Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Zelf gaan zitten hoeft volgens mij pas rond 9-10 maanden? Hier kon ze eerder staan (10 maanden) dan zelf gaan zitten (11 maanden).

1 like

Hier kon ze rond 12 maanden opeens uit een rietjesbeker drinken. Daarvoor snapte ze er niks van en lukte het om sporadisch een slokje uit een open beker te drinken. Om te zorgen dat ze toch wat vocht kreeg op warme dagen kreeg ze water uit een flesje.

1 like

Ah nee niet mijn bedoeling om je dat gevoel te geven. Ik bedoel gewoon dat ik denk en vind dat rietjes, tuitjes, 360, weet ik het allemaal, niet zo nodig is, misschien alleen handig als ze in een buggy zitten of op de kinderopvang om te zorgen dat er niet de hele tijd drinken overal overheen gaat. Maar iedere baby is anders natuurlijk en iedere ouder ook. Mijn kind ging zich optrekken tot staan voor hij überhaupt los ging zitten of ging kruipen, om maar te benadrukken dat kinderen er echt hun eigen volgorde en voorkeuren op na houden.
Ik zou dat water drinken gewoon stug volhouden, bij iedere maaltijd/tussendoortje gewoon een slokje blijven aanbieden, gewoon om te oefenen en te wennen, en dan op een manier die bij jullie past.

2 likes

Ik zoek heeeeel soepele sandaaltjes :crazy_face:
Baby loopt nu, heeft denk ik nog maat 19? Hij is 10 maanden. Wij gaan als hij 11mnd is voor een ruime maand naar een warm land. Dus wil graag sandaaltjes voor hem zodat hij daar ook kan stappen. Twijfel of slipstops voldoende zool hebben (qua: als er iets scherps als een steentje oid ligt zegmaar).
Maar het is natuurlijk geen sandalen seizoen :sweat_smile:… iemand van afgelopen seizoen aanraders?

Ik vind dit er bijvoorbeeld niet heel flexibel uit zien, maar misschien is dat wel zo? Cognac SHOESME Sandalen BN24S016 | Omoda

1 like

Same here. Over drie weken wordt hij 2 en hij krijgt elke avond nog een fles Nutrilon. Gewone melk moet 'ie ook niet. Ach ik geniet er nog maar even van, het is het enige moment van de dag dat hij even rustig bij je ligt (in theorie brengt mijn man hem altijd naar bed maar die sporadische keer dat ik het doe dan…:sweat_smile:)

4 likes

Hij zal vast nog geen hele afstanden lopen dus ik denk dat slipstops wel voldoende zijn.

Degene uit je link vind ik er zelf niet heel soepel uit zien, heeft ook een best dikke zool.

Je hebt van die dunne sandalen, lijken een beetje op Havianas voor kinderen. Maar ik kan even niet op de naam komen. Zal even voor je op zoek gaan.
Edit: ipanema bedoelde ik. Maar ik zie dat degene die ik bedoelde alleen maar voor meisjes zijn.

Zelf zou ik gaan voor crocs. Dan zijn de tenen ook goed beschermd mocht hij een keer gaan kruipen.

3 likes

@Fishing teva’s misschien?

3 likes

Deze zijn ook heel soepel, maar wel pas vanaf maat 20

2 likes

Ik ben fan van tevas, ook goed op vinted tevinden zeker zgan in die kleine maten.

Wij gebruikten ze ook als zwemschoentjes ipv waterschoentjes/ slipstops

3 likes

Mijn dreumes had dit als eerste sandaaltjes! Wij vonden ze erg fijn.

1 like

Misschien hebben jullie nog tips of aanraders.

Mijn baby is ruim 8 maanden. Ik geef borstvoeding en op de dagen dat ze naar de opvang gaat, krijgt ze borstvoeding uit de fles. Dit deden we al vanaf 3 maand en dat ging eigenlijk altijd prima.

Ze is twee weken geleden ziek geweest (zesde ziekte) en vanaf dat moment drinkt ze slecht uit de fles. Ze is inmiddels alweer beter maar drinkt nog steeds slecht uit de fles. Als ze live kan drinken, drinkt ze wel prima. Fruit, brood en avondeten gaat helemaal goed, schuif je zo naar binnen.

