Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Wij hebben er eentje van mijnbedhuisje en die bevalt tot nu toe goed.
Alleen het uitval hekje wiebelt een beetje maar dat vind ik op zich best logisch omdat hij alleen links en aan de onderkant vast zit en verder geen steun heeft.

Het in elkaar zetten was wel kut. Een verschrikkelijke gebruiksaanwijzing.

1 like

Mijn dreumes heeft deze week het woord ‘baby’ geleerd en is nu ineens ook heel druk met haar pop in de weer. We hebben een houten wagentje van Little Dutch en pop van Paola Reina, maar verder geen accessoires. Lijkt me wel leuk als ze ook een flesje etc heeft maar zie veel dingen van Baby born en weinig van Paola Reina eigenlijk. Iemand een tip voor leuke accessoires?

3 likes

Inderdaad is aankleden echt heel lang onmogelijk voor die kleintjes. Mijn kinderen konden het echt pas toen ze 4 ofzo waren. Maar een badje, reiswieg of draagzak (mits gewoon over het hoofd aan te doen) is al wel leuk op die leeftijd.

1 like

Wij hebben idd een flesje wat leeg gaat. Hoeft helemaal niet van Paola Reina te zijn. Wij hebben deze:

Verder missch een dekentje (hoeft natuurlijk ook geen poppendekentje te zijn). En wij hebben nu ook een slaapzak (heeft iemand op MP gemaakt) en dat is ook een hit. Onze pop slaapt in een HEMA kratje als bed :rofl: en krijg “eten” met de items uit het speelkeukentje, en haar eigen oude babylepetjes.

3 likes

Update: helemaal prima zo lijkt mij :+1:t2: beetje te lang maar zeker niet extreem. En lekker warm :heart_eyes:

9 likes

Misschien voor de hand liggend maar ik kreeg deze tip pas bij baby twee: verwarm je de cosleeper voor tijdens het voeden zodat die daarna lekker warm is? Dat maakte hier een groot verschil in kunnen wegleggen

6 likes

@Feather @Kaasvlinder thanks! Zo’n flesje ziet er in elk geval leuk uit en zal eens op die site kijken. Potje en badje zijn ook een leuk idee!

1 like

De baby luiers maat newborn bij Kruidvat passen ook goed bij poppen. Die hebben wij ook.
Verder heeft m’n dochter ook een stoeltje op haar loopfiets voor de pop. Vindt ze ook leuk

3 likes

Dat flesje hebben ze ook bij de action, voor 0.69 heb ik hem tijdje terug gekocht.
Kleertjes niet echt maar wel een verzorgingssetje.

En bij Kik hebben ze ook poppenluiers en kleertjes, mocht je die in de buurt hebben.

Ik heb nog een anti tip, hier werd een keer Ageeth de Haan getipt voor leuke Sinterklaas liedjes van deze tijd. Doordat ik daarop heb gezocht komt ze nu de hele tijd in een voorgestelde sint afspeellijst voorbij. Ik hoop dat ik niemand hiermee persoonlijk beledig :joy: maar ik krijg echt de neiging om m’n oren eraf te trekken als ze voorbij komt. Kan haar extreme articuleren met dat Vlaamse accent gewoon niet aan.

4 likes

Haha same bij alles van die Ageeth. Is hier thuis ook een ban op :no_entry_sign::rofl:

2 likes

-weg-
Mega goede tripp trapp deal :scream: even als tip hier!

1 like

Dit ziet er uit als een scam website. Zou het er niet op wagen.

3 likes

Is dit geen scam site? Stokke heeft een .com website als officiële site.

2 likes

Sorry maar deze deal is zo ongeloofwaardig, dat moet bijna wel fake zijn.

Ik wilde dit echt net komen posten, toen ik verder keek dacht ik ook van nee kan toch niet :scream:
Staat wel een slotje bij de website, dat is wel vaak een teken dat de site veilig is dacht ik? Hmm ik kan het ook bijna niet geloven.

Edit: mijn schoonzusje heeft er besteld dus will report back 🥹

2 likes

Een slotje zegt helaas niets over de betrouwbaarheid van de website, enkel over de veiligheid van gegevensuitwisseling.

4 likes

Ik zag laatst een aankoop voorbij komen wat leek op emotie poppetjes. Voor wie dit ook in huis heeft: Geef je hier nog uitleg bij over hoe ze te gebruiken of laat je je peuter/kleuter er gewoon mee spelen? Ik twijfel om ze ook te kopen, en dan met (een poging tot) als doel om emoties te herkennen/ontdekken. Hoe doen jullie dit en heeft je kind er ook echt iets aan als hij/zij bijvoorbeeld boos of gefrustreerd is?

1 like

Ik had die fidgetpoppers met emoties gedeeld. Maar je hebt er ook een soort spel van. Die heb ik ook gekocht, maar nog niet gegeven. Maar dat is wel echt een activiteit die je kunt doen. Mijn idee is ook om de emoties te leren kennen en benoemen. Of dat je zelf ook kunt zeggen “mama is vandaag verdrietig/blij/boos” adhv zo’n poppetje.

2 likes

Ahh thanx!!