Heeft iemand tips voor het schoon krijgen van grijze/zwarte vlekken op broeken door het buitenspelen?
Zeker met glazen flessen maakt dat niet uit lijkt me. Wij deden gewoon dezelfde flessen maar andere spenen
Ik heb hier eerlijk gezegd niet eens over nagedacht en in die zin zou ik zeggen dat je overdrijft. En dat de kans groot is dat je baby weerstand op gaat bouwen omdat ze een auto van je zoontje gaat lopen afsabbelen. Dus dan maakt die flessen apart houden weinig uit.
Haha herkenbaar (14 maanden). Ik heb zoān vakkenkast als montessori kast en zet daar wekelijks 6 items in.
Sommige dingen zijn compact (mushie stacking cubs, smart max dieren, speelzijde, activiteitenkubus, pop), sommige dingen bestaan uit veel onderdelen zoals de duplo. Boekjes zijn er altijd. Soms is idd Ɣlles eruit getrokken en soms valt het mee.
Iets wat ik handig vindt en uit weinig losse onderdeeltjes bestaat is modu. Verder wat ik boven noemde, muziekinstrumenten, grimms poppetjes, speelauto en hamertje tik. Ah einde van de dag gaat alles weer in de kast. Voordeel is dat er maar 6 speelgoedjes zijn, dus het is altijd wel te overzien.
Ossengalzeep, biotex en vervolgens in de zon laten drogen. Mijn dochter komt iedere dag super smerig uit school want ze hebben zwart zand ipv gewoon zandbakzand en dat is echt vreselijk. Maar ben inmiddels bijna expert vieze kleren en de beste combinatie is dus eerst koud uitspoelen, ossengalzeep op de vieste vlekken en dan in de biotex laten weken en dan bij de gewone was mee laten draaien.
Hahaha dit is zo typisch beeld wat (denk ik) iedereen voor zich ziet
Thanks! En doe je dat weken dan meteen? Of voordat je gaat wassen?
Meteen. Dat doe ik iig. Het staat eerst 1-2 dagen te weken hier voordat het de was ingaat
Iemand tips voor het warme weer? Mijn baby is 5 weken en ik vind dit qua kleding en naar buiten gaan heel lastig. Ben bang dat ze het in de draagzak of kinderwagen te warm krijgt. Wat deden jullie met zoān jong kindje als het warm werd?
Ik probeer het zand eerst uit te spoelen voor ik het laat weken.
Voor de kinderwagen vind ik een Dooky echt een super tip
En in de draagzak echt alleen rompertje aan als het zo warm is. HEMA heeft fijne hele dunne broeken wijde mousseline broekjes als je wel tegen de zon wil beschermen
Onze kraamhulp zei destijds dat we de flesjes die we van buren en vrienden hadden gekregen weg moesten gooien, maar dat āje eigen huisbacterieĆ«nā geen probleem was omdat je kind daar sowieso wel aan blootgesteld wordt (binnen de grenzen van het redelijke natuurlijk). Maar dat ging over plastic omdat daar krasjes in komen, en glazen flessen lijken me in dat opzicht echt okee om te delen, mits je andere spenen gebruikt (wat je vanwege het formaat waarschijnlijk sowieso al doet).
Ik heb ook een vlekkenvraag. Mijn zoontje zit sinds een paar weken op school en wat een gedoe is die was ineens joh, pfff. Nieuwe dagtaak erbij. Echt Ć”l die vlekkenā¦
Deze vind ik het ergste. Voor het wassen zie je ze nog niet, erna ineens het halve shirt blauw. Vooral bij lichte kleuren. Hij heeft niet met bellenblaas gespeeld, maar het lijken wel zulk soort vlekken. Behalve dat dit echt blauw is.
Ik heb in een paar weken tijd nu al 3 shirts op de stapel klus/rommelkleding moeten leggen omdat het er gewoon niet uit gaat.
Kan je dat juist niet beter gewoon op de stapel schoolkleding houden?
Dit is ook wel flink gericht op de consumptiemaatschappij. Tis niet dat die buren het flesje gelijktijdig met jouw baby gebruiken.
Ja ik geloof dat het ging om krasjes in het plastic waar dan bacteriƫn in zouden zijn achtergebleven van de vorige gebruikers. Maar ze heeft ze ook gewoon weggegooid, is helemaal langs mij heengegaan destijds
Maar die flessen kun je toch ook gewoon uitkoken? Dit lijkt me echt zwaar overdreven, dat je alles weg moet gooien.
Ps geen kritiek naar jou, snap dat het langs je heen gaat als je net bevallen bent! Maar vind het een vreemd advies van de kraamzorg
Ho, het is niet mijn bedoeling dit te propageren, ik vertel alleen maar wat de kraamhulp bij ons vertelde en deed. Ik heb helemaal gemist dat ze alles weggegooid had wat we gekregen hadden.
Haha zie nu je edit
Ja ik dacht, nu lijkt het net of ik jou erop aanspreek en dat was niet de bedoeling
Ja ik zou ook denken uitkoken. Dat doe je met nieuwe flessen ook.
Sowieso heb ik glazen flessen en dat kan ik iedereen echt aanraden eigenlijk. Zoveel chiller dan plastic flessen en in 14 maanden is er maar 1 gesneuveld ()