Ik wil een leertoren gaan aanschaffen maar twijfel of ik voor een vaste toren ga of een die je ook als tafeltje kan gebruiken. Wat is jullie ervaring daarmee?
Wij hebben die ook als tafeltje kan, maar het tafeltje gebruiken we bijna nooit. Hij zit meestal gewoon aan de grote tafel als hij wil tekenen of knutselen ofzo.
Ik heb er een met tafeltje. In het begin gebruikte ze vooral de leertoren als tafel (tussen 1.5 en net geen 2 jaar). Maar sinds ze goed bij bv de salontafel kan en zelf aan de keukentafel kan gaan zitten, staat hij alleen nog maar als leertoren in de keuken. Mijn kind is nu 2.5. Ik was achteraf gezien liever voor een leertoren gegaan die je plat kan opklappen (zoals een ladder).
Ik krijg via de opvang een uitnodiging voor een feestje van een meisje waar mijn kind veel mee speelt.
Er staat een datum, tijd en locatie (binnen speeltuin) bij. Ook een nummer waar dan bij staat laat je weten of je komt?
Maar is het dan de bedoeling dat mijn kind daar heen gaat zonder mij? Of blijf ik erbij? Allebei is overigens mijn nachtmerrie maar echt geen verstand hoe feestjes voor 3/4 jarige zijn.
Bij ons voor die leeftijd worden de ouders er wel altijd bij verwacht. Lijkt me ook echt een nachtmerrie voor de ouders van de jarige om allemaal peuters te moeten begeleiden.
Dit is wel een goede. Denk dat ik voor een inklapbare ga. Er staat al genoeg zooi in de kamer
Ik heb precies dezelfde situatie gehad en alle ouders bleven er gewoon bij.
Nu had ik de mazzel dat er maar nog twee andere kinderen waren uitgenodigd. Waarvan we bevriend zijn met de ouders van de ene, en de vader van het andere kind kende ik uit mijn hardloopgroepje. Ik had me al mentaal voorbereid op 2 uur socializen met onbekenden.
Ooooh de hel.
Wist niet dat dat al een ding was op de opvang
In al die jaren maar 1x meegemaakt hoor :). Maar ik zit zelf nu een beetje aan de andere kant. Mijn dochter wordt bijna 4 en ziet bij haar grote zus al die kinderfeestjes. Dus zij wil ook heel graag een kinderfeestje.
Dus ik dacht, ach dan nodig 2 a 3 peutervriendinnen van de opvang uit voor een kleinschalig feestje.
Mijn kind van 2 is geobsedeerd met motors. Weet iemand nog een leuk voorleesboek waarin motors voorkomen? Het hoeft geen rol te spelen in het verhaal ofzo verder maar gewoon leuke plaatjes bijvoorbeeld
Ik heb de deur echt keihard dicht gehouden voor kinderfeestjes tot de basisschool.
Afschuwelijk om daar met andere, voor mij onbekende, ouders in zoān krijspaleis te zitten. Nee dankje.
Iemand ervaring met een goede opvouwbare en niet al te dure bolderkar?
Er moet een maxi-cosi, kleuter en wat spullen in passen.
Zie dat deze vraag een aantal weken geleden ook gesteld is, maar daar waren geen reacties op gekomen.
Ik zou het gewoon ff vragen. Bij ons was het wisselend.
Persoonlijk geen ervaring maar mān vader heeft er weleens 1 van de buren geleend en dat was echt heel zwaar met dat trekken. Mān ouders hebben nu een fietskar van thule voor de 2 meiden en dat is veel beter te doen. Maar ik denk dat jouw kleuter daar al bijna niet meer in past dus dat is ook niet handig.
Wij hebben een bolderkar van redwood (via Vrijbuiter ) echt een top ding. Ik had het besteld nav deze review van kampeermeneer.
Vooral de brede banden zijn echt heel goed, rijdt op alle ondergronden. En het is echt een heel stevig ding!
Ik heb zelf nog een losse duwstang besteld (via AliExpress want ik Kon het echt nergens anders vinden), maar dat was wel 16 euro goed besteed, want dat rijdt makkelijker dan met de trekstang.
Voor ons echt een goede vervanging van de duo kinderwagen, (sinds de kinderen 3+ zijn in elk geval), neemt veel minder ruimte in de auto en je kan er makkelijk van alles in mee nemen.
Denk dat dat al snel heel zwaar is en krap. Wij hebben een bolderkar, maar weet niet van welk merk haha. Maar daar kunnen 2 kleuters met goed opgetrokken benen wel in. Maar een maxicosi met kleuter is wel krap denk ikā¦
Wij hebben vooral de dreumes er in, met spullen. De kleuters lopen eigenlijk alles. Laatst waren er ermee in de Efteling en dan zitten ze rond 16u wel effe een ālangere wandelingā er in en tilt de ander de dreumes, maar dat is wel heel krap
Ik heb ook een keer zoān feestje gehad en had toen ook niet zoān zin om een paar uur gezellig te moeten doen met onbekenden. Ik ben toen blijven plakken totdat de kinderen aan het spelen waren, dat was nog wel te overzien. En ik ben een uur later weer komen ophalen
Hoe heb je gezocht op die stang?
Detachable push rod folding wagon, dan krijg je wel resultaten.
Ik heb de bevestiging aan de wagen niet met de bijgeleverde schroefjes gedaan, want dat paste niet goed, maar met tie wraps, werkt prima haha.
Ik weet niet of jullie kinderen hebben die Fien en Teun leuk vinden, maar er draait weer een nieuwe film in de bios.
Zelf vond ik er natuurlijk geen klap aan maar de kinderen (vooral de peuter) waren enthousiast.
Kwam ook nog een trailer voor āOlifantje in het bosā langs. Leek me ook een leuke film, wel hoog old-school VPRO gehalte, dus daar moet je wel op zitten te wachten.