Afgezien van de slaapregressie (wat ik een paar dagen geleden heb gepost), merken we toch ook dat hij meer honger heeft dan voorheen. Alleen hij drinkt dus niet meer dan 100ml per keer gemiddeld wat dus inhoudt dat hij vaak na 2/2,5 uur alweer honger heeft. We zitten nu op 8/9 flessen 🥹 Heb geprobeerd hem meer te laten drinken maar hij wilt dan echt niet meer. Hij is nu 15 weken en weegt 6,6kg, dus ook best een flinke kerel.
Iemand nog tips? We kunnen uiteraard wel vaker voeden maar ik vraag me af of we dan niet een kettingreactie gaan creëren van nóg kleinere flesjes om de 2 uur… O ja en hij krijgt dus wel Pepti, wat kennelijk ook licht verteerbaar is dus dat zal vast meespelen nu.
Koop ze lekker ruim in. Ik teer nog steeds op geboortezegels uit 2023
Welke fles en maat speen gebruik je?
Misschien heeft hij een groeispurt en gewoon even wat meer nodig en kan hij gewoon geen grotere hoeveelheden aan. Waarom zou je meteen bang zijn voor nog kleinere flesjes en nog vaker? Mijn kind was (en is) ook zo. Kleine flesjes en dan vaker, ik ben daar gewoon in meegegaan. Ik eet zelf ook vaker kleinere porties, ieder mens is anders. En baby’s zijn nog niet verpest door de maatschappij, die weten wel wat ze nodig hebben.
Ja dit, super normaal dat je ook niet elke dag evenveel honger hebt, naast dat het idd een groeispurt kan zijn.
Gebruik nu 2 flessen: avent en dr brown. Speenmaat prematuur/1 bij dr brown en 2/3 bij avent. Maar hij stopt eigenlijk altijd na 10 minuten drinken. Spuugt niet veel en lijkt er verder ook geen last van te hebben. Grotere speen maakt dus niets uit!
@ferris @Huismus , true. Ben denk ik ook vooral beïnvloed doordat je vanuit CB iedere keer hoort minder flessen. En meeste kindjes van zijn leeftijd (die ik ken dan) drinken gewoon al een stuk meer. Maar wellicht gewoon een groeispurt inderdaad en in meegaan en kijken wat het dan doet. Hij drinkt nu zo rond de 800/850 per dag dus zeker nog niet te veel.
Oké wie kan mij tips geven over zwembandjes/vestjes? Mijn kind weegt net 10 kilo en heb die oldskool oranje bandjes in het zwembad geprobeerd, maar die zijn te groot? Zijn armpje heeft echt nog veel ruimte, ook als ik die bandjes max opblaas en ik snap er niks van. Die voelen dus totaal niet veilig want hij wil graag in het bad springen vanaf de rand, ben bang dat die bandjes afglijden. Maar ik lees juist dat puddle jumpers juist pas mogen vanaf 15kg, terwijl ik het gevoel heb dat dat veel beter/veiliger zit vanwege de buikband ook. Dan kunnen die armbandjes iig niet afglijden. En echte zwemvestjes of zo’n schildje/haaienvin op de rug mag dan weer niet in sommige zwembaden. Pffff help? Ga binnenkort maar even naar de decathlon voor advies denk ik.
Die oranje bandjes zijn er ook in verschillende maten hè, heb je de kleinste geprobeerd? De 00 bandjes gebruiken wij sinds m’n zoontje 3 maanden was dus kan me niet voorstellen dat die te groot zijn eigenlijk.
Oh ik heb bij ons zwembad idd wel de kleinste maat gekozen (daar hebben ze gewoon heel veel liggen) maar misschien is dat nog steeds niet de kleinste die bestaat. Gewichtsrange die er qua schatting opstond klopte wel met zijn gewicht maar ga op zoek naar kleinere
Ohja snap ik, zou idd even kijken naar de kleinste dan! Die gebruiken we nu (8,5kg) nog steeds!
Wij hebben de Flipper Swimsafe bandjes. Mijn zoon is 11 kilo en ook best smalle armen voor zijn leeftijd, maar deze zitten het beste vind ik.
Nou bij de puddle jumper glijden die armbandjes er bij onze dochter dus wel af, denk dat ze ongeveer 11 kilo is. Dus die lijkt toch nog wel te groot! Ze zakt er ook een beetje in weg. Zag net toevallig de bandjes van Aquarapid, die overweeg ik nu.
Misschien omdat je voor het eerst moeder bent en er geen handleiding meegeleverd is.
Weet iemand of je naar CB mag en vaccinatie doorgaat als je kind hand voet mond ziekte heeft? Wij moeten morgen meteen om 8u, dus kan van te voren ook niet bellen of het kan
Ik denk dat het niet kan.
Oh thanks!
AquaRapid blijft hier goed zitten!
Ja dit is wel echt zo. Ik merk met dit soort dingen wel dat ik vergelijk, veel lees en dan echt ga twijfelen. Fijn om dan hier te lezen over en vragen naar ervaringen. En nuchtere feedback
Ik vind het trouwens bij mijn zoontje lastig om onderscheid tussen honger en moeheid te spotten qua huiltje. Maar sinds deze week begint hij te hijgen als een hondje als we de fles klaarmaken dus dat is wel een makkelijke check haha
Bij borstvoeding zouden we dit als heel
Normaal en gezond gedrag bestempelen, om de 2-2.5u 10min drinken… dus ik zou denken: top haha
Ja dit wilde ik ook zeggen! Mijn dochter heeft nooit meer dan 120 gedronken. Dat was borstvoeding, en daar zijn die de hoeveelheden heel normaal