Op de opvang hebben ze al een heel entertainment team geprobeerd om haar toch te laten drinken, maar dat werkt niet. De laatste keer had ze 's ochtends iets van 90 ml gedronken en einde dag 200 ml. Maar dat lijkt me toch wel weinig op een hele dag?

Heeft iemand tips?

2 likes

Ik heb geen bv gegeven maar werk wel op een kdv. En wat ik doe als een kindje slecht drinkt is ook wat bv door het fruit en groentehapje mixen. Hoeveel dronk ze voor het ziek zijn op de opvang?

En geven jullie thuis ook wel eens flesjes? Misschien kan jij of je partner (tijdelijk) 1x per dag een fles aanbieden. Op de dagen dat ze niet naar de opvang gaat. Zodat ze die dagen ook weer oefent met de fles?

1 like

Dit heeft mijn kind ook gedaan rond de acht maanden. Had een maand lang alleen live gedronken en toen wilde hij geen fles meer. Wij bleven aanbieden maar hij dronk gewoon een tijdje het beste bij mij. Maar na een tijdje werd het steeds beter. Als ze honger hebben, drinken ze wel. Maar het is wel lastig voor jou.

Edit: bedenk me nu dat dit echt een domme post is haha, maar ik heb niet echt specifieke tips, maar ik merk dat het vaak wel goed komt met die kleintjes.

3 likes

@Vloeistof ja we geven voor de continuĆÆteit 1 flesje per dag, ook als ze thuis is. Die drinkt ze nu ook vaak niet op. Op de opvang dronk ze -voordat ze ziek was- 2 flessen van 200 ml en dan had ze thuis ook al wat gehad.

@Nefertiti niet dom, maar fijn juist. Altijd fijn om iemands ervaring te lezen en te horen dat het uiteindelijk wel goed komt.

Dit is eigenlijk eenzelfde verhaal als @Nefertiti. Mijn kindje weigerde de fles compleet toen hij naar de opvang ging (was toen 7 of 8 maanden geloof ik) en ze hebben hem toen melk aangeboden met een bekertje, zodat hij toch wat slokjes binnen kreeg. En verder gaven ze hem extra hapjes, maar dat at hij ook niet echt. Hij haalde het dan 's avonds weer in - ik pikte hem wel vroeg op. Op de een of andere manier kwam hij dan toch wel goed de dag door. Dus ik denk dat het bij jouw kindje ook vanzelf goed komt met drinken, maar het is wel stressvol!

1 like

@Plum fijn om te lezen dat het toch vanzelf weer goed is gekomen. Die kleintjes maken het ons soms wel moeilijk he haha

Ohhh zo heb ik me ook vaak gevoeld, maar geloof me straks komt alles ineens en dan denk je waar heb ik me druk om gemaakt! Maar ik snap je wel, om je heen en online lees je natuurlijk vanalles over trotse ouders die vertellen wat hun kind wel niet kan (en logisch ook, maar kan je wel onzeker maken).

5 likes

Ik vermoed dat m’n zoontje (9 maanden) een oorontsteking heeft… vandaag en vannacht ineens krijsen en blijven huilen in z’n bedje. Hij is al een paar dagen goed verkouden, ben bang dat het nu een oorontsteking is geworden. Verder is hij ok overdag, drinkt wat minder en alleen wat sneller huilen. Morgen naar de huisarts, maar heeft er iemand nog een tip voor de nacht? Hoofdeindje staat al verhoogd, uitje onder z’n bedje, zoutoplossing en snotzuiger voor z’n neus… zetpil tegen de pijn?

Bij oorpijn werkt hier Nurofen beter. Maar als je al paracetamol geeft, kun je dat het beste overleggen met je eigen huisarts. En goed zoutoplossing geven inderdaad. Huisarts heeft ons neusspray met een hele lage dosis xylometazoline voorgeschreven om de buizen open te houden.

1 like

Een fles van 200ml is wel heel veel voor bv (LLL_vlaanderen op insta heeft fijne posts ivm natuurlijke portiegroottes, na 6 maanden is dat volgens hen ongeveer 100ml en vanaf 1 jaar 150ml. Wij gaven toen ook wel grotere flesjes bv, maar nooit meer dan 130ml denk ik)

1 like