Een reminder is misschien ook dat kinderen heel veel groeien en doormaken en dit allemaal moeten verwerken. Dat doen ze op een plek waar ze zich veilig voelen, waar er hoe dan ook van ze gehouden wordt. Bij jullie voelt ze zich zo en kan ze alles eruit gooien (maar maakt het alsnog niet leuk)
Waarom wil je een niet-electrische bakfiets? Want vrienden van mij kochten eerst een âgewoneâ maar wisten niet hoe snel ze naar electrisch moesten overstappen.
Juist omdat we elektrisch fietsen zie ik onze bakfiets als een alternatief voor een tweede auto. Wilde laatst ergens heen wat 35 minuten fietsen was. Op een gewone bakfiets was dat niet echt een optie geweest (of je komt half-dood aan : ) )
Ja, wij hadden de Gazelle. Ik vond niet-elektrisch echt heel zwaar, en we gebruikten hem daardoor uiteindelijk bijna nooit. Het was veel makkelijker om (zodra het kon bij de jongste) op de gewone fiets te gaan. Nu hebben we een fietskar en ik vind dat eigenlijk vooral handig voor langere/ârecreatieveâ tochten. Bij de supermarkt is het best lastig parkeren en als je in een stad woont moet je best goed opletten met oversteken bijvoorbeeld.
Edit: verder deed de Cabby gewoon wat hij moest doen, maar je komt gewoon overal vet bezweet aan en het is een hele opgave om hem op de standaard te zetten als er ook kinderen en boodschappen in zitten. Zou dus zeker over een elektrische nadenken als het binnen je budget past, en anders goede fietstassen op de gewone fiets aanschaffen.
Ik herken dit helemaal! Inmiddels is dochter 5 maar rond die leeftijd was ze echt koningin driftbui. Dat kon uren doorgaan. En er viel dan ook geen normaal gesprek mee te voeren. Wat mij/ons heeft geholpen:
-
Middenin een driftbui heb ik vrijwel geen invloed op hoe zij reageert (zou je zelf ook niet nog bozer worden als iemand zei: âIk zie dat je heel boos bentâ als dat overduidelijk is?), maar wel op hoe ik zelf reageer. Dus ik richtte me op mijzelf. Ik moet kalm blijven, dit gaat voorbij
-
Op rustige momenten erover hebben. Ik zei dan tegen haar wat moet mama doen als jij zo kwaad bent. Toen zei ze: mij knuffelen en wachten tot ik niet meer boos ben. Toen zei ik: ja maar dan ben je nog steeds boos. Moet je nog langer wachten.
-
Samen her boek Kleurenmonster emotiedokter gelezen en nav dat boek een doos gemaakt met dingen die haar blij maken. Deze doos pakt ze er inmiddels zelf bij. Dit weekend zei ze ineens: ik pak even iets uit de blijmaakdoos. Bij ons zitten er fotos in van ons gezin. Had ze al die fotos uitgestald op tafel en ging erbij zitten kleuren
-
Emoties benoemen op de fijne momenten. Dan is er namelijk veel meer ruimte voor.
-
Oploop aan emoties visueel maken bijv adhv stoplicht of thermometer. En die ook zelf gebruiken. Mama is moe vandaag, dus ik voel me oranje. Mama is blij, dus ik ben nu groen.
-
Als je een driftbui aan ziet komen, kijken of je dit om kan buigen door erin te springen met een grap. Weet nog dat mijn dochter eens helemaal losging omdat ze haar schoenen niet aan wou. Dan deed ik bijv of ik een robot was. Of ik heb eens een plantenspuit gepakt en gezegd dat ik het watermonster was en uiteraard mocht ze mij ook natspuiten.
-
Vaker ja zeggen en gekke dingen âtoelatenâ. Bij ons was eten tijdlang een moment waarop er driftbuien kwamen. Hebben toen een tijd voor het eten heel raar gedaan met zn allen. Echt keihard op de tafel rammen en gek doen met ona gezicht. Dan was de spanning weg. Of als ze niet wilde douchen, dan mocht ze bijv wel eens iets geks zoals met haar sokken aan douchen, of met een zonnebril op ofzo.
-
Zorgvuldig je strijd kiezen. Dus vaker ja zeggen als het kan. Pick your battles.
