli voor de 96 gratis pagina’s net geweest of komt ‘ie nog? Als ik google wordt er gesproken over januari en mei, maar kan in m’n mail of online geen code vinden die nu geldig is (of net verlopen, dan weet ik dat deze actie voorlopig niet meer komt).
Hahaha ik heb bijna letterlijk deze vraag recent gesteld (en geen antwoord gekregen
).
Maar de actie is niet heel recent geweest. Ik heb uiteindelijk voor de 30% korting actie gekozen ipv te blijven wachten.
Pff mijn kind mag met hand/voet/mond naar opvang volgens RIVM en de leidsters, maar het voelt zo sneu… hij is verder alleen wat vermoeider. Komende weken heb ik geen oppas dus elke dag dat hij naar de opvang mag, kan ik goed gebruiken ![]()
Wat zouden jullie doen?
Als hij zich goed genoeg lijkt te voelen kan hij prima naar de opvang. En als het niet gaat laten ze het je toch wel weten.
Maar of jij jezelf er goed bij voelt kan alleen jij beslissen…
Gewoon brengen want hij kan maanden besmettelijk zijn.
Ik zou hem ook brengen maar je moet er dan wel rekening mee houden dat je gebeld kan worden.
Ja dat zou ik dan ook zelf aangeven, dat als het niet gaat ze gelijk mogen bellen!
@JustinBieber maanden? Meine gute ik moet me echt beter inlezen.
Ah haha, helaas! Ik wacht nog heel even af en anders kies ik iook voor zo’n korting!
Voor de mensen die aan slaaptrainen hebben gedaan: hoe hebben jullie hier energie/geduld voor gevonden? Mijn jongste slaapt op zijn zachtst gezegd slecht en dat duurt nu al maanden dus dat begint nogal zijn weerslag te hebben op mijn dagelijks leven.
Ik zoek dus geen goedbedoelde tips over oorzaken of hoe ik bij kan slapen. Er is via cb al een slaapcoach in beeld dus ik weet welke technieken ik kan toepassen, maar gezien het slaapgebrek ontbreekt de motivatie om daadwerkelijk te beginnen. Dat betekent hoogstwaarschijnlijk een tijdje nóg minder slaap en met nog een kind + werk weet ik niet waar ik daarvoor energie en geduld vandaan moet halen.
Voor de duidelijkheid; ik schrijf vanuit de ik-vorm, maar hetzelfde geldt voor mijn partner.
Mijn kind sliep ook erg slecht en als we iets nieuws wilden doen of iets wilden toepassen deden we dit in het weekend of als we vakantie in het vooruitzicht hadden. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om misschien wat dagen vrij te nemen.
Maar heel eerlijk, ik was alsnog kapot. Wat mij het meeste hielp was om de nachten te verdelen en om dan af en toe met oordoppen in een andere ruimte te gaan slapen (voor mij was dat de bank).
Vooral het idee dat het nog even heel zwaar zou worden maar dan wel beter. Er moest echt iets veranderen, we voelden ineens die noodzaak heel erg. Wij zijn er op donderdag mee begonnen (hadden een lang weekend) en hebben de nachten verdeeld. De eerste nacht had ik voor mijn rekening genomen en toen heeft mijn man op zolder geslapen en vervolgens de ochtend voor z’n rekening genomen zodat ik nog even kon slapen. Tweede nacht andersom, maar toen ging het al een stuk beter! Uiteindelijk waren 3-4 nachten zwaar maar daarna al beter dan voorheen.
Ik vind als je echt zo moe bent (wat super logisch is) en al die tijd dat moet combineren al met werk en nog een kind, je ook best kunt beargumenteren dat je je even ziek meldt 1 of meerdere dagen. Om vooraf op te laden bijvoorbeeld.
Heb je de mogelijkheid je kind even twee nachten bij iemand anders te laten slapen? Wij hebben dat op advies van het ziekenhuis gedaan. Om zelf op te laden, om het te onderbreken en even niet bang te zijn voor de nacht. Dat heeft ons ontzettend geholpen. Hij was bij mijn moeder, uiteindelijk zelfs drie nachten en dat heeft ons allemaal goed gedaan. Het was zo moeilijk om toe te geven en hem naar haar te brengen. Maar daarna konden wij weer iets aan. Uiteindelijk slaapt hij nu goed (ben nog wel steeds bang dat het weer mis gaat maar na een half jaar horrornachten moet ik weer even leren vertrouwen).
