Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik heb er ook in allebei eentje liggen en vind het heel handig eigenlijk hahah ze ligt lekker warm. Zou dan denk ik voor de grotere gaan daar heb je langer plezier van.

4 likes

Ja geen idee of die te lang is :smiling_face_with_tear: maar kan het anders wel wat oprollen op het uiteinde denk ik! Het is denk ik wel wat flexibeler dan zo’n voetenzak die meer op een slaapzak lijkt zeg maar.

Waterafstotend lijkt me ook handig inderdaad. Aan de andere kant heb ik natuurlijk ook een regenhoes en loop ik toch niet snel in de regen (frequent buienalarm raadpleger hier :laughing:). Vind het toch wel handig dat ik er langer mee vooruit kan en ik verwacht ik inderdaad beiden veel te gebruiken dus switch liever niet de hele tijd!

Heb het dus net besteld, ben benieuwd.

2 likes

Maar zo vaak zit een kind toch niet in een maxicosi buiten in de regen?
Dekentjes werken ook gewoon prima.

5 likes

Deze kaartjes gekocht voor onze peuter met sterk eigen wil, die nooit naar bed wil. Gisteren begonnen en werkt nog top.
Zijn er iets van 25 geloof ik. En leggen we dan op volgorde.
Echt een tip!

5 likes

Was deze hier al gedeeld? Aldi roept 2 magnetische bouwsets terug.

7 likes

Ik vind dit soort pakjes superleuk staan bij mijn kind, dus een pakje zonder broekspijpen waar je een maillot of legging onder doet. Ik weet alleen niet goed hoe deze heten. Deze bij de h&m heet boxpakje maar als ik daar op zoek krijg ik hele andere resultaten. Iemand een tip?

3 likes

Iemand ervaring met Fisher Price Wonder makers? Het ziet er erg leuk uit …

Bekijk Fisher Price - Wonder Makers Kampeerterrein op: Fisher Price - Wonder Makers Kampeerterrein | bol

3 likes

Ohhh super!! Ben meteen op vinted aan het speuren. Dankjewel!

1 like

Heeft iemand ervaring met een Montessori vloerbed? Mijn idee is dat dit onze nachten aanzienlijk gaat verbeteren, want dan kan ik mijn baby voeden door ernaast te liggen en haar dan laten liggen, en zelf wegsluipen. Ik ben haar nu telkens met haar aan de sjouw 's nachts, in en uit de cosleeper. En ze wordt toch vaak wakker als ik haar overleg. Natuurlijk worden de nachtvoedingen binnenkort wel minder waarschijnlijk (ze is nu 6,5 maand), maar ik ben even een klein beetje wanhopig na weer een mega gebroken nacht. En zo’n vloerbed is dat later ook fijn als ze er zelf in en uitkan?

1 like

Ik denk dat het zo afhankelijk is van veel zaken. En dat het fijn kan zijn, maar ook niet. In weinig slaapwanhoop ben je in staat alles uit te proberen (been there done that) en een dè oplossing ga je dan vaak niet vinden. Wat bij ons wel heeft geholpen is niet teveel in een keer gaan veranderen. Dus iets uitproberen, maar dan wel twee weken lang. En dan kijken of het werkt of niet. In wanhoop wil je vaak van alles aanpassen en het heeft ook tijd nodig om te gaan werken of om te laten zien dat het niet werkt.

Samen slapen werkt bij ons trouwens wel, maar wij doen dat in ons eigen bed (volgens de ‘regels’ van McKenna). Misschien kun je dat eerst twee weken proberen? Hoef je niet meteen een bed aan te schaffen.

6 likes

Mijn kinderen heb ik vanaf een maand of 9(?) op een vloerbed laten slapen. Is eigenlijk gewoon een lattenbodem met een matras. Ik vond het fijner omdat de ‘transfer’ naar een ledikant gewoon heel problematisch was. Meestal namen we ze dan in ons eigen bed bij de eerste keer wakker worden na onze eigen bedtijd.
Je kunt het ook gewoon een paar dutjes en/of nachten proberen op een stevig matras dat je op de grond legt. Goed om dan te kijken naar de veilig samen slapen regels van McKenna inderdaad, ook als het niet in je eigen bed is! En op instagram heb je meerdere accounts die laten zien hoe ze zo’n matras babyproof maken. Bijvoorbeeld heysleepybaby (wel terug scrollen of highlights doorzoeken) of kaitlinklimmer, of happycosleepy (van dat laatste account krijg ik zelf wel stress omdat ze soms artikelen post over wiegendood, dus trigger warning).

4 likes

Dank voor de fijne tips! Ook @lijnewiets. We hebben wel al vaker samen in ons bed geslapen, maar vind het matras eigenlijk net te zacht. En ik ben dan ook super alert, dus ik slaap denk ik beter als ze in een eigen bedje ligt. Nouja, het blijft proberen he, dat slapen… :woman_shrugging: In ieder geval heb ik toch een lattenbodem en matras besteld vandaag, kan het altijd nog voor een ledikant gebruiken later evt.

1 like

Hebben jullie tips voor een zonvakantie in de maand mei? Dingen om rekening mee te houden, we hebben een peuter van 2,5 mee en ik ben dan 8 maanden zwanger. Het liefst wil ik alles dichtbij (zee, zwembad, winkeltjes, restaurants). Maar all inclusive zie ik niet voor me en lijkt me dodelijk saai.

Wil ook niet naar egypte ofzo en wel in europa vanwege vliegafstand. Vooral het niks hoeven en alles kunnen is een hele grote pré.

Met acht maanden zwanger mag je toch niet meer vliegen? Dacht dat je voor de 36e week terug moest zijn. Dus dan zit je redelijk gebonden aan auto afstand. En weet niet hoe lang je met die buik zou willen rijden?

11 likes

Voor degene met een Ziggo abonnement, via Entertainment zijn een aantal films gratis te kijken deze maand. Waaronder een Sinterklaas film en Dikkie dik en de verdwenen knuffel!

6 likes

Wij zijn vorig jaar 1 juni (dus wel iets later, maar scheel niet veel) naar Sardinië geweest en heerlijk weer gehad. Hadden een appartementje aan het strand, wat echt top was.

2 likes

Ik zit voor die grens dus zijn ruim voor 36 weken weer terug

1 like

Kreta? Heel leuk eiland, veel leuke plaatsen en ik denk nog wel redelijk betaalbaar.

3 likes

Wat is een fijn merk voor een bedhuis (90×200)?Er is zoveel te koop en verschillende prijzen.

Petit Amelie schijnt beetje gammel te zijn.
Petit Puk volgens mij wel goed, maar behoorlijk duur…

2 likes

Wij hebben leen bakker voor beide kinderen en wordt op geklommen en geklauterd (ook al mag het niet :smiling_face_with_tear:…) en staat na 4jr nog als een huis (:drum:)

4 likes