Oh ja bakjes haha! Bedankt, zien er heel handig uit
Hoe bizar is dat, je zit toch niet voor niks in de ziektewetâŠ
Ik schrok hiervan, dus ik ging dit even opzoeken, maar volgensmij heb je wel recht op kinderopvangtoeslag? Of is de situatie anders bij jou? Als je daar niet op wil antwoorden snap ik dat hoor.
Edit: Oh wacht na 2 jaar. Excuus đ«
Maar dan nog. Had dit niet verwacht
Vorig jaar was mijn werkgever failliet en kwam ik tijdelijk in de ww. De regel is dan dat je binnen 3 maanden een nieuwe werkgever hebben, anders geen recht meer op kinderopvangtoeslag. En als je je kinderen eenmaal van de opvang moet halen hierdoor, wordt weer werken daarna lastig. Had daar toen echt stress van, maar gelukkig had ik binnen 1 maand een vergelijkbare baan.
Dat is niet waar gelukkig! Ik dacht dat eerst ook maar als je via het UWV door laat geven dat je via hen een traject naar werk volgt (is dus gewoon sollicitatieplicht en begeleiding door UWV zoals standaard als je in de ww zit), blijf je de gehele duur van je ww recht houden op KOT
Even voor mensen die dit in de toekomst opzoeken: de blauwe bus van AH eigen merk klontert inderdaad een stuk minder en dan is even schudden genoeg. Zonde, want ik koop zuivel liever bio, maar dat klonteren was irritant genoeg om van dat principe af te stappen.
Zit er veel verschil in basic traphekjes of is de goedkope ook net zo âgoedâ. Heb er 3 nodig.
Wij hebben er ook 3. 3 verschillende (1 keer klemmend en 2 keer die je moest boren).
De duurste vinden wij echt de fijnste. Ze hebben deze ook bij onze opvang dus dat zegt denk ik wel wat over hoe fijn hij is. Deze is makkelijk open te maken met 1 hand en blijft open staan. Deze hebben we bovenaan de trap van de eerste verdieping dus wordt erg vaak gebruikt.
Die van âŹ44 sluit zelf en dat vinden we heel irritant, we hebben hem meestal onderaan op de vergrendeling staan zodat hij niet automatisch dicht klikt. Hij gaat pas dicht als wij die vergrendeling omhoog doen. Hij is niet fijn om te openen maar prima voor de 4 keer per week dat hij wel open en dicht moet. We hebben deze gekozen omdat we niet wilden boren op deze plek en we deze toch niet vaak dicht zouden doen (de trap naar zolder toe).
Die van âŹ37 hebben wij op zolder en wordt alleen gebruikt als we ons kind meenemen als we de was doen, gebeurt dus amper. Dit is echt een kuthekje en verschrikkelijk om open te doen. Ik zou echt heel gefrustreerd zijn als ik deze vaker moest gebruiken.
Binnenkort gaan we naar Toverland want we zijn dan op vakantie daar in de buurt. Mijn man gaat dan de hele dag met de oudste in allemaal achtbanen (dat kan ik niet ivm misselijkheid), en ik ben alleen met die van bijna 2,5. Ik heb al gezien dat er wel wat is voor haar, maar weet ook niet of ze de hele tijd in die attracties wil, en we ook gewoon af en toe even rustig willen doorkomen met gewoon spelen ofzo. heeft iemand nog tips voor plekken daar, bijv een specifiek restaurant, waar ze een leuke speelhoek hebben. Of andere plekken daar waar je even kan bijkomen of rustig zitten?
Kom er uiteraard zelf ws ook wel achter maar zou zonde zijn als ik later pas hoor over een plekje.
Vonden jullie het leuk daar voor die jonge leeftijd?
Ze hebben bij Toverland een heel binnen gedeelte! Volgens mij kun je je daar prima vermaken met een kindje van 2,5 en ook wat zitten tussendoor Ik weet alleen niet in hoeverre je er echt ârustigâ kunt zitten of spelenâŠ
Edit: zelf nog geen kinderen dus geen ervaring mee. Maar Toverland is ooit begonnen als pretpark voor de kleine kinderen dus is zeker geschikt!
Je kunt ze heel goed tweedehands kopen! Dan kun je een kwalitatief goede nemen zonder de hoofdprijs.
Vraagje, heeft iemand hier wel eens gebruik gemaakt van een bevalbad? We hebben er een elektrische pomp bij gekregen en op de afbeelding lijkt het alsof je (bij het afvoeren van het water) de pomp met elektriciteitssnoer en al in het water moet doen en de stekker dan in het stopcontact. Ik geloof de afbeelding wel maar vind het enorm tegennatuurlijk en gewoon doodeng om daadwerkelijk een elektrisch apparaat in het water te gooien⊠stomme vraag dus misschien, maar dat is dus echt de bedoeling?
Ja bij dat binnengedeelte (ter hoogte van de ingang met buiten trampolines) zit een superleuke speeltuin speciaal voor kleine kindjes.
Geen ervaring met een bevalbad maar een pomp van een aquarium en vijver voor het filter zit ook met snoer en al onder water. Dat is er voor gemaakt dus lijkt mij dat het bij een bevalbad hetzelfde is. Edit kan je niet nog een YouTube filmpje vinden met uitleg zodat je ziet dat het goed gaat.
Wij hebben voor ons zwembad in de tuin in de zomer ook een dompelpomp. Die zet je in het bad incl een stuk stekker ja, en dan pompt hij het water eruit via een slang. Dus misschien dompelpomp googlen en zie je of het hetzelfde is maar het lijkt me wel.
@Airy-fairy @Lueur bedankt voor jullie antwoorden. Ben benieuwd hoe het er gaat zijn, maar fijn dat er volgens jullie genoeg is!
Ja Dit klopt. De pomp en snoer zijn geschikt om in het water te leggen. Je kunt hier ook bekijken hoe het werkt: https://www.youtube.com/watch?v=D3V8gLQ6RVI
Nog even over de traphekjes. Heeft iemand ervaring met zoân rolbare doek variant? Is dat even veilig?
Geen antwoord op je vraag, maar wij hadden dit ooit in een vakantiehuisje en het is het meest irritante rot systeem wat ik ooit heb gezien.