Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Thanks voor deze tips! Dan ga ik maat 2 alvast proberen en wat wolbroekjes aanschaffen.

Heb je toevallig ook nog een aanrader qua wasmiddel? Ik gebruik al jaren neutral, maar begreep al dat ik over moet op wat sterkers.

1 like

Nee, hij was echt tot op elke mm zeiknat. Ze drinkt ‘s nachts ook veel, dus logisch wel dat er ook veel uit moet.

2 likes

Ik gebruik nu Omo kleur voor de luierwas. De XXL variant is elke zoveel weken heel voordelig bij de kruidvat.

Twee wolbroekjes is bij ons altijd voldoende geweest (eentje aan, eentje reserve omdat wassen + drogen + evt lanoliseren weer wat tijd overheen gaat). Je hangt die overdag uit en zolang het niet heel erg gaat stinken of er poep inkomt kan je die best een tijdje achter elkaar gebruiken.

Ik gebruikte AH kleur huismerk poeder. Werkte prima icm biotex groen bij de voorwas.

1 like

Volgens mij zijn hier best wat joolz aer gebruikers, dus hoop dat het lukt… ik moet een voetenzak kopen maar ik vind t best duur? Past een universele er ook op of van de gewone joolz (geo)?
Op vinted is er heel beperkt aanbod en scheelt niet veel van de nieuwprijs zie ik.

Ik moet ook nog een voetenzak kopen maar volgens mij kan je gewoon dezelfde voetenzak (als voor de kinderwagen) gebruiken! Het is allebei een vijfpuntsgordel.

2 likes

Ik heb toevallig laatst een heel betaalbare gevonden via Mamaloes: Ding Black Universele Buggy/Wandelwagen Voetenzak DI-252420

Deze bevalt goed!

Thanks en @Cam ik ga er even naar kijken dan!

Mijn dochter droeg totsbots maat 2 met 2 boosters erbij snachts.

1 like

Ik gebruik nu colour reus, maar het is maar net welk merk kleur-waspoeder in XXL formaat bij Kruidvat staat. Arial beviel me ook prima.
Wolbroeken zoals eerder genoemd via vinted scoren! Daar heb ik ook twee gekocht, ideaal.

Wat doen anderen die ‘s nachts ook een wasbare luier+wolbroek gebruiken dan met het rompertje? Die past nl niet over de wolbroek. Maar in de winter is het wel een fijn extra laagje onder de pyjama…

1 like

Los laten en dan meer als een soort hemdje. Ik trek 'm dan recht en stop de onderkant in bij de pyjamabroek. Maar zonder pyjamabroek ging los laten hangen ook prima deze zomer.

2 likes

Hebben wij ook gehad toen onze dochter 3 was, ze durfde alleen thuis en bij opa en oma. Bij de opvang hebben ze alles uit de kast moeten trekken. Was een fase, maar wel een lange en een hele lastige. Ze durfde alleen maar met een van ons erbij. Uiteindelijk op de opvang ook met 1 leidster. En ze hadden allemaal glow in the dark stickers geplakt die ze dan samen “bespraken”.

Onze baby sliep nog niet door, maar die 8 maanden slaap regressie is pittig zeg :weary: Kan me dit allemaal niet meer zo duidelijk herinneren van m’n dochter. (Die is inmiddels 5)
We zaten op 1 nachtfles meestal, nu zijn het er weer 2, is hij vaak wakker en vroeg wakker… hij draait ook vaak op z’n buik en kan dan niet meer terug. :sleeping:

2 likes

Ik heb wel de originele en vind die ook het mooiste. Zag vandaag mensen die een universeel ding erop hadden. Dat past dan net niet en heeft een rare kleur opeens.

1 like

Jaa dat las ik ook in de reviews, dat het dan net niet past of naar beneden glijdt…

Ik heb een setje romperverlengers (van iets dat klinkt als avocado, bij nappy’s besteld dacht ik), daarmee lukt het wel. En los laten hangen gaat meestal ook prima.

@Polly als je die wilt moet je mij even een bericht sturen want ik heb die nl nog ongebruikt. Passen niet op HEMA rompers en was te laat met terug sturen

Lief! Ik heb dezelfde romperverlengers als @Merel neomt, maar die passen idd niet op bepaalde rompertjes van HEMA.
Maar ze ligt nu met wolbroek en open romper onder d’r pyjama heerlijk te tukken dus ik denk dat ik weer eens een probleem zag in iets wat geen probleem was :sweat_smile:

4 likes

Passen al die magnetische bouwdingen/tegels op elkaar? Ik heb een paar magnatiles sets maar vind ze eigenlijk niet heel super? Magneten vind ik soms een beetje zwak. Las dat connetix sterker zou zijn? Maar passen die dan goed bij elkaar?

En zie ook heel veel merkloze sets op bol, zijn die ook goed? Of zijn die nog minder sterk

Ik heb 2 merkloze sets en die magneten zijn prima hoor. Nadat ik meerdere comments las dat die duurdere merken ook gewoon kapot gaan dacht ik al helemaal van fuck you.
Hema heeft nu trouwens ook tegels.

1 like