Oh wat tof š„¹ ik wist helemaal niet dat het merk al zo lang bestaat. Heel leuk. En fijn dat het dan nog zo lang leuk blijft.
Ja lees net ook dat het kennelijk al sinds 1986 bestaat
Onze kindjes zijn volgens mij precies even oud, maar wat ons erg geholpen heeft zijn wat afspraken met een pedagoog. Via het consultatiebureau kan je vrij laagdrempelig een doorverwijzing krijgen en wij hebben een hele fijne pedagoog getroffen die echt handige tips gaf. Dacht eerst van zo erg is het helemaal niet dat we daar professionele hulp bij nodig hebben, maar je kan echt met kleine opvoed vraagstukken terecht en het heeft ons echt geholpen.
Heeft iemand de thule coaster XT voor 2 kinderen? Hoe wandelt die? En tot welke leeftijd krijg je ze er samen in gepropt?
Zeeman heeft altijd leuke dingen! En niet duur. Iig bij ons groeit ze nog zo snel dat ze sommige dingen niet aan heeft gehad. Verder idd de winkels die je noemt.
In de kleinere baby- en kinderwinkels (wel wat duurder, maar anders dan de standaardkleding), tweedehandswinkeltjes, Zara en Zeeman.
Naast wat genoemd is de HEMA! Ik koop eigenlijk alleen maar bij zeeman, h&m, Zara en dus HEMA. Ook via vinted.
Weet iemand toevallig of er nog een kortingscode van Dilling is ergens?
Ja, is 2 dagen geleden hier nog gepost: moekes20
Voor oudere kinderen soms nog WE, en wij hebben een Terstal in het centrum (maar is niet mijn smaak).
Bij Scapino hebben ze ook kleding van Name it, wel kleine collectie en volgens mij ook alleen voor iets oudere kinderen. En als je wil spenden de Bijenkorf
Heeft iemand ervaring met de Gazelle Cabby? Of een andere niet-elektrische bakfiets? Of heeft een fietskar (aan je niet-elektrische fiets) dan meer voordelen?
Ik kan maar niet beslissen. Het is vooral om kind+boodschappen te vervoeren. (We kunnen ook af en toe een auto gebruiken voor zware boodschappen, maar dit zou zijn voor dagelijkse/wekelijkse boodschappen)
Die doet het niet (meer) en ik kon hem ook niet vinden (om de spelling te checken)
Ah, MOEKES20 moet het zijn. Hoofdlettergevoelig.
Een reminder is misschien ook dat kinderen heel veel groeien en doormaken en dit allemaal moeten verwerken. Dat doen ze op een plek waar ze zich veilig voelen, waar er hoe dan ook van ze gehouden wordt. Bij jullie voelt ze zich zo en kan ze alles eruit gooien (maar maakt het alsnog niet leuk)
Waarom wil je een niet-electrische bakfiets? Want vrienden van mij kochten eerst een āgewoneā maar wisten niet hoe snel ze naar electrisch moesten overstappen.
Juist omdat we elektrisch fietsen zie ik onze bakfiets als een alternatief voor een tweede auto. Wilde laatst ergens heen wat 35 minuten fietsen was. Op een gewone bakfiets was dat niet echt een optie geweest (of je komt half-dood aan : ) )
Ja, wij hadden de Gazelle. Ik vond niet-elektrisch echt heel zwaar, en we gebruikten hem daardoor uiteindelijk bijna nooit. Het was veel makkelijker om (zodra het kon bij de jongste) op de gewone fiets te gaan. Nu hebben we een fietskar en ik vind dat eigenlijk vooral handig voor langere/ārecreatieveā tochten. Bij de supermarkt is het best lastig parkeren en als je in een stad woont moet je best goed opletten met oversteken bijvoorbeeld.
Edit: verder deed de Cabby gewoon wat hij moest doen, maar je komt gewoon overal vet bezweet aan en het is een hele opgave om hem op de standaard te zetten als er ook kinderen en boodschappen in zitten. Zou dus zeker over een elektrische nadenken als het binnen je budget past, en anders goede fietstassen op de gewone fiets aanschaffen.