Wij zouden op woensdag beginnen zodat we aansluitend vrij waren. Maar uiteindelijk was ik zo gemotiveerd dat ik meteen begon, ik denk een maandag. De methode was radicaal anders dan wat we al deden, en we deden 1 ouder 1 nacht. Dus na 1 nacht zorgen mocht ik de nacht erna in bed doorslapen.
De therapeut raadde ook aan een nacht ergens anders slapen zodat wij fris begonnen, maar die optie hadden we niet.
Ik begrijp wat je zegt, ook omdat ergens anders slapen voor de meeste mensen heel vanzelfsprekend is, maar dat is precies zo’n tip waar ik niet om vraag omdat dat soort scenario’s en tips natuurlijk allemaal al besproken zijn (onderling en met de slaapcoach), maar de ruimte/mogelijkheid om hem ergens anders te laten slapen is er niet, net als een hotel boeken voor een van ons. Afwisselen en op de bank slapen met oordoppen doen we al, maar dat gehuil komt er dwars doorheen. Het is niks fysieks, want zodra je hem oppakt en in ons bed legt is hij meteen KO.
Bedoel het niet geërgerd verder, maar ik had vannacht geen zin om alles wat we al geprobeerd of besproken hebben allemaal uit te typen
. Hierboven alsnog een samenvatting.
@Bailey Ja op dat punt ben ik inmiddels ook wel. Heb vannacht wel doorgezet in zijn eigen bed met ongeveer elk half uur huilen en er weer naartoe. Nu hebben we een lang weekend dus zullen we weer afwisselen. Het voelt inmiddels echt als iets wat nooit beter gaat worden dus dan voelt zo’n nacht waarin je ieder uur ziet helemaal als saus
.
@Bambam werk denkt gelukkig goed mee, maar heb me vandaag inderdaad ziekgemeld!
Wat me elke dag weer verbaast, is hoe vrolijk en energiek hij overdag is. Het is werkelijk het leukste, schattigste kind ever, totdat je hem in bed legt (of hij ‘s nachts wakker wordt). Het grote nadeel is dat iedereen in onze omgeving alleen dat vrolijke, ondernemende kind ziet dus dat de slaapproblemen altijd een beetje weggelachen worden.
Maar is de slaapmethode die je coach adviseert hetzelfde als wat je vannacht deed? Ik vond de nachten dat we iets anders probeerden en dan de dag erna weer terugvielen zo zonde want dan had ik de dag ervoor ookal beter kunnen slapen. En hoe oud is je kindje nu?
Is er iemand hier die de Easyboard voor de Easywalker heeft? Is dat wat? We hebben nu een extender zodat baby en peuter beiden vervoerd kunnen worden, maar de peuter wil er niet in. Ze is bang dat ze valt en de baby plet😅
Hoe is jullie ervaring over het algemeen met een meerijdplank? Ik zie nu de Eve. Is dat wat?
Dan mij gewoon negeren.
En dat energieke herken ik. Is zo kut. Dat niet te snappen is hoe dat kan. Slaapgebrek is kut en ellendig. Succes.
Ja, we hebben de afgelopen weken de weg van de minste weerstand gekozen en hem in ons bed laten slapen of omstebeurt één van ons en de ander op de bank omdat hij alsnog onrustig is. Verder niet afgewisseld in methodes om dezelfde reden die jij noemt. Als we beginnen, willen we één en dezelfde methode aanhouden. Dat ging vannacht denk ik redelijk, maar kost veel tijd. Ik weet ergens dat het logisch is en erbij hoort, maar juist omdat we al zo lang zo weinig slapen mis ik nu het vertrouwen dat dit daadwerkelijk effect gaat hebben. Daar draaide mijn post van vannacht vooral om.
Dus het is verder niet nodig dat mensen hier goedbedoeld meedenken over andere methodes want dat gaan we sowieso niet doen.
@lijnewiets thanks!