Wat maakt het chiller dan? Een fles is een fles toch (geen idee, weinig ervaring met flessen geven en had gewoon de plastic medela kolfflessen)
Wij zijn ook overgestapt, ook met nieuwe baby op komst (die dan later flessen krijgen ivm borstvoeding) t is duurzamer want die plastic flessen zijn na een jaar toch wat aan het slijten. En de stoffen die in plastic zitten hebben we niet zo graag.
Ik vond het ook fijn dat ze veel sneller opwarmen dan plastic. Bij borstvoeding opwarmen in warm water ging dat beduidend sneller dan als we een plastic fles gebruikten
En het blijft warmer. En ze blijven mooi doorzichtig ipv half roze haha (we eten vaak tomaat oké).
Maar kolfde je dan wel in plastic? Want dan gaat het argument dat glas veiliger is niet per see op lijkt me (aangezien de melk al met plastic in aanraking komt bij het kolven). Ik heb nog zo veel plastic medela flesjes die helemaal goed zijn, vind het ook zo zonde dat weg te doen.
Tsja een (plastic) kolf setje gebruik ik minder vaak dan een flesje. En daar bewaarde ik mn melk ook niet in en warmde ik het niet in op. Ik heb zo’n draadloze/handsfree dus die kolf goot ik dan leeg. Dus dat plastic wordt niet warm waardoor en schadelijke stoffen in de melk komen.
Ik vind ze beter in de hand liggen, véél makkelijker schoonmaken dan plastic, geen slijtage tov plastic flessen, het warmt sneller op (zeker ‘s nachts een pre haha) op en blijft langer warm. En geen microplastics.
Ik kolfde met handsfree kolven dus schonk het daarna in een glazen fles van Lansinoh. Die hebben ook allemaal een dekseltje ipv speen. Ja, dan was het wel in plastic geweest idd.
Ik had eerst nog 2 plastic flessen voor onderweg uit angst voor vallen, maar dat zou ik een 2e keer niet meer doen.
Zou plastic flesjes die je al hebt ook niet weg doen hoor trouwens!
Maar als je kolft in plastic en daarna in glas, dan warm je het al niet op in dat plastic wat ook al beter is. Je kunt het nooit 100% perfect doen.
Wat mij vooral opviel (met flesjes weet ik niet of dat zo is want daar heb ik nooit uit gedronken) maar eten van plastic bordjes smaakt echt vies, naar zeep of afwasmaschine ofzo? Kan mij voorstellen dat dat met plastic flesjes ook misschien zo is…
Heeft iemand een tip voor een goede opbergmand bak whatever voor buiten? De hele tuin ligt vol ballen en andere meuk en ik word er helemaal galisch van.
Kon bij de action niks vinden! We hebben ook een schuur maar dit staat vol met een tractor, fiets, step etc
Beter verwend dan verwaarloosd
Wij gebruiken een plastic opbergbox die eigenlijk bedoeld is voor kussenhoezen. Volgens mij komt die van een bouwmarkt of low key meubelzaak (kwantum oid?).
Man man man dat ik daar niet aan gedacht heb lekker simpel
Ik kwam een keer een opvouwbare stoffen soort gaas wasmand (paw patrol) tegen bij de zeeman. Daar gooi ik alles in van graafmachines, emmers, schepjes, ballen etc. Niet het mooiste maar ach
Ohja! Ook een idee maar denk dat dat het niet een winter uithoudt buiten ben niet echt van alles naar binnen halen/afdekken in de winter
Ik heb zo’n kratje en die staat onder de buitenkeuken. In de winter staat die wel in de schuur en doen we alsof buitenspeelgoed niet bestaat.
Ja, maar ik warmde het daar niet in op.
Kolven in glas lijkt me sowieso niet heel fijn (want zwaar)
Ik heb net even snel deze opgehaald
Nu nog de kracht vinden om m in elkaar te zetten maar vond het een goede deal
Ik vond die glazen flessen juist echt stukken minder duurzaam… we hadden 6 glazen en die waren binnen 1 jaar 5 stuk.
Met onze 6 plastic flessen hebben we 3 kinderen gedaan …
vanaf een maand of 6 als ze zelf fles willen gaan drinken lukt het niet want te zwaar. En de hoeveelheid flessen die hier op de grond zijn gevallen
Ik dacht goed bezig te zijn maar was uiteindelijk zowel voor m’n portemonnee als het milieu matig geloof ik
Opeens is Dentinox nergens meer verkrijgbaar. Alleen een nieuwe variant zonder lidocaïne
Daarom was dat vak steeds leeg. Ik heb laatst nog één flesje kunnen scoren. Wat ruk wel. Dit was bij mijn kind het enige wat hielp. Gelukkig heeft hij nu wel bijna al zijn tanden
Op bol en via Duitse internetapotheek is de versie met lidocaïne wel nog verkrijgbaar. Die laatste site klinkt gaar maar ik heb daar wel eens besteld.