-
Sorry voor dezeâŠhet uitzitten. Bij ons werd het rustiger toen ze naar school ging
Omdat ik op dit moment geen paar duizend euro heb voor een elektrische bakfiets helaas, de gewone bakfiets zou ook een tweedehands worden van zoân 500âŹ. Maar ik twijfelde dus inderdaad of het wel te doen is met kind en boodschappen. Maar niet echt zo te lezen @Plum
De opvang en winkels waarvoor ik hem zou willen gebruiken zitten wel allemaal op max 10 Ă 15min fietsen, en het is hier vlak. Maar dan nog klinkt het dus te zwaar?
maar is dit niet nog zwaarder met een elektrische? (Sorry echt bakfietsnoob hier)
Ik heb zelf ervaring met een gewone bakfiets en ik vond dat best zwaar, ondanks goede conditie.
Ik kies er nu zelf voor om wekelijks boodschappen te laten bezorgen. Voor de dagelijkse dingen wil ik nog investeren in een fietsmandje en -tassen. Ik vind een gewone fiets een stuk relaxter fietsen.
Ik fiets nog wel eens een stukje met een uitgevallen accu en vind dat echt niet leuk haha. Is wel een zwaardere bakfiets denk ik (Babboe met houten bak) en 2-3 kids er in. Maar nee, ik zou het niet aanraden voor 15min fietsen. Want dan moet je wss ook weer 15min terug? Ook een lege bak fietst nog best pittig vind ik zelf
Kan je niet een weekje een fietskar huren?
Maar dit is ook niet te vergelijken want een fiets met accu is niet gemaakt om zonder accu mee te fietsen. Dat werkt enorm verzwarend.
Is dat zo? Dat wist ik niet. Dacht als die accu uit staat, dan is het âene gewoneâ Babboe curve ipv Babboe curve-e
Zara! Ik bestel wel altijd online omdat het assortiment van de Zara live teleurstelt imo
WE voor wat oudere kinderen. Voor jongens vind het vaak minder (broeken wel oke) maar voor meisjes zitten er meestal wel leuke dingen bij.
Sissy boy heeft veel leuke dingen en vaak nog wel veel maten in de sale
Hema kan ik ook altijd wel wat leuks vinden.
En Zeeman inderdaad
Dankjewel voor het delen Ga deze post opslaan!
Mijn zoontje heeft na het slapen enorme klitten/broos en droog haar op de achterkant van zân hoofd. Heeft iemand een handige tip hiervoor?
Thanks allemaal! Ik ga eens kijken of ik zowel een bakfiets als fietskar ergens kan huren in de buurt, goed idee.
Nee zo werkt het niet. Het is niet alleen de accu die het verzwaard maar er zit natuurlijk ook een motor in de fiets die weerstand op het trappen geeft als de trapondersteuning (aka accu) uit staat.
Kun je gebruik maken van een fietsplan via je werk of het werk van je partner (als je die hebt?). Dan kun je een bakfiets leasen en over 3 jaar voor een klein bedrag overkopen (doorgaans 20% nieuw waarde) of weer inleveren.
Dit spul werkt top bij klitten! Daarna kam je het zo door
Wij hebben ook een tijd gehad (ook rond die leeftijd) dat onze dochter echt vervelend was wanneer we met zân tweeĂ«n bij haar waren. Op een gegeven moment was ik liever met haar alleen, omdat het dan wel gewoon gezellig was.
Ik had het idee dat het kwam omdat ze het gevoel had in een tweestrijd te staan. Alsof ze moest kiezen tussen ons. We zijn samen (nog) meer op 1 lijn gaan zitten en dat leek te werken.
Geen tips denk ik maar ik herken het wel van mijn kind van dezelfde leeftijd. Heeft er lang geen last van gehad maar deze week al 3x raak. Ik merk wel ook dat hij weer enorm ontwikkelt obv het type vragen dat hij stelt dus ik wijt het daaraan en dat helpt me wel relativeren. Maar goed verder doe ik hetzelfde als jij (ook een keer heel boos tegen m gedaan deze week) en vind ik het helemaal kut ook.
Heeft iemand toevallig nog een magische tip tegen ontstoken ogen bij een kind? Ik heb geen borstmelk meer. Hij heeft er al een aantal dagen last van en het wordt niet minder. Ik maak het nu schoon met afgekoelde kamille thee maar het is ook helemaal rood rondom zân ogen en doet pijn, echt zielig.