Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

We gaan binnenkort op vakantie en ik zat de EHBO spulletjes wat te bekijken. Wat nemen jullie allemaal als je weg gaat?

Ik heb nu:

• een standaard EHBO set
  • tekentang
  • paracetemol + thermometer
  • extra pleisters
  • anti insect
  • zonnebrand

We gaan met de auto dus ik hoef niet (al te veel) na te denken over de grootte.

2 likes

Ik neem ook altijd neusspray mee want m’n baby is 24/7 verkouden.

6 likes

Neem een tekenkaart mee in plaats van een tekentang, veel fijner en veiliger

5 likes

Ik heb laatst bij kruidvat van die vochtige wondreinigingsdoekjes gekocht. Zijn heel klein verpakt.

2 likes

@moderators kan deze naar het vakantie met kids topic verplaatst worden?

3 likes

In plaats van die gewone bruine pleisters, zou ik waterdichte pleisters meenemen.

2 likes

After sun? Iets van een ontsmettings spray voor wonden, ors, bepanthen

Misschien heb je dit al in de luiertas, maar ik neem altijd die barrierespray mee voor open billen. Nog niet nodig gehad op vakantie maar zo vervelend als je het niet bij je hebt en alles ligt wel open

Thanks! Wibra had ik zelf totaal niet aan gedacht. Ze hadden inderdaad leuke met bloemetjes voor meisjes :smiling_face_with_tear: Ik ben voor mijn jongen maar voor de groene gegaan.

En voor de heftigere regenbuien, en het buitenspelen op de camping, heb ik via Vinted zo’n Ielm pak gekocht. We kunnen er weer tegenaan :raised_hands:t2:

2 likes

Fijn dat je iets hebt gevonden.
Ik ben voor deze gegaan van decathlon: https://www.decathlon.nl/p/regenjas-mh500-voor-wandelen-kinderen/_/R-p-331875?mc=8919466&c=Bruin

1 like

Wij hebben deze op de easywalker. Ik vind het ideaal. Wel met lopen wat lastig, omdat het in je loopruimte zit, maar dat went wel.

Ik wilde hier nog even aan toevoegen dat door jullie ervaringen mijn man en ik weer wat positiever gestemd zijn. Vooral om de nachten Ă©cht af te wisselen in plaats van gedurende de nacht. Zo hebben we in ieder geval een nacht rust om naar uit te kijken als we de night’s watch (:joy:) hebben.

Normaal gesproken gaf ik hem ‘s avonds een avondfles in onze kamer omdat ik dan zelf wat comfortabeler zit (zijn kamer is heel klein dus geen ruimte voor een lekkere stoel), maar ik heb hem die nu in zijn eigen kamer gegeven en daarna in bed gelegd. Afgelopen tijd ging hij dan altijd huilen als we de kamer uitgingen, maar nu is hij gaan slapen? Kan een toevalstreffer zijn, maar het is voor deze avond/nacht alvast 1-0 voor ons :joy:.

26 likes

Zo noemen wij het ook :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Nestocyl voor na muggenbeten nemen wij ook mee.

1 like

Via de zoekfunctie vind ik alleen ervaringen met een tentje van Deryan. Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de buggy’s van Deryan? Ik ben op zoek naar een buggy die ik mee kan nemen in de bakfiets.

Ik heb een half jaar een Deryan duobuggy gehuurd via Tiny Library en ik vond het een prima ding. Weet niet wat je er verder over wil weten?

Oh top! Ik heb nu nog wat cadeaubonnen dus dan kan ik hem voor een klein prijsje kopen, maar mijn man twijfelt enorm. Kan die ook op de Harvey 3? Er staat alleen Harvey en Harvey2 op.

2 likes

Ik lees in een aantal reviews van de enkele varianten dat ze ingeklapt toch nog wel aardig wat ruimte in beslag nemen, wat ik me daarbij moet voorstellen/of het er bij past in de bakfiets. Maar jij had een duo wagen dus kan je niet echt op antwoorden. Hoe vond je hem rijden? Ik zit te zoeken naar een fysiek verkooppunt, maar dat lijkt er niet te zijn. Is toch wel fijn zo iets uit te proberen eerst. En hoe zat het qua zithouding. Ik lees dat kindjes te veel onderuit gezakt zitten?

@Howth oh nooit geweten. Ik leen hem van een vriendin en past prima op mijn Harvey3. Waar twijfelt je partner over?

Nee over het inklappen kan ik weinig zeggen, behalve dat die duo wel compacter opvouwde dan onze Joolz Geo (enkele wagen), dus misschien geeft dat nog iets van een referentiekader. Rijden vond ik juist (en dat met twee kinderen) heel erg soepel en ik vond niet dat ze onderuit gezakt zaten. Ik heb hem vooral tijdelijk gehuurd voor enkele vakanties (waaronder een paar dagen Disneyland) die in die periode vielen. Verder volstaat voor mijn peuter een loopplankje. Maar in die periode dus wel intensief gebruikt.

1 like

Ja, ik heb deze dit jaar gekocht en bevalt echt prima. Vind alleen de kap niet zo lang, dus een dutje erin doen vind mijn kind lastiger. Echt klein opgevouwen valt wel mee, maar volgens mij zijn andere niet veel kleiner hoor. Dan kom je op zo’n ouderwetse paraplu buggy denk ik.