Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik koop bijna alle babykleertjes tweedehands (Vinted en paar zaakjes in de buurt), maar kan de laatste tijd op Vinted niet echt leuke bundels vinden en zo zonde om voor 1 item verzendkosten te betalen.

Maar ze groeit zo hard opeens haha, dus dacht misschien leuk om met black friday even wat nieuws aan de schaffen. Wat zijn tips voor leuke webshops om in de gaten te houden met goede korting?

Wat helpt/hielp jullie baby om ‘s nachts te slapen met een verstopte neus? Het ging een week beter, maar het is weer volledig terug en ik word gek :sob:
Bedje staat omhoog, ik spoel met een zoutoplossing en gebruik zo’n neuszuiger, er staat een halve ui onder haar bed. Maar de enige manier waarop ze een beetje slaapt is op mij, terwijl ik zit. Maar ik slaap dan zelf amper en ik trek dat echt niet meer :confounded:

Luuf? En misschien toch een keer paracetamol proberen? Maar dat is wel lastig als ze verder oké is en geen koorts heeft. Maar misschien voelt ze zich toch niet goed.

2 likes

Ja Luuf. Ik deed naast Luuf op de borst ook een dikke klodder Luuf in een doekje wat ik dan om het bedje bond.

Sterkte

2 likes

Bij de huisarts vragen om druppels met een hele lage dosering xylometazoline was hier het enige wat hielp.

Bedje schuin zetten, dat hoofdje iets hoger ligt

1 like

Ja luuf! Een goede laag op de borst en onder de voetjes en dan de sokjes erover heen.

Iemand tips voor open wondjes op de billetjes? Sudocreme lijkt niet voldoende helaas…

Weleda creme of een anti schimmel crème (miconazol/daktarin).

2 likes

Zinkzalf! En anders de billencrème van Dr Leenarts (sowieso bij Etos, misschien ook bij Kruidvat tegenwoordig)

1 like

Zinkolie, dat heeft het hoogste percentage zink en beschermt het beste.
En nog beter om eerst de wondjes te genezen: Cavilon spray, dat legt een beschermend laagje op de huid waardoor het goed kan herstellen.

2 likes

Wolvet!

2 likes

Ik las dit en ik dacht wat hebben scheetjes hier mee te maken :joy:

Heeft iemand een goede tip voor een lichtsnoer o.i.d. voor aan een bed?
mijn dochter heeft zo’n bedhuisje. Maar ze is toch wel een beetje bang in het donker. Ze heeft nu een losse lamp (zo’n 15cm Nijntje) die de hele nacht aanstaat. Ook prima, maar vanwege haar bed leek me zo’n slinger lampjes om haar bed super leuk! Maar degene die wij in huis allemaal hebben (kerstverlichting :rofl:) is eigenlijk allemaal nog te fel.
Is er toevallig iemand die dit ook heeft en echt een lichtsnoer heeft wat heel zachtjes kan branden / gedimd is?

Ja ik heb er van de Zeeman eentje. Is zo’n slinger waar de lampjes echt in het snoer verwerkt zit. Geeft heel zacht ligt.

2 likes

https://www.forumfeminarum.nl/t/wat-je-even-kwijt-wil-zw-k-25/38894/2587

Nee

3 likes

Ja dat is het indd

Er was hier laatst iemand wiens kind handvoetmond ziekte had. Weet iemand nog wie dat was? Dan kan ik terug zoeken. M’n kind heeft daar nu last van en kan door de pijn niks eten of drinken. Ik zoek tips om de pijn te verlichten.

@Hedwig

1 like

Jep. Hier. Onze jongste heeft 2 dagen op vla en warme melk geleefd. Yoghurt was te zuur en zelfs geprakte banaan was teveel kauwen, dus veel vla. Dat koelde goed en zo kreeg ze gelukkig nog wel wat binnen. Dag 3 werd net al beter en daarna knapte ze heel snel. En natuurlijk om de 6 uur een zetpil.

3 likes