Sorry, de spray!
De zalf is ook wel ok, maar de spray is echt heel erg goed.
Cavilon spray is fantastisch! Prikt niet en makkelijk in gebruik. Desnoods na het sprayen even zonder luier rond laten lopen om te luchten/drogen!
Ik vond het de eerste keer zo eng om geen zalf te smeren na die spray, maar het werkt echt en de volgende ochtend zijn de billen vaak al een heel stuk beter.
Credits voor @Karl_Lagerfeld die mag wel wat royalties krijgen voor deze tip.
@Chicago heel erg bedankt! Heb het besteld
Hoe kan je het beste zinkolie gebruiken? Op een watje denk ik? Veeg je daarmee ontlasting etc ook weg of gebruik je eerst billendoekjes? Sorry ik kom vast echt debiel over, maar dit is de eerste keer echt luieruitslag in bijna 1,5 jaar tijd
Zinkolie gebruik je gewoon ipv de billenzalf die je normaal gebruikt. Ik gebruik het zelfs alleen maar als billenzalf. Schoonmaken met een doekje (wel zonder parfum of alcohol, ik gebruik die 99% waterdoekjes, washandje vind ik te grof voor kapotte billen) en dan even laten drogen en die zinkolie erop. Is geen echte olie, het is zink gemengd in olie, waardoor het percentage zink hoger is. Er drijft wel wat losse olie op soms, maar ik pak gewoon het zalvige deel en dat smeer ik op. (Je kunt het ook eerst even roeren, maar dat vind ik gedoe en het mengt zich toch vanzelf).
Het laat een goede laag achter zodat de huid beschermd is. Het blijft beter zitten dan gewone zinkzalf en is dus langer effectief.
Ik zou sowieso ff de billendoekjes laten en met een nat washandje de billen schoonmaken? Eerst ff met een tissue oid de ontlasting weghalen.
Wij gebruiken wasbare doekjes thuis en nu zijn we op vakantie (wegwerp) en meteen merk ik wel verschil! Omdat er toch wel wat alcohol/parfum/bewaardmiddelen in zit.
En inderdaad cavilonspray. Legt een soort bescherm laagje aan op de huid. Wordt veel gebruikt in de zorg .
@Huismus bedankt voor jullie reactie!
Ik gebruik inderdaad altijd 99% water doekjes. Washandje durf ik ook niet te gebruiken want dat is echt schurend (denk ik) nu het echt tot bloedens toe open is.
Ik was in de war met zoete olie voor het verwijderen van bijvoorbeeld sudocreme. Goed om te weten dat zinkolie wat anders is! Hopelijk is de spray snel binnen en zijn we van de kapotte billen af
Zinkolie zal iig al wel helpen.
Sterkte, kapotte billen zijn zo zielig en verschonen is dan zo erg. Misschien kun je hem thuis ook nog een beetje bloot laten buiten.
Oh zo zielig. Ik zou ook zeggen geen doekjes maar een lauw washandje. En anders de douche erop ipv doekjes/washandje, lauw water. Dan hoef je tenminste niet te wrijven
@Huismus jaa echt afschuwelijk… en in nog geen 8 uur tijd letterlijk 10 poepluiers… ook niet zo gek dat het dan extra geïrriteerd is. Luchten heb ik vandaag ook aan gedacht maar vond ik wat spannend met hoeveelheid poepluiers. Hopelijk morgen een betere dag met de zinkolie
Als mijn kinderen zulke open billen hadden dan gebruikte ik de oliedoekjes van het Kruidvat, dan kreeg ik de ontlasting er tenminste af en prikte niet zo.
Je zou ook nog wat heilwol in de luier kunnen doen, dat houd de billen goed droog, maar ventileert ook
Af en toe komen op Spotify liedjes van de Tekentovenaar voorbij, en what the f?
Ik deed ook altijd afspoelen met de douche in die situatie. En een droogdeppen met een schone (hydrofiel)doek. @DikkeKip
Arket heeft er een in de sale zie ik
Jep… verschrikkelijk he? En het erge, dit bestaat ook in andere talen, we luisteren deze shit (letterlijk) ook in het Zweeds
Ik zeg eigenlijk altijd dat het na 1 liedje af moet, dan vind ik het weer mooi geweest
Waarom, als je gewoon een superleuke dag hebt gehad met een kind (peuter/kleuter), verandert zijn of haar mood TOTAAL wanneer 1 van de ouders weer terug is aan het einde van de dag? Eerst alleen maar happy en daarna echt super cranky!
Hier juist andersom… hele dag chagrijnig tot papa thuis komt. “Hoezo klaag jij dat hij vervelend is, is toch niks aan de hand?”
Deze kun je echt laten staan. Wat een rot zonnebrand. Je kan het ook niet opbouwen want het gaat enorm rullen.
https://www.kruidvat.nl/medias/sys_master/prd-images/hfe/h41/29787316518942/prd-front-4059616-1_600x600/prd-front-4059616-1-600x600.jpg
Deze is wel heel fijn en raad ik aan voor kinderen en mezelf
Ik heb dit samen met lil kleine, R Kelly en Diddy op mn ignore lijst staan op spotify