Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Druppeltje babyshampoo in water en dan met wattenstaafje even het plekje waar de ontsteking zit even voorzichtig schoonmaken.

3 likes

Mijn dochter is nu 14 maanden en wil eigenlijk nog maar 1 keer slapen overdag. Nu is ze in de ochtend wel erg moe maar als ze dan slaapt dan slaapt ze in de middag niet meer. Heeft iemand ervaring met wakker maken uit het ochtend slaapje?
Het voelt onnatuurlijk maar van 10 tot 18:15 wakker zijn zorgt ook weer voor oververmoeidheid + erg vroeg wakker worden😅 Langer wakker houden in de avond lukt sowiezo niet.

Hoe laat probeer je haar middagslaapje? Misschien probeer je dat te vroeg? Hier is het middagslaapje rond 15u en avondbedtijd rond 20u.

1 like

Ja wij hebben haar een tijdje wakker gemaakt na een uur. En dan in de middag ook een uur slapen. Op de opvang vonden ze dat wel sneu. De laatste weken heeft ze echt geen zin meer in haar middagdutje dus wij doen nu ongeveer 2 weken één dutje in de middag (grofweg van half 1 tot half 3). Dat gaat best goed. Ze is bijna 15 maanden.

Ik zie nu je reactie hieronder en onze dochter lijkt ook wel wat moe in de ochtend. Maar houdt het uiteindelijk dus wel prima vol.

3 likes

Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd, en het lukt al heel lang niet meer. Ze gaat 3 tot max 4 uur na het wakker worden na haar dutje weer naar bed. Ze lijkt dan elke keer in slaap te vallen maar word dan toch weer wakker. Heb ook al langer geprobeerd, en korter ook.
Heb geprobeerd om over te gaan naar 1 dutje maar ze is echt heel moe in de ochtend aangezien ze ook vroeg wakker is. Dan voelt het niet goed om haar wakker te houden tot de middag.
@Salmiak

2 likes

Ja ik zou dan proberen haar wakker te maken. Misschien eerst na 45 minuten en anders na 30? Ik heb zo’n slaapgids en daarin staat zelfs 20 minuten. Van 9:40 tot 10:00 en dan om 13:00 uur naar bed voor dutje twee.

2 likes

Is toch niet gek om vanaf 14 maanden over te gaan op 1 slaapje.
Zou dan gewoon in de ochtend veel dingen ondernemen dat ze geen kans heeft om moe te zijn en dan om half 12 lunch en dan 12 naar bed.

8 likes

Misschien dat het al is gevraagd, maar heeft iemand nog een leuke tip voor een cadeau van €50,- voor Sinterklaas voor een kind van 3. Ik zat zelf te denken aan een mooi Duplo set, iemand daar nog een specifieke aanrader voor die leuk is voor kids van 3? Magneten hebben wij al een set van (net jarig geweest). Ik mag iets uitzoeken van m’n ouders, super lief!

Mijn dochter kreeg deze vorig jaar van de Sint toen ze 3 was.
https://www.bol.com/nl/nl/p/lego-duplo-3in1-boomhut-peuterspeelgoed-set-10993/9300000141764461/?Referrer=ADVNLGOO002027-S--9300000141764461&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIhOCKndrqiQMVzrCDBx3VHwAMEAQYASABEgK7UvD_BwE

2 likes

Ik weet niet of ze nog steeds heel veel met Duplo speelt of dat je ook een jonger kindje hebt, maar met ruim 3 ga je misschien al meer richting Lego Friends of Creator? 50€ is best veel als ze er niet meer zo lang mee gaat spelen! Hier is een donutwinkel een groot succes, en Disneylego. Dat gebruiken mijn kinderen (2 en 3) als een soort poppenhuis en nu met bijna 4 gaat de oudste ook zelf bouwen. Er zijn ook van Lego Classic setjes voor 4+, en die kan ze met begeleiding zelf in elkaar zetten, dus vind ik ook een aanrader!

