Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Het is meer om even de 2uurtjes in de ochtend te overbruggen, dus elke seconde slaap is meegenomen :joy: hoe licht ook haha!

1 like

Bedankt voor al jullie reacties! Hier heb ik zeker wat aan :relaxed:
Ik gebruik de app lijstje.nl (sowieso een tip) en daar hou ik alle cadeau ideeën in bij.
Ik heb voor nu er wel wat speelgoed dingen opstaan. Het speelgoed wat hij heeft is echt voor baby-baby’s gericht (rammelaars/bijtspeelgoed etc). Ik denk dat we de vtech letterlocomotief cadeau gaan geven voor Sinterklaas en een loopfietsje/auto (moeten even kijken) voor zijn verjaardag. Twijfel over een keukentje maar denk dat dat leuker is als hij wat ouder is. Vind een eerste verjaardag sowieso wel lastig… Er staan een aantal boekjes op het lijstje, een slaapzak en een nieuwe pyjama. Ik weet alleen helaas uit ervaring dat onze familie liever speelgoed geeft aan kinderen :sweat_smile: Hopelijk word er naar het lijstje geluisterd haha!

Vtech is trouwens in de aanbieding bij bol en toychamp, voor de liefhebber van terror kleuren en herrie

Ik heb zo’n hekel aan veel spullen. Vooral speelgoed dus wij doen meestal gewoon iets waarvan ik 100% weet dat ze er veel mee spelen zoals Duplo of playmobil. En dat haal ik eigenlijk bijna altijd van vinted.
Dus het bedrag geen idee maar ik wil vooral geen meuk in huis halen. Dus alleen dingen die echt gebruikt worden.

13 likes

Peuter wil helaas plots niet op een vreemde wc plassen, deed ze voorheen wel ze is volledig zindelijk. Maar nu is ze heel bang. (Bij vrienden of een cafeetje bijvoorbeeld)
Thuis, opvang en bij oma wil ze het nog wel.

We hebben al veel geprobeerd (We proberen het een paar keer, omkopen, zelf eerst gaan, deur open laten, praten etc. )maar misschien zijn er tips? Ik krijg niet uit haar waar ze precies bang voor is of waarom ze het spannend vind.

Hebben jullie zo’n opvouwbare wcbrilverkleiner? Die van ons vind het soms spannend om buiten de deur de plassen, maar ik heb het idee dat dezelfde bril(iets bekends) helpt

2 likes

Ik laat het een beetje afhangen van hoeveel cadeaus ik verwacht. Mijn kind is half november jarig, dus veel cadeaumomenten in 2 maanden. Vorig jaar hebben we zijn verjaardag uitgebreid gevierd en vond ik het dus niet nodig om een groot cadeau te geven. Toen heb ik dus zelf iets van 10 euro gegeven, meer voor de vorm. Dit jaar vieren we het klein, dus geef ik een groter cadeau.

2 likes

Wil geen one trick forummer zijn, maar zie dat je met de code mamalotje20 20% korting krijgt op alles van Dilling. Dus ook voor volwassenen volgens mij. Vroeg laatst volgens mij iemand naar??

3 likes

De mijne krijgt al veel te veel vind ik, z’n eerste kerst kreeg hij van ons een bal om achteraan te kruipen (€3), vorig jaar een puzzel (€1 kringloop), dit jaar weet ik het nog niet. Voor z’n verjaardag hebben we een leertoren gegeven (die was wel duur), dit jaar een loopfiets van de vrijmarkt (€4). Die kleintjes snappen er nog heel weinig van, ik vind niet dat wij per se iets duurs moeten geven ‘omdat het hoort’, maar als we iets bedenken waar hij heel blij mee zou zijn dat duurder is zou ik dat ook wel doen.

14 likes

Haha dit is exact onze situatie. We hebben een 3e boxspring gekocht van ons merk bed, en een topper op maat. Daardoor hebben we 240cm breed bed + ledikant cosleeper. En soms idd man aan het voeteneind :rofl:

Wij houden ons 9/10 keer aan de slaap regels volgens McKenna.
Deze volgens mij Veilig samen slapen – Borstvoedingsorganisatie La Leche League

6 likes

Wij hebben één kind dat zeer regelmatig bij ons in bed slaapt (de ander kan dat helaas écht niet) en laatst moesten we een nieuw bed en matras aanschaffen en we gaan van 1.60m naar 2.00m en ik kijk er enormmmmm naar uit. Al ligt ze dan waarschijnlijk nog steeds helemaal tegen me aan geplakt.

