Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Hier hetzelfde hoor. Hier kennen we geen uitslapen of vakantietijd.

Vaak verschuift hun ritme na een paar dagen wel wat meer is mijn ervaring.

4 likes

We laten ze een dutje doen in de middag en daardoor kunnen ze de avond wakker blijven (tot 22/22:30, zeker de oudste van 4). Na een paar dagen worden ze meestal ook echt later wakker. We zijn nu ook op vakantie en ik vind het eigenlijk wel handig dat de kinderen zo laat wakker zijn, dan hoeven we niet de hele tijd bij onze kamer te blijven. Een middag hadden ze allebei geen dutje gedaan en toen vielen ze om 20u allebei heel snel in slaap en hadden we een avond om samen spelletjes te doen.

Bestaat er littekencreme die echt iets doet (voor kinderen dus)? Mijn jongste is echt een brokkenpiloot en ik merk dat ik iets wil smeren op die knietjes maar ook niet helemaal geloof dat het nut heeft

1 like

Mijn dochter ligt op vakantie eerder op bed dan thuis. Hebben we ook nog wat aan de avond samen.

3 likes

Dankjewel! Om een of andere reden gaf google mij alleen resultaten van cremes aanbevolen door het merk zelf ipv iets onafhankelijks

2 likes

Verschilt toch ook per kind hoe dat gaat op vakantie.
Ik heb één kind die altijd vroeg wakker is, ook als hij laat op bed gaat. Heeft er eigenlijk ook nooit last van. Mijn andere kind wil soms weleens wat langer slapen.
Met een dutje doen op vakantie hoeven wij niet aan te komen. Toen de jongste 2.5 was wilde ze al geen dutjes meer doen op vakantie, omdat ze het veel te druk had met van alles en te bang om iets te missen.

Ik heb recent littekencreme van Alhydran gekocht. Erg tevreden over. Mijn zoon heeft enkele weken een vervelend ongeluk gehad met flinke wonden aan z’n gezicht. Ik heb deze crùme 3dd gesmeerd (en nog steeds) en er is nu nauwelijks een litteken te zien. Normaal gesproken krijgen wij heel snel kleurverschil/hyperpigmentatie bij wondjes en nu juist niet.

2 likes

Joeee mensen met drie kinders op de achterbank van de auto! Welke stoeltjes raden jullie aan? Of eigenlijk vooral welke stoel is smal en past in het midden, zonder isofix? De maxi cosi van de baby (die in augustus geboren wordt) in het midden met gordel vast is ook een optie, maar dan moet je dus steeds over de andere stoelen heen met baby, en de gordel dan ook nog vast krijgen. De oudste is bijna 6, maar nog lang geen 125.

1 like

Hier ook een Alhydran crĂšme fan, met name voor de knietjes. Schaafwonden / wondjes helen veel mooier en sneller.

1 like

Bedankt en ook @Broodrooster, dit klinkt errrg goed!

1 like

Wij hebben dit probleem ook en hebben nu een 7-zitter - maar dat viel ook samen met het verlopen van de “oude” leaseauto.
Wettelijk mag een oudste kind gewoon in het midden op een booster tussen 2 grote kinderstoelen. Dat mag al vanaf 3jr.
Of je het zelf veilig genoeg acht, dat is denk ik per persoon verschillend. Wij hadden er zelf geen fijn gevoel bij, onze oudste was net 6 en was 1.10-1.15. En vond het gek dat het dan ineens mag (al vanaf 1m dus zo ongeveer!!) omdat het niet anders kan. Maar als je wel anders kan, is het ineens niet veilig genoeg

Het is een flinke puzzel iig als je allemaal van die grote veilige stoelen wil die ook nog beetje goed scoren op veiligheid in de keuring in ieder geval. Wat past hangt denk ik echt van je auto en de stoelen ernaast af. En of je dan bijv een hebt die je met gordel vast maakt ipv met zo’n 5 punt. Want kan je dan nog (goed) bij de gordel om vast en in noodgevallen los te maken

Wij verwachten ook bijna de derde. Wij zijn laatst naar zo’n grote babywinkel geweest om allerlei verschillende stoelen te passen en meten. Ondanks dat we een grote auto hebben viel het toch een beetje tegen. Uiteindelijk hebben we voor de oudste (5 jaar) een Britax Kidfix, voor de peuter (2 jaar) een beetje gek klein stoeltje voor in het midden, de Maxi cosi Nomad, en dan zit de baby in een gewone maxicosi, maar wel met gordel, want die basis om op te klikken past niet meer.

Ik durf mijn oudste nog niet op alleen zo’n base te laten zitten
Hoe het in praktijk gaat werken moet nog blijken. Ik zie nu nog niet helemaal voor mij hoe ik de peuter in het midden vast moet maken
maargoed, dat komt vast goed.

2 likes

Iemand tips voor speelgoed wat makkelijk mee kan op een vliegvakantie voor een kind van 11 maanden?

Smartmax, voel boekjes, trek poppetjes

1 like

Ik had het door jouw post ook besteld en blijkbaar werd het vandaag al bezorgd, dus mijn kind is net ook bezig geweest haha! Dankjewel voor het idee! Lijst omheen en klaar.

8 likes

Iemand ervaring met zoiets in de tuin? Mn tuin is toch al 1 grote speeltuin dus dat maakt niet uit maar werd er veel meegespeeld? Mn kind is 3

3 likes

Ipad :joy:

2 likes

Ik heb niet deze maar dit :

Van de action vorig jaar gekocht. De glijbaan glijdt alleen niet echt tenzij je er een sproeier op zet :joy: masr eigenlijk vinden ze nu een gewoon rechthoekig zwembad met een plastic glijbaan er los bij veel leuker.

3 likes