Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Grappig ik heb deze ook en deze lijkt idd veel warmer dan een tog 3 slaapzak van jollein die ik heb.
Super betrouwbaar dus die tog waardes

1 like

Ik heb geen verstand van flesvoeding maar ik heb wel eens gelezen dat je wat extra water in de fles zou kunnen doen? Misschien is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen

1 like

Als ik iets kut vind dan zijn het wel die tog waardes. Superverwarrend en overal verschillende adviezen, of opeens een slaapzak zonder tog waarde. En dan blijkt nu ook nog eens dat niet alle tog waarde waarheidsgetrouw is :sob:

Oopa dit was een reactie op @hoiikbenes en het “superbetrouwbaar die tog waardes”

1 like

Haha helemaal eens, die tog waardes heb ik ook snel opgegeven

3 likes

Ik ben vanaf een maand of 6 wel water uit een klein open bekertje gaan geven, ook als hij in de newborn set van de triptrap lag. Gewoon heel voorzichtig, en een handdoekje onder zijn kin, zodat hij wende aan een open bekertje.
Als ik lees hoeveel flessen je baby krijgt denk ik dat je echt niet bang hoeft te zijn dat hij te weinig vocht binnen krijgt, (waarmee ik ook niet bedoel dat er iets mis is met die hoeveelheid flessen hoor!), maar oefenen met een open bekertje is altijd goed vind ik dan? Ons kind is nu een jaar en drinkt eigenlijk al vanaf een maand of 8 probleemloos uit open bekertjes en glazen.

3 likes

Mijn baby is ook ruim 7 maanden en snapt een rietjesbeker ook nog niet. Ik probeer het wel elke dag, ik knijp nu elke keer een beetje in de fles zodat er wat water in haar mond komt. Soms drinkt ze dan een paar mini slokjes.

Mijn baby had ook moeite met zijn ontlasting en het was toen ook nog zomer. Dus ik gaf hem wel soms water uit een fles, afwisselend met een 360 beker. Of ik deed wat meer water bij zijn melkflessen. Bijv. 210 water met 6 scheppen. Verder deed ik olijfolie door zijn hapjes en gaf ik hem regelmatig een potje pruimen (van de ah).

2 likes

Wij lopen nu toevallig al een aantal weken bij de huisarts voor harde ontlasting, kregen ook de tip voor meer water maar dat lukte niet. Water uit zijn (melk)fles niet, rietjes beker niet, open beker ook niet
 dus wij kregen de tip om zijn kunstvoeding met 20ml per keer meer water aan te maken en eventueel bij de fruit/groente hapjes een extra scheut water toe te voegen. Dus hij krijgt nu 200 ml met 6 schepjes. Misschien helpt dat wat met de ontlasting? En pruimen zou ook moeten helpen, maar helaas werkt hier echt hélemaal niks

Wij moeten waarschijnlijk daarom naar een kinderarts of diëtiste omdat zelfs lactulose niet helpt
 Echt zo balen allemaal.

Soms denk ik echt mijn baby is stuk haha :smiling_face_with_tear: bijna negen maanden wilt geen slok water uit geen een fles en kan nog niet eens zelf zitten.

4 likes

Mijne is 7,5 maand en we hebben drinken uit beker nog niet eens geprobeerd. Merk dat we alles minder oefenen enzo, omdat het al zo druk is met een peuter. Maar motorisch is ze ook gewoon niet de snelste. Ze ligt nog lekker te liggen, kan 1 kant op rollen en that’s it. Trouwens ook normaal voor haar leeftijd. Maar zo verschilt het gewoon enorm. En er is geen een ouder kind (zonder beperking) dat niet uit een beker kan drinken of zelfstandig kan zitten. Komt vanzelf!

4 likes

Al forlax geprobeerd? Lactulose is ook niet echt een wondermiddel.

Lactulose kregen we van de huisarts voorgeschreven
 zal het eens vragen volgende week als we weer terug moeten komen.

Ja volgens mij is het volgens de richtlijnen eerste stap bij obstipatie, daarna forlax. Maar ik heb nooit echt goed resultaat gezien bij lactulose. Zal zeker vragen om forlax. Kijken of dat helpt.

1 like

Jongens mijn kind is bijna twee en is gewoon te lui om uit iets anders dan een fles te drinken. :joy: Hij krijgt in ieder geval genoeg binnen

2 likes

Zelf gaan zitten hoeft volgens mij pas rond 9-10 maanden? Hier kon ze eerder staan (10 maanden) dan zelf gaan zitten (11 maanden).

1 like

Hier kon ze rond 12 maanden opeens uit een rietjesbeker drinken. Daarvoor snapte ze er niks van en lukte het om sporadisch een slokje uit een open beker te drinken. Om te zorgen dat ze toch wat vocht kreeg op warme dagen kreeg ze water uit een flesje.

1 like

Ah nee niet mijn bedoeling om je dat gevoel te geven. Ik bedoel gewoon dat ik denk en vind dat rietjes, tuitjes, 360, weet ik het allemaal, niet zo nodig is, misschien alleen handig als ze in een buggy zitten of op de kinderopvang om te zorgen dat er niet de hele tijd drinken overal overheen gaat. Maar iedere baby is anders natuurlijk en iedere ouder ook. Mijn kind ging zich optrekken tot staan voor hij ĂŒberhaupt los ging zitten of ging kruipen, om maar te benadrukken dat kinderen er echt hun eigen volgorde en voorkeuren op na houden.
Ik zou dat water drinken gewoon stug volhouden, bij iedere maaltijd/tussendoortje gewoon een slokje blijven aanbieden, gewoon om te oefenen en te wennen, en dan op een manier die bij jullie past.

2 likes

Ik zoek heeeeel soepele sandaaltjes :crazy_face:
Baby loopt nu, heeft denk ik nog maat 19? Hij is 10 maanden. Wij gaan als hij 11mnd is voor een ruime maand naar een warm land. Dus wil graag sandaaltjes voor hem zodat hij daar ook kan stappen. Twijfel of slipstops voldoende zool hebben (qua: als er iets scherps als een steentje oid ligt zegmaar).
Maar het is natuurlijk geen sandalen seizoen :sweat_smile:
 iemand van afgelopen seizoen aanraders?

Ik vind dit er bijvoorbeeld niet heel flexibel uit zien, maar misschien is dat wel zo? Cognac SHOESME Sandalen BN24S016 | Omoda

2 likes

Same here. Over drie weken wordt hij 2 en hij krijgt elke avond nog een fles Nutrilon. Gewone melk moet 'ie ook niet. Ach ik geniet er nog maar even van, het is het enige moment van de dag dat hij even rustig bij je ligt (in theorie brengt mijn man hem altijd naar bed maar die sporadische keer dat ik het doe dan
:sweat_smile:)

4 likes

Hij zal vast nog geen hele afstanden lopen dus ik denk dat slipstops wel voldoende zijn.

Degene uit je link vind ik er zelf niet heel soepel uit zien, heeft ook een best dikke zool.

Je hebt van die dunne sandalen, lijken een beetje op Havianas voor kinderen. Maar ik kan even niet op de naam komen. Zal even voor je op zoek gaan.
Edit: ipanema bedoelde ik. Maar ik zie dat degene die ik bedoelde alleen maar voor meisjes zijn.

Zelf zou ik gaan voor crocs. Dan zijn de tenen ook goed beschermd mocht hij een keer gaan kruipen.

3 likes