6 likes

Waar koop je je hoeslakens met zo’n maat?? Of ook op maat gemaakt.

2 likes

Nice! In onze slaapkamer zijn helaas veel hoekjes/schuine muren, maar dit is wel de droom. Al verwacht ik dat alle kinderen misschien alsnog in/op je willen slapen?

1 like

Wij hebben een bed van 1.80 en als mijn vriend voor zijn werk weg is, mag mijn kind bij mij liggen. Die kruipt altijd zo dicht tegen mij aan dat we met z’n 2en op 1/3 van het bed liggen.

Daar hebben we een topper, hoofdbord besteld, en de hoeslakens voor die topper!

@Plum nee dat valt hier meestal wel mee! Soms slepen ze zelfs hun eigen kussen en deken mee haha.
Maar het gaat hier in fasen. Inmiddels 4&6 (en 9mnd). Die van 6 alleen nog in spannende periodes een deel van de nacht bij ons. Die van 4 heeft juist lang in de eigen bed geslapen (ze slapen samen op 2 kamer) en nu sinds ze naar school gaat komt ze weer elke nacht. Behalve in t weekend haha.
Die van 9 dus in de co of maternale houding bij mij

5 likes

Mijn kleuter is nu erg met letters bezig. Het heeft zijn bijzondere interesse nu. Hij kijkt nu deze letterfilmpjes van Zwijsen:

Echt een tip voor verantwoorde filmpjes als je je kind even moet parkeren. Als iemand nog andere educatieve filmpjes kent, hoor ik het graag!

17 likes

Je kind wordt in januari 1 en heeft 0 besef van Sinterklaas. Ik zou het lekker laten gaan, zeker als er minimaal 5 cadeaus van anderen komen en hij een maand later jarig is. Of je moet het voor jezelf doen, ook prima, maar voor je kind hoeft het niet. Geef een prop inpakpapier, vinden ze fantastisch.

Verder vind ik vragen naar bedragen omtrent cadeaus en feestdagen echt irritant. Er zitten hier ouders die makkelijk honderden euro’s wegleggen en er zitten er hier die blij zijn als de kinderbijslag komt zodat de rekeningen betaald worden. Vergelijken heeft weinig zin.

30 likes

Heb je ook helemaal gelijk in! Betreft het cadeau en mijn vraag. Thanks voor de reminder :relaxed:

2 likes

Ik ben deze week begonnen met wasbare luiers en ik zal hier ongetwijfeld nog 300 vragen over gaan stellen. Maar ik gebruik het tweedelig systeem van totsbots. Overdag ging het prima, maar vanmorgen was ze volledig doorweekt tot op haar slaapzak toe.
In dit systeem zit al een booster. Moet ik er dan een 2e booster in doen, een nachtluier proberen of toch maar beter wegwerp? Met pampers had ik ‘s nachts nooit ergens last van, zolang haar luier maar goed aansloot.

Bij boosten inderdaad. Ik gebruikte totsbots maat 2 lang als nachtluier. Er zat een korte enkele inlegger bij en een lange dubbele. Ik gebruikte dan alletwee. En zou er een wolbroekje bijkopen, dat is s nachts heel lekproof. Een tweedehands via Vinted is helemaal top want meer vervilt = meer lekproof. Die koop je in 1 maat groter dan je kind nu heeft.

Ik ben op een gegeven moment (denk bij 9-12 maanden) wel speciale nachtluiers gaan gebruiken van Anavy met bijbehorende mega grote inlegger omdat de voorgevormde luiers niet genoeg gevuld meer konden worden.

4 likes

Was de binnenluier ook echt doorweekt? Dan moet je wat absorptievermogen toevoegen met een extra booster. Als de luier niet doorweekt is kan het ook nog ergens langs gelekt hebben.

4 likes