1 like

Thanks! Dit ziet er wel leuk uit :hugs:

@Plum hij is net 3! En speelt bijvoorbeeld wel nog veel met zijn treinbaan van Duplo. Hij had voor z’n verjaardag Playmobil gekregen voor 4+ en ik vond dat nog allemaal redelijk klein spul dus vandaar dat ik niet verder heb gekeken naar Lego Friends etc. maar ik zal daar ook even naar kijken!

2 likes

Ik zoek een kledingmerk voor kids en kan niet meer op de naam komen. Het is een Nederlands merkje. De eigenaar was ook een halve influencer geloof ik, of erg actief op insta. Met 3/4 dochters? Getrouwd of een huis in Spanje. Iets in die hoek. Iemand een idee?

Yourwishes? Al heeft zij geen huis in Spanje dacht ik. En de laatste tijd niet meer zo actief op insta. Heeft wel 3 meiden.

Ja! Dank

Wat helpt bij jullie het beste tegen oprispingen / brandend maagzuur?

Tot nu toe kan ik het met rennies onder controle houden. Als ik het al een klein beetje omhoog voel komen dan neem ik er direct eentje.

Als het erger wordt dan ga ik over naar omeprazol.

2 likes

Welke gel gebruiken jullie voor baby’s? Zwitsal gel doet niks, maar wil gewoon geen harde stukken haar
 iemand een goeie tip?

1 like

Mijn kind is 13 maanden en een goede eter. Maar het mee laten eten met de pot vind ik best lastig. Vooral qua tijdstip. Ik merk dat hij om 17:00 eigenlijk wel wil eten (uiterlijk 17:30). Maar vind dit soms lastig haalbaar. Op maandag ben ik laat thuis, zo laat dat hij al op bed ligt. Op dinsdag en donderdag komt hij kapot thuis van de opvang. Hij heeft daar ‘s middags ook al warme lunch op. Dus eet vaak thuis snel een boterham, douchen en naar bed.

Op woensdag ben ik vrij en probeer ik optijd te koken maar net stond mijn vriend vast in het verkeer. Dus zat ik alvast aan tafel, met hem, met het zweet op mijn rug omdat hij alleen maar aan het mopperen was terwijl ik aan het koken wasđŸ˜”â€đŸ’«

Oja ik geeft hem om 16:00/16:15 nog een snack.

Al met al, vind ik het nog weinig succes. Maar ik hecht er wel waarde aan om samen te eten maar misschien is het gewoon nog te vroeg? Ben benieuwd hoe anderen dit doen

1 like

Dit vond ik ook zo’n puzzel, maar nu ben ik wel tevreden over hoe we het doen. Op de opvangdagen (dan eten de kinderen een warme lunch) eten we 's avonds brood of kliekjes, eventueel aangevuld met een gekookt ei/wortels/wat rauwkost/fruit/supermarktpizza/yoghurt. Op de niet-opvangdagen koken we meestal in de ochtend zodat we tussen de middag of in de avond warm kunnen eten. Dan hoef je niet tijdens die stressperiode tussen 16 en 17u te koken. Op de ‘brooddagen’ probeer ik zelf ook warm of in ieder geval lekker te lunchen op werk.
En toen de kinderen wat jonger waren probeerde ik goede vullende snacks te geven (dus niet een cracker of rozijntjes, maar bijvoorbeeld een cracker met kaas en banaan, of rozijnen met yoghurt en tomaatjes), zodat er niet zoveel druk op het avondeten lag. Samen aan tafel zitten kan ook zonder ingewikkelde maaltijd, dat vind ik ook wel belangrijk. Het heeft wel bijna vier jaar geduurd voordat ik dit level van chillheid heb bereikt en niet meer de druk voel om iedere avond uit te pakken (of het van mijn partner te verwachten) :stuck_out_tongue:

7 likes

Ik heb toevallig net van de verloskundige antagel aangeraden gekregen. Kan je zonder recept bij de apotheek halen. Je kan het na alle maaltijden en voor het slapen nemen. Het is niet echt lekker maar met water prima te doen. Ik heb wel het gevoel dat het wel echt werkt. Ik had echt steeds vaker s avonds in bed veel last.

2 likes