Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ugg, in die fase zit mijn kind (2,5) nu. Wil ineens geen dutjes meer doen, terwijl ze ook altijd lang sliep.
Maar de dagen duren veel te lang voor haar, dus de laatste uren zijn niet fijn en ze kan nog niet zo lang doorslapen, dus de nachten zijn ook gebroken :tired_face:

1 like

Dank voor je reactie, we moeten er echt even doorheen denk ik…

1 like

Wij hebben een zoon (3) en dochter (1). Dochter gilt ontzettend veel, als ze haar vader ziet (van blijdschap), als ze haar zin niet krijgt, als dr broertje haar kliert, als ze boos is, gewoon omdat het kan, etc. Ik herken dit dus echt niet van onze zoon, is dit een meidending :grimacing:?

2 likes

Ja, past! Wij hebben de treinbaan van Plan toys met uitbreidingen van IKEA en Little Dutch en verschillende treinen waaronder ook Brio. Hape weet ik niet, maar kan me voorstellen dat die ook wel gewoon passen!

Vrijspelspeelgoed.nl heeft 15% korting op Grimms. Code staat volgens mij onder je producten in je winkelwagentje. En reiger en de raaf hadden vrijdag even korting. Weet niet of dat deze vrijdag weer is? Wel veel uitverkocht toen die dag…

2 likes

Geen ervaring met jongens, maar mijn dochter doet dit ook :grimacing:

2 likes

Ook geen ervaring met jongens, maar mijn dochter dit ook. Probeer haar wel aan te leren dat het niet leuk is. Wanneer ze zo gilt het uit onvrede/frustratie enz. Het is ook echt ontzettend hard geluid. Als het uit blijdschap is, dan mag dat gewoon alleen zo dat wel minder hard mogen haha.

Alleen ervaring met een dochter maar die van ons deed het ook rond 2/2,5. We hebben toen de regel ingesteld dat ze alleen mag gillen in een tunnel/viaduct en daar houdt ze zich tot nu toe goed aan. Ondertussen zijn wij na een lange autorit wel doof. :joy:

4 likes

Nou mijn zoontje heeft dat ook gedaan rond 2 jaar, ik kan het nog horen, ik werd er echt gek van.

Zij zelf doen daar niet aan mee, ze hebben vorige week een soort van actie gehad.

1 like

Het ging laatst over een Sinterklaasalbum van VOF de kunst wat aangepast zou zijn, zonder ZP. Waar kan ik die vinden?
Want ik vind hun muziek echt het leukst maar hoor alleen maar dingen over roet en zwart en stout :sob::sweat_smile:

Ik heb hier dezelfde ervaring als @Kraanvogel. Ben Vlaamse en mijn dochter gaat naar de kleuterklas sinds 2,5 jaar. Sinds september (3j) is het dutjes doen aan het afbouwen. Mede ook wel door het hele school gebeuren denk ik. Ze gaat op ma, di, do en vrij een ā€œheleā€ dag van 8u45 tot 15u20. Op woe tot 12u. En ik merk dat de dutjes op woe en in het weekend echt waren om bij te tanken van de andere lange dagen waarop er geen ruimte was voor een dutje. Inmiddels slaat ze ook die dagen soms het dutje over en wordt het echt een groot meisje 🄹

Ik heb dezelfde vraag, ik kan het niet meer vinden op spotify :thinking: Ik zou toch zweren dat we vorige week nog een modernere versie gehoord hebben, maar ik heb het net weer afgezet nadat er over een knecht gezongen werd.
Mijn kind is as we speak aan het dansen op de playlist ā€˜Sinterklaasliedjes 2024 de leukste Sinterklaas hits’. Dit is wel echt een party editie dus daar moet je zin in hebben :grin:
Ik snap niet dat er geen aangepaste versie van de traditionele liedjes te horen is, zo moeilijk is het niet om de teksten te vervangen door lieve of slimme piet zou je denken.

1 like

Dit bijv?

Of Monique Smit

2 likes

Dankjewel! In mijn favorieten gezet, was even klaar met minihouse :smile:

3 likes

Sorry maar ik kan dit echt niet aan :joy: Ik zoek nog even door.

1 like

Luister op YouTube Music dus weet niet of dit ook op spotify staat, maar m’n dochter wil steeds het album ā€˜Sinterklaasliedjes van nu’ luisteren. Zijn de klassieke liedjes maar dan wel met aangepaste teksten. Zie zo niet wie de artiest is… misschien is dat iets?

Bij juf Roos en bij Fien en Teun zijn alle teksten gemoderniseerd, maar daar moet je ook maar net zin in hebben.

Ageeth de Haan werd hier ook getipt, maar volgens mij zingt zij nog wel over de roe. Plus mijn kinderen vonden haar stijl niets, die vroegen of ik weer juf Roos op wilde zetten.

In de categorie party-sint-liedjes vind ik ā€œSint alarmā€ eigenlijk best wel leuk :slight_smile:

2 likes

Mijn kind is helemaal fan van de sintliedjes van Bobo.

Hier is deze favoriet: https://open.spotify.com/playlist/2eJ06NVo6xLmGvxt8eR6h1?si=o2g-DDELQYaVojwAYfWQVA&pi=e-8V6AQlMrShyW

1 like