Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik zoek fijne slofjes, zag hier laatst wat aanraders maar kan het niet meer vinden…

Ik had nu deze van de Hema want had ze vorig jaar maar toen liep hij nog niet zo goed en nu loopt hij echt naast de zool of ze gaan uit…

Zoek iets meer sok-achtig met antislip misschien en niet te erg een ‘schoen’ voor binnen zoals van die crèche slofjes?

1 like

Misschien de anti-slip sokken van Ewers? Ik vind ze zelf niet fijn omdat je geen schoenen meer aan kunt doen met deze sokken aan maar als je ze als sloffen wil gebruiken is dat misschien juist fijn. Ik heb nu badstof sokken met anti slip van H&M gekocht, die vind ik wel heel fijn (vanaf maat 23 dacht ik) en draagbaar in schoenen ook

6 likes

Heb niet alles gelezen maar wat hier bij de kinderen goed werkte was ‘s ochtends na het opstaan na 2 uur alweer naar bed. Dus bijvoorbeeld kind was om 06:00 wakker, ging dan om 08:00 uur naar bed tot bijvoorbeeld 09:30, en dan om 12:30 weer. (Dus 2 uur na opstaan, en 3 uur na eerste dutje). De oudste was daar met 15 maanden klaar mee, de jongste na 18 maanden. Op de opvang hielden ze een veel langere wakkertijd aan na opstaan en dat werkte dus bij beide kinderen niet lang (jongste stopte daar met 15 maanden met eerste dutje en oudste met 12 maanden).

1 like

Dat ritme heb ik hier heel lang geprobeerd, en ook 3-3-4. Helaas lukt het allemaal niet. Vanaf nu gewoon over op 1 slaapje en hopelijk gaat ze dan over een tijdje langer dan een uur slapen per dag. En hopelijk gaat ze dan ook later wakker worden in de ochtend.
Op de opvang slaapt ze al maanden maar 1 keer. Ze geeft amper vermoeidheid signalen en sinds ze geboren is gaat slapen overdag al lastig. Dankjewel allemaal voor de tips.

Dan zou ik ook lekker overgaan op 1 slaapje hoor. Mijn oudste gaf ook geen vermoeidheidssignalen dus die legden we altijd stipt 13:00 in bed (en dan sliep ze gelijk), en toen dat niet meer werkte rond 2 jaar, gingen we over naar 5,5 uur wakker tijd. Succes!!!

1 like

Ik heb de cosyshoe van Falke laatst gekocht. Erg tevreden over!

3 likes

Welk merk verkoopt nou écht hele zachte xxl hydrofiel doeken? Ik heb eigenlijk alles al van de eerste, maar vind het wel leuk om nog een aantal nieuwe dingetjes voor de nieuwe baby te kopen dus mag ook wel iets duurder zijn. Ik vind Meyco, Jollein etc prima, maar wil nu iets wat nog veel zachter is.

2 likes

Ik had een setje doeken van Konges Slojd gekregen die echt by far de mega zachtste uit mijn hele collectie waren.

2 likes

Die van little dutch zijn mega zacht, na bijna 3 jaar zien ze er nog super goed uit.

Deze zijn dat;

1 like

Ik zoek een spelletje wat hier op lijkt:

Een kaartendeck met bijv allemaal verschillende dieren. Kind pakt een kaartje en ik probeer te raden wat het dier op het kaartje is. Is het kind nog heel jong, dan vraag ik bijv: Kan het zwemmen? Heeft het veren? Is het een klein dier? Later kunnen de vragen lastiger worden zoals: Is het een zoogdier? Leeft het in Azië? Liefst met hetzelfde kaartendeck voor verschillende nivea’s/leeftijden.
Verder geen tijdsdruk, scoretelling oid. Gewoon kaartje pakken, raden, en door.

Kennen jullie zoiets waar dit mee kan? Ik zou het het liefst met een 3 jarige spelen :smiley:

3 likes

Misschien kijken of je ergens een verzameling Albert Heijn dieren kaartjes kan scoren? Lijkt me dat het daar wel mee kan?

4 likes

De kaartjes van Kroko Loko zou je hiervoor kunnen gebruiken.

2 likes

Misschien heeft Djeco zoiets? Die hebben ook van die kaartspelletjes in kleine doosjes, weet even niet of ze ook zoiets hebben maar ik vermoed bijna van wel?

1 like

En @Kryptonite dank!! Ik ga even voelen in de winkel

4 likes

Volgens mij heeft mijn kind dit onlangs gekregen voor haar verjaardag, ik ben nu niet thuis maar wil het wel voor je nakijken!

1 like

Aden & Anais! Duur maar zo zacht! En die van Happy Bear blijven ook heel zacht.

3 likes

@Maya11 absoluut deze idd. Ze liggen hier op het moment bij de tkmaxx, mocht je die in de buurt hebben.

2 likes

Ik heb ze van allerhande merken en die van oyoy mini - kende het merkje verder niet - blijven het allerzachtst! Hebben ook lieve printjes en kleurtjes.

2 likes

Ik doe dit met (Nijntje) lottino. Maar dat gaat niet zo ver zoals jij het nu voorstelt (leeft het in Azië bijvoorbeeld), maar als je het hebt liggen zou het met een jong kind kunnen.

1 like

Dankjewel! Heb die net besteld, hopelijk beetje goed met de maat hij zit net een beetje ertussen heb de grotere gedaan…

1 like