Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik vind een groot nadeel van die gevoerde laarzen dat als in de plassen stampen (waar ze toch echt heeeel erg voor zijn hier haha), ze nat worden en drogen ze zo verrekte langzaam

3 likes

Daarom zijn die Blackfox laarzen zo top die ik @Kryptonite had getipt. Superwarm en ze drogen snel. Zijn ook regelmatig/veel op Vinted te vinden :relaxed: Wle pas vanaf maat 24/25.

5 likes

Goed dat je t zegt, ik dacht dat het een soort nepuggs waren, maar ze zijn van plastic of rubber. Ik ga hier de volgende keer ook eens naar kijken.

Probleem blijft dan toch wel wat Fishing aangeeft omdat het water er zo in kan lopen. Dan kan je beter met zo’n koordje aan de bovenkant hebben.

3 likes

OMG deze zijn echt heel erg leuk! Hoe vallen ze?

2 likes

Op maat. Mijn dochter heeft nu maat 23 van schoenen en ook maat 23 van deze laarzen. Ik moet wel zeggen dat we ze dus gekregen hebben van ons neefje, dus het kan wel zijn dat het wol al wat platter is. Maar je hoeft volgens mij geen maat groter te nemen.

3 likes

Maar zulke gevoerde of teddy laarzen werkt toch alleen als je kind nooit in de plassen springt?

1 like

Mijn kind heeft vaak een regenbroek aan met van die bretels. En die boord aan de onderkant gaat dan over de laars heen dan kunnen ze springen wat ze willen.

5 likes

Hoe pakten jullie de overgang van 1 naar geen dutje aan? Ons kind is bijna 3, maar rond 12/12:30 is ze echt moe. Als we haar laten liggen, slaapt ze gerust 2 a 3 uur. Maar merken nu dat ze rond 19u dan echt niet moe genoeg is voor de nacht, vaak wakker wordt ‘s nachts en heel vroeg opstaat (voor 6 uur). We hebben haar dit weekend na 1,5 u wakker gemaakt en dan gaan de nachten wel beter, maar is ze echt een half uur/uur chagrijnig en huilen na der dutje omdat ze zo diep lag te slapen. Ze sliep vanaf 1,5 tot een maand geleden echt goed, van 19-7 en van 12-15u. Dus dit is even wennen. Sinds een maand heeft ze een open bed, dat is natuurlijk wel een grote verandering en daarom komt ze er ‘s nachts en ‘ochtends ook uit… maar had gehoopt dat ze na een maand wel geleerd zou hebben dat dat niet mag (hebben als een slaaptrainer en die snapt ze wel).

Ik had vorig jaar gevoerde laarzen van mikk line voor de oudste en was daar erg tevreden over. Wollen voering en ze had nooit natte of koude voeten. Nu heeft ze gewone regenlaarzen van de hema maar ik ga weer op zoek naar mikk line laarzen voor een oke prijsje.

3 likes

Wij hebben hier hetzelfde, breng haar niet meer naar bed tussen de middag want dat wil ze zelf ook niet meer, maar meestal doet ze wel nog een kort dutje op de bank/fiets/kinderwagen/auto of op de opvang laatst aan tafel in slaap gevallen :see_no_evil: eerst deden ze haar op de opvang nog wel op bed maar dan sliep ze gerust 2+ uren en was ze bij ons tussen 4 en 5 ‘s ochtends wakker. Dus nu doet ze overal nog een dutje van max 30 minuten en dat werkt goed zonder daarna chaggerijnig te zijn. Moet zeggen dat we verder helemaal niet van schema’s oid zijn dus ik weet niet of dit voor anderen kan werken maar bij ons gaat het goed :blush:

