Haha mijn baby is nu sinds 1 week volledig van borstvoeding af (wel 5 weken afgebouwd). Dus zijn drinkgedrag is ook zeker niet gek als je het zo bekijkt!
Hoe vallen de kinderschoenen van Zara? Of net zo als hun kleding maar de vraag hoe het valt per item?
Wij hebben de alecto dvm-200, bevalt goed.
We laden hem nu in de nacht op en hebben overdag het scherm uit bij gebruik, ideaal dan zit je overdag niet met de lader. Maar misschien dat je dat met een new born nog net niet red, mocht je baby al veel slapen bij de babyfoon.
Wat is het ultieme speelgoed voor in de tuin? We hebben een mini-tuin en willen iets neerzetten voor ons kind (bijna 4). Zandbak? Trampoline? Klimrek? (1 rekje). We willen de tuin laten doen, dus we moeten voor in de tekening iets gaan kiezen maar ik voel nergens iets voor en mān vriend wil echt een āattribuutā in de tuin. Tips?
Trampoline is hier de grootste hit, samen met schommel. Trampoline wel pas leuk sinds we een grote hebben. De kleinere werd veel minder naar omgekeken.
Schommel vind ik handig om na het eten nog even op.te spelen bijv.
Trampoline zou ik zeggen als je kind al bijna 4 is. Of een pergola waar een schommel aan kan? Dat doen we hier ook, is meer leuk voor de tuin en toevallig kan je dan ook een schommel ophangen als je wil
Wij hebben een kleine trampoline en daar wordt nog steeds veel mee gespeeld (mijn oudste is net 5). Maar met de zandbak (gewoon zoān schelp) ook wel hoor! En bij warm weer doe ik dan water in de andere helft van de schelp en daar vermaken ze zich ook prima mee.
Onze dochter dronk rond 3 maanden als een bootwerker en erna rond 3,5 maand ineens heel slecht. Liet steeds halve flessen staan (ze was ook ineens erg eenkennig, ik denk gewoon een fase/sprongetje/regressie). Nu drinkt ze weer wat meer. Volgens mij is dat heel normaal, laat je niet gek maken. O ja en ze drinkt ook flesvoeding en ook nu ze beter drinkt, drinkt ze alsnog vrij kleine hoeveelheden en elke 2.5 a 3 uur. Laat je niet gek maken, elke baby en elke fase en de bijbehorende behoefte is anders en dat is prima. Zolang ze maar redelijk groeien en redelijk blij lijken is het goed.
Wij hebben een pergola met daaraan een schommel. Die kan je evt afwisselen met gymringen. Ik ben van plan gymringen te geven met Sinterklaas.
Laatst ging het over tandenpoetsen en de strijd die daar bij zat.
Ben met de tips aan de slag gegaan en mijn zoontje van 20 maanden vindt het nu gewoon leuk!! Hoe dan?!
Gebruiken nu een elektrische tandenborstel (hij is gek op dat ding), ik leg hem op bed met zijn hoofd hij bij en doe zijn armen onder mijn benen en tijdens het poetsen bespreek ik alle dingen die ik wegpoets (oh, een stuk pannekoek, oh, daar zit nog een rozijntje).
Zo fijn dat het nu zo gaat! Bedankt allen!
Dat laatste is mijn ervaring. Weleens 2 paar schoenen gekocht in dezelfde maat die minstens 2 cm verschil hadden.
Die houdgreep door op de buik te gaan zitten is hier ook een groot succes! Een keer geprobeerd als āstrafā bij grote strijd maar ze vond het hilarisch, dus nu ben ik elke avond de opdebuikzittandarts. Ik vind het best. Humor werkt hier altijd het beste om samen te werken.
Eerste nacht gehad zonder speen⦠Duurde 1,5 uur voordat hij insliep, vervolgens na 45 min weer wakker. Duurde net zolang voordat ie weer in slaap viel (heel overstuur en boos). Heeft vervolgens wel aan een stuk door geslapen tot 4.30 uur (daarna niet meer). Hadden al verwacht dat ie ergens na 4 uur wakker zou worden maar hadden ook verwacht dat ie daarvoor wel een paar keer wakker zou worden. Dus soort van win!
Het boeide hem niks dat we de speen hebben weggegeven aan een baby en dat ie een nieuwe auto zou krijgen de volgende dag. Wilde maar een ding
Hij is wel trots nu: ik ben al groot š„¹ (en wij stiekem ook al was het duizend keer te vroeg deze ochtend haha). Nu hopen dat we het ergste hebben gehad!
Edit: hij gaat vandaag en morgen naar de opvang waar ze nooit moeite doen om de kindjes te laten slapen in de middag (toen ie jonger was -gelukkig- wel), maar dat vind ik nu dus wel heel zielig na zoān nacht maar jaā¦.
Hoe lang duurde bij jullie kleintje(s) handvoetmond? En hebben jullie nog iets gesmeerd op de plekjes?
Hij mag in principe gewoon naar de opvang, maar voelt echt zo verkeerd. Heb alleen geen oppas
Ik zou je echt niet druk maken over andere kindjes besmetten. Als hij zich goed voelt gewoon laten gaan. Je bent al besmettelijk voor de blaasjes er zijn dus daarvoor heeft thuis houden geen zin
Oh helemaal vergeten te reageren. Ik heb nog 3 weken verlof nu, dus dat is wel fijn! En mijn vriend is dus op vrijdag vrij, dus dan pak ik weer lekker 1 nachtje zolder. Hij doet dit ook 2x per week. Kan me er al wat beter aan overgeven gelukkig. Alles is een fase mantra idd
Bij ons duurde het geloof ik een week, bij mezelf 1,5 week haha. Heb het zelf ingesmeerd met shea butter maar mijn zoontje had meer last van zān mond dan de blaasjes op zijn handen en voeten.
Ik heb het net even getest. Je kan er nog wel doorheen ademen, maar niet zo goed als je bij het matras kan. Zolang je kindje nog niet goed terugdraait is het misschien niet echt een goede oplossing.
Bij jezelf?! Kreeg jij als volwassene er ook last van?
Mijn vriend kreeg er ook heel veel last van, meer dan ons kind haha. Kind had vooral last van blaasjes in dr mond, daar hielp alleen waterijs bij. Mn vriend is nog wel in een havermout bad gaan zitten en dat verzachtte wel heel erg, dus dat is wel een tip misschien. Hier was het bij onze dochter na een dag of 3/4 een heel stuk beter, maar was wel te zielig om naar de opvang te gaan. Als ze zich verder prima had gevoeld was ze gewoon gegaan