Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ja dit, en bovendien lieg ik heel vaak tegen mijn kinderen. Iedereen slaapt al, ja ook juf en die en die, dus inderdaad ga jij ook maar slapen. Ja, eet je korstjes op dan leer je later goed fluiten (wij kregen als kind te horen dat je dikke tieten kreeg), sorry de speeltuin is dicht

25 likes

“Helaas de batterijen van dit speelgoed zijn op!”

18 likes

Ik heb me echt compleet verraden gevoeld toen ik er achter kwam dat het niet waar was (woestttt was ik) en ken daar nog wel meer mensen mee. Wij hebben het altijd als een ‘verhaal’ gehouden en niet extra aangezet (ook omdat ik een kind kreeg dat het allemaal al spannend genoeg vond). Was voor ons een fijne manier om het verhaal wel mee te krijgen maar de overstap naar niet geloven ging ook redelijk soepel daardoor.

2 likes

Ahh ja, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je er met gemengde gevoelens naar kijkt. Hier gelukkig alleen roetveegpieten zonder pruik, lippenstift, oorbellen etc, en zelfs mijn ouders (tot 10 jaar geleden gematigd pro zwarte piet) zien inmiddels in dat zwarte piet racistisch is. Dus geen lastige discussies meer

4 likes

Zijn er hier ook ouders die niet op een lijn liggen qua Sinterklaas? Hoe geven jullie de traditie vorm in jullie gezin?

Ik heb hele warme gevoelens bij het feest en heb me nooit voorgelogen gevoeld. Mijn ex is om meerdere (en begrijpelijke) redenen anti en zou het het liefst niet vieren en compleet negeren. Ik begrijp zijn redenatie goed, maar wil graag een compromis te vinden.

Ik vind het prima om eerlijk te zijn over dat het nep is, maar hoop wel een gematigde versie te kunnen vieren met een keer schoen zetten en een cadeautje. Onze families en de opvang en later school vieren het immers ook gewoon en ik wil ons kind dat niet ontzeggen.

Iemand ervaring?

1 like

Mijn ex komt uit een land waar ze nog nooit van Sinterklaas gehoord hebben. Mijn zoontje weet dat de Sint enkel bij mama komt.
Bij papa komt dan weer de Kerstman (volgens zijn traditie) en in mijn huis weet mijn zoon dat wij voor kerst de cadeautjes kopen voor elkaar.

Dat werkt bij ons wel hoor. Zoon is 5 nu en hij vindt het normaal dat de Sint niet op twee plekken komt maar 1 huis uitkiest.

De eerste keer hadden we er niet zo goed over nagedacht en was het natuurlijk zielig want alle kindjes op school brachten hun speelgoed mee de dag erna en omdat mijn zoontje toen bij z’n papa was, had hij natuurlijk niets.
Ik heb toen na school hier snoep en speelgoed klaargezet en nu regelen we het gewoon dat hij op de nacht/ochtend van Sinterklaas bij mij slaapt. (België dus geen schoencadeautjes, enkel 6 december).

3 likes

Onze dochter is 5 en is er behoorlijk mee bezig. Bij de intocht is ze dan ineens heel erg stil, wil ze geen handje aan de pieten geven, terwijl ze wel 6 tekeningen voor ze had gemaakt. En nu zijn we inmiddels ruim een uur bezig met haar in bed te krijgen. Elke reden om maar niet te slapen is voorbij gekomen. Ze is uit haar doen, vind het spannend en is bang dat ze niks krijgt. Arm kind, ik weet onderhand echt niet meer wat we hier mee aan moeten. Nog 3 weken dit? :slightly_frowning_face: Enige wat we doen is het Sint journaal kijken, verder niks omdat ze anders nog meer stress krijgt.

Ik ben op zoek naar speelgoed voor mijn bijna 1 jarige. Hij doet heel graag kleine deurtjes enzo open, dus ik had het perfecte v-tech ding gevonden. Maar hij is volgens mij in NL nergens te koop
 kent iemand iets vergelijkbaars? Of goede tips voor een eenjarige zijn sowieso welkom!
80_517400_2_thumb_detail

1 like

Deze is misschien nog iets te moeilijk maar mijn zoontje speelde hier vanaf 1,5 heel vaak mee en nu hij 3 is nog steeds.

https://www.bol.com/nl/nl/p/melissa-doug-houten-activiteitenbord-met-sloten-houten-speelgoed-ontwikkelingsspeelgoed-motorische-vaardigheden-montessori-speelgoed-3-jaar-cadeau-voor-jongens-en-meisjes/9200000015338642/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-171371636604-S-2373534974320-9200000015338642&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAouG5BhDBARIsAOc08RRvyRKMnk803aHe2q7xVEVT4hwLqW6K7Jj5JSdKLAwyupkJerj7LqMaArqkEALw_wcB

6 likes

Deze hebben wij ook gekregen toen dochter 1 werd en nu bijna 3 speelt ze er nog mee!

1 like

Heeft iemand al de gunstigste zorgverzekering voor zwangeren uitgezocht voor volgend jaar? Kom zelf nu uit bij CZ met plus aanvullend.

2 likes

Toevallig gisteren ook gezocht! Ik heb nu VGZ aanvullend beter; volgens mij vergoedt die meer dan die van de CZ?

Ik ga waars naar Univé aanvullend beter. Die lijkt heel erg op VGZ die ik nu heb maar dan kan ik nog een tweede borstkolf aanschaffen en krijg ik weer opnieuw vergoeding voor de lenzen etc :blush:

2 likes

https://www.forumfeminarum.nl/t/zorgverzekering

Hier ging het er ook al over.

2 likes

Weet iemand of er een kledingmerk of winkel a la Dilling kortingen geeft bij Black Friday? Gaat om wollen rompers en truitjes die ik zoek.

Slaap omstandigheden

Mijn kind lijkt telkens wakker te worden door de kou dus ga nu kijken of extra laagjes wol zullen helpen. Nu slaapt hij in wollen romper, fleece broek en een truitje van katoen. De verwarming schiet niet aan oid als het in de woonkamer te warm is dus soms hebben we niet echt door als het te koud is op zn kamer. Hij slaapt in van die tog 3 slaapzakken zonder dekentje. Een dekentje zou hij denk ik onder gaan liggen met zijn hoofd. Andere maatregelen zijn ook welkom!

Van welk merk heb je de 3 TOG slaapzakken? Ik had laatst ergens gelezen dat niet alle 3 TOG slaapzakken van HEMA ook daadwerkelijk 3 TOG zijn, maar meer 1,5/2.0.

3 likes

Hema idd! Zowel van die velvet als die van normale stof
 dat zou wel veel verklaren :rofl: welke slaapzakken zijn wùl echt warm dan?

Die normale stof zou volgens mij veel lager zijn. Ik had zelf ook altijd HEMA slaapzakken en dacht altijd al dat die normale stof wat dunner was, maar als het in het label staat dan zal het wel goed zijn. Niet dus. :joy:

Onder dat stukje waar ik het las werden vooral de Puckababy 4 seizoenen slaapzakken aangeraden.

3 likes

De Prenatal heeft slaapzakken met TOG 3, ik vind deze heel fijn!

3 likes

Hahaha love deze kortingscode :sweat_smile: precies hoe ik me voel

2 likes

Je kan een korte mouwen slaapzak over de lange mouwen slaapzak heen doen. Tipte @itakepictures vorig jaar en gebruik ik regelmatig! Qua pyjama helpt hier pyjama met voetjes eraan.

3 likes