Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Er vroeg hier laatst iemand of er BF was bij dilling. Op dit moment hebben ze heel veel in de sale (staat niet specifiek BF bij) maar je kunt hierbovenop nog een kortingscode doen. Dus dan heb je alsnog wel een hoge korting.

Weet iemand nog een cadeau dat heel leuk is voor een 1,5-jarige maar totaal niet voor een (bijna) 4-jarige?

Ik wil graag een cadeautje waar alleen m’n jongste mee zou willen spelen, ik vind het altijd zo jammer dat ze niets van zichzelf hebben. Nu wil ik voor de oudste lego halen en dan boven bewaren zodat hij af en toe met lego kan spelen op z’n kamer, maar voor de jongste heb ik niet zoiets. Mijn oudste houdt ook nog van Duplo enzo, maar de jongste vindt echte babyspeelgoed ook niet meer interessant.

1 like

Je kunt je kind van 4 toch prima uitleggen dat het voor zijn sibling is en niet voor hem?

Dingen waar ik aan moet denken: stoffen boerderij of circus van Lilliputiens? Smartmax dieren of totempaal?

1 like

Een trekdiertje?

3 likes

Playmobil 123 is hier echt een hit bij de jongste. De oudste vind het ook wel aardig maar pakt dan altijd de echte playmobil of een brandweerwagen erbij.
Wij hebben zo’n groot huis die staan ook wel veel op vinted.

2 likes

Ja ik kan het uitleggen maar het komt toch bij al het andere speelgoed terecht, niet zoals de LEGO, dus ik vind het dan fijn als de jongste er ongestoord mee kan spelen.

Bedankt voor de tips, ik ga eens kijken!

1 like

Ja dat vond mijn kind ook leuk! Ik heb tweedehands de bus en de ark van noah en dat is wel erg leuk speelgoed voor ze (poppetjes er in, poppetjes er uit, hoop dieren waar geluid mee gemaakt kan worden etc)

Ebooks voor kinderen… bestaat dat op een normaal geprijsde manier? Bijv een abonnement bij Kobo ofzo?
De bieb roept heel hard dat ze ebooks hebben, maar van alle 10 die ik nu heb aangeklikt zijn er 9 niet geschikt nu oor een ebook… we gaan 4 weken op reis, en voor ons leesverslaafde kind leek me de ereader volladen een top idee. Maar ik kan dus niet goed vinden waar en hoe :sweat_smile:?
Hij leest een boek per dag over het algemeen dus ik wil niet ebooks kopen, dan ben ik zo 300€ verder

2 likes

Als ik kijk op bol en filter op kinderboeken/ebooks/beschikbaar in kobo plus, krijg ik 3500 boeken die in het kobo abonnement te lezen zijn. Misschien dat hier voldoende leuke boeken bij zitten?

1 like

Ik gebruik mijn Kobo abonnement om ebooks voor kinderen te downloaden, vooral voor als we op vakantie zijn, kan ik toch voorlezen zonder het extra gewicht van de boeken. Ik vind dat ze een aardige selectie hebben!

2 likes

Nou je kan het dan idd wel via de app lezen, maar ik was eigenlijk niet van plan er een telefoon voor te kopen en/of mn eigen continue uit te lenen :rofl:
Ik dacht ook dat een e reader rustiger leest dan een scherm? Hij leest vooral 1.5-2u voor het slapen gaan namelijk

@Tabita en zijn dan alle boeken die je kan kopen via kobo ook beschikbaar in het abonnement?
Want als ik op de website van kobo zelf bijv op waanzinnige boomhut of Dog Man kijk (een heel populaire serie voor kids nu), dan zie ik alle delen voor 10.99 ofzo. Maar als
Ik dan het vinkje ā€œbeschikbaar voor onbeperkt luisteren en lezenā€ (dat is denk ik het abonnement?) aanzet verdwijnen ze :sweat_smile:.
Ik ben ook 0 thuis in de e reader wereld haha, dus kan aan mij liggen.

