Fien en Teun, Zin in Zappelin (verhaaltjes over Zappie en zijn vriendjes), Woezel en Pip?
Tip 1: koptelefoon dan hoef je het zelf niet te horen
Mijn zoon wilde op die leeftijd altijd Woezel en Pip op repeat. Vre-se-lijk maar prima hij had dus die koptelefoon.
Van kikker heb je hele leuke verhaaltjes op jazz muziek via Spotify. Boer Boris is leuk. Aadje piraatje.
Als ze al langere verhalen aan kan is er ook pluk van de pettenflat, otje, pippi langkous met Dieuwertje blok (maar sla taka tukaland even over…)
Ik las taka tuka echt als: TaKA TUkaaahhh… wat best spannend geloof ik? Even memory unlocked haha.
Oh wacht, het is best gedateerd en racistisch in deze tijd geloof ik. Bedoelde je dat zeker.
Omeprazol was echt hoe ik mijn zwangerschap een heel stuk comfortabeler heb gekregen.
Ja ik had het even aangezet maar de racistische stereotypes vliegen je om de oren.
Niet alleen in die specifieke Pippi film kan ik je zeggen. Mijn dochter (groep 1) had laatst een thema over Pippi Langkous op school en ze hadden ook de films bekeken in de klas. Nu wil ze het thuis ook steeds kijken en ik heb die films vroeger ook echt vaak gezien, maar ik zette het laatst thuis aan en heb het ook vrij snel weer uit gezet. Het N-woord wordt meerdere malen genoemd, Pippi en haar vriendjes imiteren op súper racistische wijze Aziatische mensen etc.
Edit: oh sorry dit ging over luisterboeken. Nou ja, de films vooral ook niet kijken dus
Zit die Aziatisch man niet ook in dat specifieke boek? Dat was echt extreem inderdaad.
Oh en Calily bedenk ik me ook nog! Over broer en zus Lucas en Cato en allerlei alledaagse dingen.
En Bobo verhaaltjes zijn ook wel leuk.
Sos mijn kind heeft het onmogelijke gevraagd aan Sinterklaas. Hij wil een roze hijskraan. Geen enkele andere kleur is acceptabel. Maar ik kan er echt nergens eentje vinden. Dus als iemand tips heeft? Anders wordt het toch met spuitbussen aan de slag denk ik.
Lastig deze Ik kon in ieder geval niks vinden.
Het moet zeker absoluut een hijskraan zijn? Anders is dit een optie, daar is ook een shovel van:
Ja deze had ik ook gevonden maar het moet inderdaad echt een hijskraan zijn .
Ik heb een poosje gezocht, maar ik ben bang dat het toch een spuitbus moet worden.
Lief dat je hebt gezocht! Toch maar op zoek naar goede verf dan.
Dat vermoeden had ik al
Kan je niet een houten kraan verven? Dan blijft 't iig goed zitten. En dan kan je gewoon acrylverf en lak gebruiken van de pipoos of action.
Onze baby (bijna 8 maanden) drinkt de laatste dagen zijn flessen niet meer leeg en ook het groentehapje kost moeite. Fruithapje gaat nog wel makkelijk op. Er is niks verandert qua hoeveelheid of soort voeding.
We wegen hem elke week (door problemen met gewicht eerder) en was vandaag ook wat afgevallen tov vorige week terwijl hij verder elke week wel aankwam (soms 60 gram, soms 200 gram)
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Hij is verder nog vrolijk en levendig en begin ook iedere keer enthousiast aan de fles of het hapje, alleen stopt voor het op is.
Bij mij aten en dronken beide kinderen stukken minder goed als er een tandje doorkwam. Zou dat het kunnen zijn?
Eerste tandjes onder zijn drie weken geleden al doorgekomen, verder nog niks te zien of te voelen. Hij is wel heel verkouden, dus stopt tijdens de fles soms om even goed adem te halen, neus zit verstopt. Maar als hij niet meer wil duwt hij de fles echt weg. Maar tijdens het eten hier geen last van.
Toch een tand die onderhuids al doorkomt, ziek inderdaad, een andere mentale of fysieke ontwikkeling. Eten is het eerste wat hier moeilijk gaat als er iets aan de hand is.
Hebben jullie tips voor boekjes over grote zus worden/zusje krijgen? Ben ruim 25 weken zwanger en merk dat mijn dochter van net 3 er heel erg mee bezig is. Dus denk mooi moment voor een boekje erover om het wat meer uit te kunnen leggen maar zie door de bomen het bos niet meer.