Ik herken dit helemaal! Inmiddels is dochter 5 maar rond die leeftijd was ze echt koningin driftbui. Dat kon uren doorgaan. En er viel dan ook geen normaal gesprek mee te voeren. Wat mij/ons heeft geholpen:
-
Middenin een driftbui heb ik vrijwel geen invloed op hoe zij reageert (zou je zelf ook niet nog bozer worden als iemand zei: āIk zie dat je heel boos bentā als dat overduidelijk is?), maar wel op hoe ik zelf reageer. Dus ik richtte me op mijzelf. Ik moet kalm blijven, dit gaat voorbij
-
Op rustige momenten erover hebben. Ik zei dan tegen haar wat moet mama doen als jij zo kwaad bent. Toen zei ze: mij knuffelen en wachten tot ik niet meer boos ben. Toen zei ik: ja maar dan ben je nog steeds boos. Moet je nog langer wachten.
-
Samen her boek Kleurenmonster emotiedokter gelezen en nav dat boek een doos gemaakt met dingen die haar blij maken. Deze doos pakt ze er inmiddels zelf bij. Dit weekend zei ze ineens: ik pak even iets uit de blijmaakdoos. Bij ons zitten er fotos in van ons gezin. Had ze al die fotos uitgestald op tafel en ging erbij zitten kleuren
-
Emoties benoemen op de fijne momenten. Dan is er namelijk veel meer ruimte voor.
-
Oploop aan emoties visueel maken bijv adhv stoplicht of thermometer. En die ook zelf gebruiken. Mama is moe vandaag, dus ik voel me oranje. Mama is blij, dus ik ben nu groen.
-
Als je een driftbui aan ziet komen, kijken of je dit om kan buigen door erin te springen met een grap. Weet nog dat mijn dochter eens helemaal losging omdat ze haar schoenen niet aan wou. Dan deed ik bijv of ik een robot was. Of ik heb eens een plantenspuit gepakt en gezegd dat ik het watermonster was en uiteraard mocht ze mij ook natspuiten.
-
Vaker ja zeggen en gekke dingen ātoelatenā. Bij ons was eten tijdlang een moment waarop er driftbuien kwamen. Hebben toen een tijd voor het eten heel raar gedaan met zn allen. Echt keihard op de tafel rammen en gek doen met ona gezicht. Dan was de spanning weg. Of als ze niet wilde douchen, dan mocht ze bijv wel eens iets geks zoals met haar sokken aan douchen, of met een zonnebril op ofzo.
-
Zorgvuldig je strijd kiezen. Dus vaker ja zeggen als het kan. Pick your battles.
-
Sorry voor dezeā¦het uitzitten. Bij ons werd het rustiger toen ze naar school ging
Omdat ik op dit moment geen paar duizend euro heb voor een elektrische bakfiets helaas, de gewone bakfiets zou ook een tweedehands worden van zoān 500ā¬. Maar ik twijfelde dus inderdaad of het wel te doen is met kind en boodschappen. Maar niet echt zo te lezen @Plum
De opvang en winkels waarvoor ik hem zou willen gebruiken zitten wel allemaal op max 10 Ć 15min fietsen, en het is hier vlak. Maar dan nog klinkt het dus te zwaar?
maar is dit niet nog zwaarder met een elektrische? (Sorry echt bakfietsnoob hier)
Ik heb zelf ervaring met een gewone bakfiets en ik vond dat best zwaar, ondanks goede conditie.
Ik kies er nu zelf voor om wekelijks boodschappen te laten bezorgen. Voor de dagelijkse dingen wil ik nog investeren in een fietsmandje en -tassen. Ik vind een gewone fiets een stuk relaxter fietsen.
Ik fiets nog wel eens een stukje met een uitgevallen accu en vind dat echt niet leuk haha. Is wel een zwaardere bakfiets denk ik (Babboe met houten bak) en 2-3 kids er in. Maar nee, ik zou het niet aanraden voor 15min fietsen. Want dan moet je wss ook weer 15min terug? Ook een lege bak fietst nog best pittig vind ik zelf