Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Haha ja je mist het wel idd dat ze dan niet meer slapen. Maar soms doen ze het ook wel weer even als ze het echt nodig hebben. Gewoon een beetje uitproberen denk ik en dan vind je vanzelf weer iets dat werkt :relaxed:

1 like

Ja precies, ook deze periode gaat wel weer voorbij haha

Wow, dat was een lang dutje! In die overgangsfase keken wij een beetje per dag: als we wilden dat ze 's nachts vroeg naar bed zou gaan hielden we haar wakker door lekker naar buiten te gaan rond de tijd van het dutje, laat te lunchen, in de middag niet met de fiets/auto te gaan, want dan viel ze in slaap.
Als we de middagrust belangrijker vonden gingen we samen met haar een dutje doen, maar dan ging ze pas om 10 uur naar bed.
Bij onze oudste (bijna 4) hebben we deze dynamiek ook sinds ze ongeveer 3 was, en nu pas merk ik dat ze echt niet meer in slaap valt in de auto bijvoorbeeld, dus ik denk dat ze nu wel helemaal over het dutje heen is.

2 likes

Voor mijn kinderen van 1,5 en 3 twijfel ik over een cadeau voor sinterklaas. Wat zouden jullie kiezen?

• Houten ijscorner Melissa & Doug
  • IJsco kar van V-tech

0 stemmers

Ja, we waren ook wel verwend haha. Maar die flexibiliteit hoe jij ‘m nu beschrijft, is natuurlijk ook wel handig. Ik ga komende week een kort dutje proberen en als dat niet werkt, toch maar overslaan. Wordt vervolgd :sweat_smile:

Ik heb ze laatst voor een aardige prijs bij Zalando Lounge gekocht, daar zijn ze wel vaker in de aanbieding.

1 like

Thanks! Daar had ik de vorige ook vandaan. Ik check het niet vaak genoeg of grijp mis :sweat_smile:

2 likes

Wij hebben lange tijd het dutje ingekort, dat werd dan van 13.00 tot 14.30 geloof ik. Genoeg om op te laden, maar te weinig om 's avonds niet meer te slapen. Het is echt een beetje puzzelen, maar hij had zijn slaapje toen echt nog wel nodig.

1 like

Dit doen wij nu ook. Als we niet inkorten slaapt ze uit zichzelf 2,5 uur, maar dan komt ze 's avonds slecht in slaap en is ze heel vroeg wakker. Thuis slaapt ze meestal 1,5 uur nu, op het kdv 1 uur.

3 likes

Weet een van jullie toevallig of Intratuin Osdorp iets van een treintje voor kinderen heeft nu met de kerstshow?

Nou over het middagdutje gesproken. Hier vanmiddag voor het eerst overgeslagen omdat hij na 45 min nog niet sliep en we de deur weer uit moesten voor een afspraak. Was super gezellig de rest van de middag :sweat_smile:
Hij is 3,5 jaar maar heeft dat middagdutje echt nog nodig. Gaat daardoor in de avond wel wat later slapen (ligt er 20.00 uur in en slaapt dan 20.30 uur), maar dat vind ik eigenlijk juist chill. We moesten nu vanavond gelijk weer zo haasten met alles om ‘m 19.00 uur in bed te hebben.
Het is dat ik het straks wel moet gaan afbouwen voor school, maar anders… vind het heerlijk zo.

3 likes

Nope. Was vroeger wel ook iets met hangende karretjes maar dat heb ik vorig jaar al niet gezien en zie het ook nergens terug op social media.

4 likes

Weet iemand of de treinen van Hape of Brio op de treinbaan van Little Dutch passen? :raising_hand_woman:t3:

De overgang van 1 naar geen slaapje was hier best wel lang. Het begon achteraf gezien met rekken van de bedtijd en slecht in slaap vallen. Toen van de een op de andere dag besloot peuter (toen nog 2,5) niet meer te slapen, terwijl hij met gemak 3 uur kon slapen als hij wilde. We hebben denk ik wel een week of 6 gehad dat hij ‘s middags instortte en op de bank of in de auto in slaap viel. Pas na ruim 2/3 maanden was hij er echt helemaal overheen en houdt hij het een hele dag zonder slaapje vol. Als we een bepaalde drukke ochtend hebben gehad dan hou ik er rekening mee dat hij echt heel moe is (bijvoorbeeld ochtendje naar een monkey town) en weet ik dat hij in de auto een powernapje doet. Dan slaapt hij prima om 19.00 uur weer. In het begin echt pittig, want moe en chagrijnig, maar ik zorg altijd voor een rustig momentje ‘s middags :slight_smile: succes!

3 likes

Iemand toevallig nog black Friday korting op grimms tegengekomen :innocent:?

1 like

Ugg, in die fase zit mijn kind (2,5) nu. Wil ineens geen dutjes meer doen, terwijl ze ook altijd lang sliep.
Maar de dagen duren veel te lang voor haar, dus de laatste uren zijn niet fijn en ze kan nog niet zo lang doorslapen, dus de nachten zijn ook gebroken :tired_face:

1 like

Dank voor je reactie, we moeten er echt even doorheen denk ik…

1 like

Wij hebben een zoon (3) en dochter (1). Dochter gilt ontzettend veel, als ze haar vader ziet (van blijdschap), als ze haar zin niet krijgt, als dr broertje haar kliert, als ze boos is, gewoon omdat het kan, etc. Ik herken dit dus echt niet van onze zoon, is dit een meidending :grimacing:?

2 likes

Ja, past! Wij hebben de treinbaan van Plan toys met uitbreidingen van IKEA en Little Dutch en verschillende treinen waaronder ook Brio. Hape weet ik niet, maar kan me voorstellen dat die ook wel gewoon passen!

Vrijspelspeelgoed.nl heeft 15% korting op Grimms. Code staat volgens mij onder je producten in je winkelwagentje. En reiger en de raaf hadden vrijdag even korting. Weet niet of dat deze vrijdag weer is? Wel veel uitverkocht toen die dag…

2 likes