1 like

Bij mijn ereader heb ik ook de app van de online Bibliotheek erop gezet, en ik kan de boeken downloaden als ik met wifi verbinding heb. Maar weet niet of dat bij jouw ereader ook kan natuurlijk!

2 likes

Ik kijk niet via de kobo app of site omdat ik die als heel onoverzichtelijk en onduidelijk ervaar. Het abonnement loopt via bol.com, hier kan je kiezen tussen alleen een lees abbonement of lees en luisterabbonement. Als je naar de site van bol.com gaat → categorieĆ«n → en dan naar boeken kun je links in de kolom een categorie klikken, kinderboeken is hier een van. Ik zelf selecteer dan wel altijd ook in de linkerkolom, ebooks (ik wil geen luisterboeken) en beschikbaar in kobo plus. Dan geeft hij je alle boeken weer die nu in de kobo plus te downloaden zijn. Als je dan klikt op lezen met kobo plus, download hij deze automatisch op je ereader wanneer je synchroniseert met wifi. Ook zijn deze dan te zien in de kobo plus app, dit synchroniseert ook automatisch. Ik lees zelf geen kinderboeken dus weet niet of de boeken die jij noemt erop staan. Vind zelf wel vaak dat er vrij nieuwe boeken beschikbaar zijn. Je kan dit trouwens bij bol.com bekijken ook al heb je nog geen kobo plus abbonement afgesloten.

4 likes

Ik had hier laatst nog een vraag gesteld over wol! Dankjulliewel voor de vele reacties en tips nog :star_struck:

Ik bedacht me dat ik via Dilling een tijd geleden ook iets van merinowol voor mezelf had aangeschaft. Dit even uit geprobeerd en geen reactie op. Dus toch nog een wollen dekentje besteld die @Bospaadje tipte! Is net binnen gekomen dus ben benieuwd :sheep:
Hopelijk valt de allergische reactie bij mijn vriend ook mee!

Edit: dekentje uitgepakt en is inderdaad heel fijn materiaal! Mijn vriend heeft ook even gevoeld en was ook fan haha

1 like

Ik heb nog wat advies nodig over een voetenzak :crazy_face:

Ik heb nu een voetenzak die voor 0-6 maanden is, die kan ook in de maxicosi. Maar nu ben ik aan het twijfelen om er nog een bij te kopen die lekker warm is voor in de kinderwagen/evt buggy.
Ik heb nog een bon van Koeka en daar is nu ook nog korting zie ik. Dus ik kan voor deze gaan:

Maar deze gaat langer mee zou ik zeggen:

Of is die laatste te groot voor een klein kindje in de eerste maanden in de kinderwagen bak? Echt no clue :smiling_face_with_tear: wat denken jullie?

Die laatste kan prima hoor!

2 likes

Hoe oud is je kindje nu? Want als die jonger dan 6 maanden is, is die voor 0-6 maanden prima nu toch? Baby kan toch nog niet in de buggy.

1 like

Baby moet nog geboren worden! Maar mijn bedoeling was dus om die buggyzak dan gewoon plat te leggen in de kinderwagen bak voor de eerste maanden.
Maar het lijkt me inderdaad ook dat het gewoon moet kunnen @Enlightenment :smile:

1 like

Oh ik heb eigenlijk pas een voetenzak gebruikt toen ze in het buggydeel ging, daarvoor gebruikte ik dekens of een slaapzak. Ik vind het best veel geld voor een product dat je al hebt.

4 likes

Ja daar was ik inderdaad ook over aan het twijfelen. Maar het leek me wel praktisch om er zowel 1 in de maxicosi als 1 in de kinderwagen te hebben die lekker warm is. En met de bon van Koeka die ik toch nog heb kan ik dan best even vooruit :relaxed:

Dankjewel voor het advies!

1 like