Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Dankjewel! In mijn favorieten gezet, was even klaar met minihouse :smile:

3 likes

Sorry maar ik kan dit echt niet aan :joy: Ik zoek nog even door.

1 like

Luister op YouTube Music dus weet niet of dit ook op spotify staat, maar m’n dochter wil steeds het album ā€˜Sinterklaasliedjes van nu’ luisteren. Zijn de klassieke liedjes maar dan wel met aangepaste teksten. Zie zo niet wie de artiest is… misschien is dat iets?

Bij juf Roos en bij Fien en Teun zijn alle teksten gemoderniseerd, maar daar moet je ook maar net zin in hebben.

Ageeth de Haan werd hier ook getipt, maar volgens mij zingt zij nog wel over de roe. Plus mijn kinderen vonden haar stijl niets, die vroegen of ik weer juf Roos op wilde zetten.

In de categorie party-sint-liedjes vind ik ā€œSint alarmā€ eigenlijk best wel leuk :slight_smile:

2 likes

Mijn kind is helemaal fan van de sintliedjes van Bobo.

Hier is deze favoriet: https://open.spotify.com/playlist/2eJ06NVo6xLmGvxt8eR6h1?si=o2g-DDELQYaVojwAYfWQVA&pi=e-8V6AQlMrShyW

1 like

Dj… nasibal? :rofl:

2 likes

Alles Kids heeft ook meerdere albums/afspeellijsten op spotify. Zijn gewone liedjes, niet te disco en niet te Ageeth de Haan zijig. Maar dus wel met moderne teksten.

Volgens mij moet je zoveel mogelijk ā€˜traditioneel’ vermijden in de titel van andere afspeellijsten.

1 like

Ik ben op zoek naar een leuk voorleesboek voor mn zoontje van 3,5. We hebben enorm veel boekjes maar hij wil minder plaatjes en iets meer verhaal. We hebben pluk van de petteflet uit en dat vond ie top dus ik zoek iets in die richting. Iemand een leuke tip?

Vos en haas?

Er is bijvoorbeeld een groot voorleesboek van vos en haas, misschien is dat wat?

3 likes

De verhalen van Haas, van Annemarie Bon. Of ā€˜Ieorg Idur’ en ā€˜Giraffe, Peli en ik’ van Roald Dahl

2 likes

Otje!

4 likes

Vleertje muis van Suzanne Otten.

3 likes

De boeken van Ingrid & Dieter Schubert zijn leuk, Platvoet je, Woeste Willem enzo. En gewoon sprookjesboeken? Heb je bij de bieb waarschijnlijk veel versies in verschillende plaatjes/tekst verhoudingen. Pettersson en Findus vind ik ook wel een aanrader trouwens. En Floddertje, is ook van Annie M.G. Schmidt.

2 likes

Hier ook fan van Pettson en Findus, en wij hebben een groot Winnie The Pooh boek waar we uit voorlezen. En misschien zijn het nog steeds ā€˜te veel’ plaatjes, maar Spring maar op mijn bezemsteel is hier ook een succes.

2 likes

Mamanova 15 procent en babynatura heeft een aantal producten die meedoen aan Black Friday

2 likes

Kolletje, Nadia’s nacht, Nadia’s dag, Pluk en Pluis, Boutje van de Rommelberg. Tashi, Vinnie en Flos, De avonturen van Tommie en Lotje, De avonturen van Haas, Hier zijn Arie en Loek, Ik ben Krik en Krik ben ik.

3 likes

Bedankt voor alle boekentips! Ik ga zaterdag even bladeren in de boekwinkel!

1 like

Heb jij uiteindelijk nog de voetenzak voor de joolz aer+ gekocht?

Ben echt hard op zoek naar de voetenzak in de kleur mighty green, maar lijkt echt nergens te vinden… Dus was benieuwd of ik mn zoektocht flink moet doorzetten of beter iets anders kan zoeken haha. Las dat hij met de universele van joolz minder goed inklapt.

1 like

Nee ik heb uiteindelijk een voetenzak van prenatal eigen merk gekocht in het zwart! Deze klapt ook iets minder goed dicht, maar bij mn man lukt het wel zegt hij. Ik vond het echt zonde om er meer dan 100 euro voor te betalen, want ik weet dat ik het waarschijnlijk volgende winter niet zal gebruiken maar dan kies voor een gevoerde (regen)broek bijvoorbeeld. Ik doe ipv de 5 puntsgordel maar 3 delen van de gordel dicht voor het gemak en mn zoon is heel beweeglijk dus mijn voetenzak zakt soms af

2 likes