Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik heb destijds een stoeltje (Uptown Rider) gekocht wat aan de kinderwagen vast gemaakt kan worden. Ik had niet echt vertrouwen dat mijn oudste op zo’n plankje wilde blijven staan en het leek me onhandig met lopen. Met dat stoeltje kan je wel redelijk recht achter de wagen lopen en het valt mee hoe breed je in totaal bent. Was destijds ook getipt door iemand van het forum. Ik vond het ideaal.

Deze bedoel ik;

2 likes

Inhakend op bovenstaande: hoe doen anderen dit met peuter, baby én hond? We hebben een tweedehands kinderwagen gekocht met meerijdplankje maar nu lopen we standaard het ochtendrondje met de buggy nog (kind is bijna 2,5). Schiet anders echt niet op. Soms op loopfietsje en die past onderin de buggy evt. Ideaal want peuter tillen + hond vasthouden + loopfiets/buggy is redelijk onmogelijk.

Ooit wel gedacht over duo wagen maar dat hebben we dus uiteindelijk niet gedaan :sweat_smile: begin nu wat te twijfelen

1 like

Ja denk halfjaar gebruikt. Mijn peuter was 2,5 jaar toen mijn baby geboren werd. En in het begin was het wel echt fijn, omdat hij toch ook snel moe was. Maar richting 3 hield hij lopen langer vol en vond hij ook veel leuker om met de loopfiets mee op pad te gaan. En zonder zo een ding loopt het toch stuk fijner. Maar liever dat ding dan een vermoeide zeurende peuter :laughing:.

Ik had de KidSit (daar zit je dus op) en deze tweedehands gekocht. Makkelijk op marktplaats te verkrijgen.

2 likes

Niet te doen vind ik als je in je eentje bent. Wij doen meestal de taken verdelen. Iemand laat de hond uit en iemand doet de kinderen in de ochtend.
Nu de oudste 4 is gaat het beter omdat hij dan op zijn fiets wel eens meegaat. Maar de jongste van 2 wil dan ook op haar loopfiets. Maar ik vind het toch stressvol want hier lopen we een lang stuk langs een kanaal dus moet ze echt goed in de gaten houden en onze hond reageert heel anders op andere honden als ik met de kinderen ben.
Dus het liefst doen we taken verdelen of met zijn allen. Maarja dat gaat niet altijd.

2 likes

Jaa voor de ochtenden leek me dit inderdaad de beste optie. Maar in de middag zijn wij beide een keer per week alleen met peuter, baby en hond en kan de ander niet de hond uitlaten.

Nou overleven we die ene keer per week ook wel maar ik denk dan gewoon HOE?! :joy: ook echt levensgevaarlijk, je komt echt ogen (en handen haha) te kort volgens mij.

Jaa @girlonfire bij die leeftijd had ik ook gekozen voor een duo wagen. Maar 2,5 is wel anders dan onder de 2 denk ik. Vooral hoelang je dan nog een duo wagen gaat gebruiken…

2 likes

Wij hebben geen hond, maar een duo wagen kan ik heel erg aanraden. Wij hebben een dreumes van 1 jaar en 10 mnd en een baby van 2 maand en ik gebruik die wagen echt vaak. Zou prima nog een hond bij kunnen, want qua lopen dus hetzelfde als een enkele wagen (joolz geo 3). Enige nadeel is dat je de boodschappenmand onderin niet kan gebruiken

2 likes

Ik zag deze vraag laatst op Insta voorbij komen bij Judith Noordzij. Zij heeft 2 honden en zo meteen peuter en baby. Meeste antwoorden waren baby in draagzak en kind in wagen geloof ik.
Hier kun je het nog terug lezen:

Judith Noordzij on Instagram: "Weekend met m’n lievelingen 💞 Toen ik gisteren alleen met Pip en de honden naar het strand was, vroeg ik me wel weer even af hoe we dit gaan bolwerken als er een baby bij is 😅 Althans, als één van ons tweeën alleen is. Maart heeft natuurlijk 24uurs diensten, dus ik ben een aantal x per week 26u alleen met al het grut. Honden en kleine kindjes hebben zulke andere behoeftes, ik vind het met één peuter en twee beagles al uitdagend. Met een baby erbij: HOE DAN? 😄 Mensen die ook twee honden en twee kleine kinderen hebben en die wat geruststellende woorden kunnen spreken? 😅❤️"

3 likes

Ik had een meerijdplankje/zadeltje. Loopt irritant maar was wel handig.
Ik moest ook baby, puber peuter van 2,5 en hond navigeren. Heel gedoe, nu ze ietsje ouder zijn wel makkelijker maar gaan ze vaak te snel (willen dan perse op step of (loop)fiets), de hond neemt zn tijd met alles.
Ik deed ook weleens baby in draagzak en peuter in de buggy. Of toen de jongste iets groter was samen in de buggy (achterkant plat en zaten ze als een treintje). Zal vast niet goed zijn geweest voor de buggy maargoed het werkte. Iets te eten geven ook.

