Onze baby is ruim 7 maanden en ik wil hem graag ook af en toe wat water geven. Nu begrijpt hij een 360 beker, rietjesbeker en tuitbeker nog niet, hij bijt er alleen maar in. Een open beker is ook lastig omfat hij nog niet kan zitten en liggend uit een beker drinken voor jezelf al een uitdaging is. Geven jullie water dan gewoon uit de fles?
Deze rietjesbeker snapte hij bij mij vrij snel toen ik er een beetje knijpfruit op smeerde, de andere rietjesbekers die ik had waren te stug of het rietje te lang/dun, hij snapte toen nog niet dat hij langer moest doorzuigen.
Water op zich heeft niet per se een doel bij zoân kleintje, vooral leren drinken uit andere bekers enzo, hij hoeft nog geen water binnen te krijgen, dus ik zou dat niet in een fles geven.
Ik wil hem vooral water geven omdat hij steeds meer vaste voeding gaat eten en zijn ontlasting soms behoorlijk hard is. Krijgt ook nog 4 flessen van 180 en een van 90 dus krijgt ook nog best veel melk, maar dacht dat water misschien zou helpen
Die van mij doet het goed in de lodger 4 seizoenen slaapzak, met alleen een wollen romper. Sowieso fijne slaapzak want die gaat jaren mee.
Ik heb laatst deze slaapzak besteld voor onze koudkleum en die is echt lekker warm, veel warmer dan de 3 tog velvet van de hema bijv. https://amzn.eu/d/0hC52qY
Hieronder doe ik ook een wollen romper, en als het heel koud is ook een wollen broekje en truitje. Ze heeft het echt lekker warm hierin. Komt waarschijnlijk wel uit China deze slaapzak, en twijfelde daarover. Maar vind de kwaliteit echt prima.
Grappig ik heb deze ook en deze lijkt idd veel warmer dan een tog 3 slaapzak van jollein die ik heb.
Super betrouwbaar dus die tog waardes
Ik heb geen verstand van flesvoeding maar ik heb wel eens gelezen dat je wat extra water in de fles zou kunnen doen? Misschien is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen
Als ik iets kut vind dan zijn het wel die tog waardes. Superverwarrend en overal verschillende adviezen, of opeens een slaapzak zonder tog waarde. En dan blijkt nu ook nog eens dat niet alle tog waarde waarheidsgetrouw is
Oopa dit was een reactie op @hoiikbenes en het âsuperbetrouwbaar die tog waardesâ
Haha helemaal eens, die tog waardes heb ik ook snel opgegeven
Ik ben vanaf een maand of 6 wel water uit een klein open bekertje gaan geven, ook als hij in de newborn set van de triptrap lag. Gewoon heel voorzichtig, en een handdoekje onder zijn kin, zodat hij wende aan een open bekertje.
Als ik lees hoeveel flessen je baby krijgt denk ik dat je echt niet bang hoeft te zijn dat hij te weinig vocht binnen krijgt, (waarmee ik ook niet bedoel dat er iets mis is met die hoeveelheid flessen hoor!), maar oefenen met een open bekertje is altijd goed vind ik dan? Ons kind is nu een jaar en drinkt eigenlijk al vanaf een maand of 8 probleemloos uit open bekertjes en glazen.
Mijn baby is ook ruim 7 maanden en snapt een rietjesbeker ook nog niet. Ik probeer het wel elke dag, ik knijp nu elke keer een beetje in de fles zodat er wat water in haar mond komt. Soms drinkt ze dan een paar mini slokjes.
Mijn baby had ook moeite met zijn ontlasting en het was toen ook nog zomer. Dus ik gaf hem wel soms water uit een fles, afwisselend met een 360 beker. Of ik deed wat meer water bij zijn melkflessen. Bijv. 210 water met 6 scheppen. Verder deed ik olijfolie door zijn hapjes en gaf ik hem regelmatig een potje pruimen (van de ah).
Wij lopen nu toevallig al een aantal weken bij de huisarts voor harde ontlasting, kregen ook de tip voor meer water maar dat lukte niet. Water uit zijn (melk)fles niet, rietjes beker niet, open beker ook niet⊠dus wij kregen de tip om zijn kunstvoeding met 20ml per keer meer water aan te maken en eventueel bij de fruit/groente hapjes een extra scheut water toe te voegen. Dus hij krijgt nu 200 ml met 6 schepjes. Misschien helpt dat wat met de ontlasting? En pruimen zou ook moeten helpen, maar helaas werkt hier echt hĂ©lemaal niksâŠ
Wij moeten waarschijnlijk daarom naar een kinderarts of diëtiste omdat zelfs lactulose niet helpt⊠Echt zo balen allemaal.
Soms denk ik echt mijn baby is stuk haha bijna negen maanden wilt geen slok water uit geen een fles en kan nog niet eens zelf zitten.
Mijne is 7,5 maand en we hebben drinken uit beker nog niet eens geprobeerd. Merk dat we alles minder oefenen enzo, omdat het al zo druk is met een peuter. Maar motorisch is ze ook gewoon niet de snelste. Ze ligt nog lekker te liggen, kan 1 kant op rollen en thatâs it. Trouwens ook normaal voor haar leeftijd. Maar zo verschilt het gewoon enorm. En er is geen een ouder kind (zonder beperking) dat niet uit een beker kan drinken of zelfstandig kan zitten. Komt vanzelf!
Al forlax geprobeerd? Lactulose is ook niet echt een wondermiddel.
Lactulose kregen we van de huisarts voorgeschreven⊠zal het eens vragen volgende week als we weer terug moeten komen.
Ja volgens mij is het volgens de richtlijnen eerste stap bij obstipatie, daarna forlax. Maar ik heb nooit echt goed resultaat gezien bij lactulose. Zal zeker vragen om forlax. Kijken of dat helpt.
Jongens mijn kind is bijna twee en is gewoon te lui om uit iets anders dan een fles te drinken. Hij krijgt in ieder geval genoeg binnen