Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik doe het ook niet per se heel veel hoor maar wel sowieso elke twee uur en ook wel dik
Met zwemmen vind ik altijd lastig want dan zijn ze zo nat en smeert het niet goed (in het algemeen, niet met deze speciaal) dus hebben ze meestal uv kleren aan

2 likes

Talkpoeder? Ik heb geen idee hoor! Maar dat schijnt op het lichaam wel te helpen.

2 likes

Voor lichaam met zonnebrand lijkt me dat wel een goede ja!
Heb het maar een beetje geprobeerd eruit te halen met mijn vingers. Bad of douche ging hem niet worden vanavond, dus morgen zal het bed wel vol zand liggen :sweat_smile:

Voor de kampeerders: als het overdag 30 graden is en 's nachts 15 graden, koelt het dan ook zoveel af in een safaritent of blijft warmte daarin wel een beetje hangen? Ik twijfel welke slaapzak ik mee moet nemen. (De dikke slaapzak past er eigenlijk niet meer bij.)

Het blijft een beetje hangen, maar meer dan een graad of 2 verschil zou ik niet verwachten.

1 like

Mijn ervaring is dat het sowieso weinig afkoelt waar dan ook. Warmte blijft toch vaak wat hangen. Denk dat zo’n dikke slaapzak overbodig is

2 likes

Ik doe in de tent snachts er nog een slaapzak overheen. Dus dan draagt ze er 2. Want vanavond om 7 uur is 't nog hartstikke warm, ook in die tent. Ik neem ook een wollen dekentje mee en stop d’r daarmee in.
Maar dit weekend neem ik voor het eerst d’r dekbed mee waar ze thuis ook onder slaapt.
Vorige zomer was het overdag 35 graden en snachts werd het 10 graden en dat was echt heel koud. Je gaat natuurlijk ook niet op vakantie in een woonwijk dus tis veel minder dicht bebouwd (wat warmte vasthoudt).

Edit : zo’n safaritent heeft natuurlijk wel een vloer of staat op een verhoging toch? Dat zal wel iets schelen. En slaapt je kind toevallig in zo’n opgooitent? Want dat scheelde bij ons vorige zomer ook wel.

1 like

Ik vond t wel duidelijk afkoelen 's nachts, maar heb mijn kind gewoon in de zomerslaapzak laten slapen vorig jaar. Wij deden een dekentje over haar heen als we zelf naar bed gingen. Zelf sliep ik ook gewoon onder een dekbed in een safaritent

2 likes

Ik ben momenteel op een camping in de omgeving van Tiel. Weet iemand iets leuks wat je hier in de buurt (max half uur rijden) kan doen, met een kind van 4?

Wie heeft de tip voor katoenen ondergoed met pijpjes voor tijdens je zwangerschap? Ik vind alleen maar synthetische broekjes of katoenen broekjes die niet voor zwangeren zijn.

Heb ineens geĆÆrriteerde liezen (door de warme oa denk ik), dus zoek iets zonder kant of gekke randjes, liefst naadloos

Edit: gaat echt om de laatste weken dus niet iets van 20 euro p/s, draag het daarna waarschijnlijk nooit weer :sweat_smile:

3 likes

Ik heb hetzelfde probleem (ook door hitte denk ik) en heb vorige week dit ondergoed gekocht. Ik draag het onder m’n buik (zit in het derde trimester) en het werkt goed.

3 likes

Oh wat goed! Dankje, snel even langs de zeeman. Vind dit wel echt next level maar goed 37 weken zwanger zijn is natuurlijk ook niet echt glamoureus (en dat hoeft uiteraard ook niet) :joy:

Ja, ik begrijp het helemaal, ik twijfelde om het te kopen, maar kon zo gauw ook niks anders vinden dus vandaar. Hoop dat het voor jou ook werkt!

2 likes

Echt bizar dat er zo weinig ademend ondergoed te vinden valt voor zwangeren toch? Ik zie een gat in de markt :money_mouth_face:

2 likes

Ik had van de hm zwangerschapscollectie een broekje in beige met lange pijpjes. Die vond ik echt lekker met 30 graden! Gewoon katoen met een beetje elastische stof. Ben t nu vergeten op vakantiešŸ˜‚, had mn licht corrigerende per ongeluk mee. Die past niet haha.

Ouwehands?

1 like

Iets simpeler maar ook leuk, kersen plukken in wadenoijen, pannekoeken eten bij de molen in Kesteren.

3 likes

Al het eten wordt op de grond gegooid, hoe kun je daar het beste op reageren / mee omgaan?

Hoe oud is de dader?

6 likes

De dader :joy::joy: 15 maanden!