Ik blijf de hond uitlaten met kinderen stressvol vinden. Vooral omdat de kinderen snel door willen en de hond lekker alles op zn gemak doet en als een blok beton blijft staan.

4 likes

Thanks voor jullie ervaringen. Heb net een Kidsit op Marktplaats op de kop getikt voor een tientje, vond de Uptown Rider wel mooier, maar ook een stukje duurder (tweedehands ook). Mocht zoontje het niet leuk vinden, moeten we even een andere oplossing zoeken, maar voor een tientje kon ik het niet laten haha.

2 likes

Duowagen is wel echt heel chill als je gewoon zonder gezeik door wil lopen. Ik gebruikte m niet meer toen de oudste 2,5 was, maaarrr ik heb geen hond en ‘moest’ dus niet de deur uit of een bepaalde afstand lopen oid. Als je echt moet en geen zin heb in gedoe is zo’n wagen wel fijn dan denk ik. Je kunt er ook goedkoop een op mp scoren.

2 likes

Als je nog van plan bent een fietskar aan te schaffen… die heb je ook in duo uitvoeringen en met duwstang.

2 likes

Bij 2,5 zou ik het niet doen want die past er dan waarschijnlijk niet lang in. Maar het is wel een puzzel ja, hier dezelfde situatie :see_no_evil:

4 likes

Hier ook eentje te leen, vind het wel handig maar gebruik ‘m niet mega vaak. Ook omdat het ding een teringherrie maakt als er niemand op zit :joy:En in het begin viel dochter wel eens in slaap erop maar dan val je er natuurlijk af want niks die je vasthoudt… dus ben blij dat ze nu meestal gewoon wil lopen of steppen

Peuter in buggy, baby in draagzak?

1 like

Wij hebben om die reden een duo wagen gekocht, al was mijn oudste bij de geboorte van de baby net 2. Vind het echt ideaal! Mijn oudste is nogal van het wegrennen en het ontdekken dus ben blij dat ik hem af en toe eventjes in de wagen kan zetten haha.

1 like

Heeft iemand een goede tip voor een goede skippybal voor 4-6 jarigen?

Die ik bij de Kruidvat had gekocht blijken wel erg klein (45 cm). Op bol.com staat vanalles maar met vaak erg slechte reviews.

Baal al van deze miskoop, dus zou nu een goed exemplaar willen : )

Jaa dit lijkt me voor nu de beste optie zolang het kan. En daarna weer verder kijken.

In tegenstelling tot de meesten hier vond ik een meerijdplankje wel heel handig. Mijn kind was al iets ouder toen zijn zusje geboren werd, bijna 3, en vond het echt heel leuk om daarop te zitten. Hij is wel een beetje lui aangelegd, en vindt zitten altijd wel prima. Ik gebruik het nu nog weleens en dan wil mijn dochtertje die nu 2 is daarop zitten en zit hij met opgetrokken benen in de buggy haha.

Ik zou wel echt aanraden om de ‘echte’ van het merk van je kinderwagen te kopen (evt. op MP) en niet de universele van Bol.com. Slechtste 50 euro ooit bespaard. Het wieltje maakt echt lawaai en hij draait soms waardoor je wagen opeens afwijkt :expressionless:

3 likes

Echt mijn beste (15,-) tweedehands aankoop ooit! Ik dacht voor dat geld kan ik het wel proberen en anders doorverkopen. Mijn zoontje van 2,5 zegt zelfs steeds mag ik even op het plankje? (Ook al zijn we met z’n tweeën of zomaar). Hij vindt het heel leuk ofzo?
Ook handig dat het zitje evt. eraf kan en je dan kan staan! Enige is het beetje onhandige lopen, maar dat neem ik wel voor lief

1 like

Mijn dochter (2.5) wil geen luier aan thuis dus ik laat haar in haar onderbroek lopen. Ze geeft wel aan als ze moet plassen en gaat dan zelf naar het potje. Ze gaat dan meerdere keren zitten in 20 minuten tijd ofzo zonder resultaat, vervolgens gaat ze verder spelen en plast ze gelijk zodra ze in haar spel zit in haar broek. Volgens mij voelt ze het dus wel aankomen maar lukt het niet op het potje. Ik heb al geprobeerd om haar langer te laten zitten met een boek, liedje, filmpje etc. maar dat helpt niet. Herkent iemand dit of heeft iemand nog een andere tip? Wc met verkleiner weigert ze en vind het ook zonde om een luier te forceren als het misschien juist een goede kans is om te oefenen met zindelijkheid als het vanuit haarzelf komt.

1 like