1 like

Wij hebben toen onze dochter op dit punt zat haar om de dag wel laten slapen (max 1,5 uur). De dagen dat ze niet sliep hebben we haar op de bank gelegd en boekjes gelezen/kort tv gekeken zodat ze wel kon rusten. Na een paar weken sliep ze helemaal niet meer op de opvang (gaat 3 dagen, en toen ging het ‘om de dag-ritme’ niet meer op). Thuis legden we haar toen ook niet meer in bed en nu is het middagslaapje er dus helemaal uit. Ze slaapt ‘s avonds veel beter in en door. Nu ik het zo opschrijf besef ik me dat het dus eigenlijk heel natuurlijk is gegaan! Iets wat ik van tevoren niet had verwacht, want ze was - net als jouw dochter - echt een slaapkop overdag.

Edit: oja, als we ergens heengaan op de fiets of met de auto, dan valt ze altijd wel in slaap voor een kort dutje, maar gelukkig heeft dat verder niet veel invloed op haar slaap in de avond/nacht.

@Kraanvogel ah, fijn dit soort ervaringen! Verzacht toch een beetje de pijn (en een beetje het slaaptekort haha) om te horen dat je niet de enige bent :wink: Wat ik lastig vind, is dat ze zelf om 12 uur zegt ‘mag ik slapen’ en ze dus echt heel moe is… Maar misschien is dit een begin en moet ik toch maar even door dat half uurtje huilen heen en haar gewoon na max 1 uur wakker maken. Volgende stap is dan denk ik inderdaad niet meer slapen, of om de dag. Dat vind ik ook wel een goede inderdaad! Ik ga het proberen.

Vind het wel echt jammer want genoot zo van die 2-3 uur rust overdag (en gewoon een goede 12uurs-nacht), maarja alles is een fase… Ook de goede dingen gaat voorbij helaas haha.

3 likes

Haha ja je mist het wel idd dat ze dan niet meer slapen. Maar soms doen ze het ook wel weer even als ze het echt nodig hebben. Gewoon een beetje uitproberen denk ik en dan vind je vanzelf weer iets dat werkt :relaxed:

1 like

Ja precies, ook deze periode gaat wel weer voorbij haha

Wow, dat was een lang dutje! In die overgangsfase keken wij een beetje per dag: als we wilden dat ze 's nachts vroeg naar bed zou gaan hielden we haar wakker door lekker naar buiten te gaan rond de tijd van het dutje, laat te lunchen, in de middag niet met de fiets/auto te gaan, want dan viel ze in slaap.
Als we de middagrust belangrijker vonden gingen we samen met haar een dutje doen, maar dan ging ze pas om 10 uur naar bed.
Bij onze oudste (bijna 4) hebben we deze dynamiek ook sinds ze ongeveer 3 was, en nu pas merk ik dat ze echt niet meer in slaap valt in de auto bijvoorbeeld, dus ik denk dat ze nu wel helemaal over het dutje heen is.

2 likes

Voor mijn kinderen van 1,5 en 3 twijfel ik over een cadeau voor sinterklaas. Wat zouden jullie kiezen?

• Houten ijscorner Melissa & Doug
  • IJsco kar van V-tech

0 stemmers

Ja, we waren ook wel verwend haha. Maar die flexibiliteit hoe jij ‘m nu beschrijft, is natuurlijk ook wel handig. Ik ga komende week een kort dutje proberen en als dat niet werkt, toch maar overslaan. Wordt vervolgd :sweat_smile:

Ik heb ze laatst voor een aardige prijs bij Zalando Lounge gekocht, daar zijn ze wel vaker in de aanbieding.

1 like

Thanks! Daar had ik de vorige ook vandaan. Ik check het niet vaak genoeg of grijp mis :sweat_smile:

2 likes

Wij hebben lange tijd het dutje ingekort, dat werd dan van 13.00 tot 14.30 geloof ik. Genoeg om op te laden, maar te weinig om 's avonds niet meer te slapen. Het is echt een beetje puzzelen, maar hij had zijn slaapje toen echt nog wel nodig.

1 like