Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ze hebben bij Toverland een heel binnen gedeelte! Volgens mij kun je je daar prima vermaken met een kindje van 2,5 en ook wat zitten tussendoor :relaxed: Ik weet alleen niet in hoeverre je er echt ‘rustig’ kunt zitten of spelen…

Edit: zelf nog geen kinderen dus geen ervaring mee. Maar Toverland is ooit begonnen als pretpark voor de kleine kinderen dus is zeker geschikt!

Je kunt ze heel goed tweedehands kopen! Dan kun je een kwalitatief goede nemen zonder de hoofdprijs.

3 likes

Vraagje, heeft iemand hier wel eens gebruik gemaakt van een bevalbad? We hebben er een elektrische pomp bij gekregen en op de afbeelding lijkt het alsof je (bij het afvoeren van het water) de pomp met elektriciteitssnoer en al in het water moet doen en de stekker dan in het stopcontact. Ik geloof de afbeelding wel maar vind het enorm tegennatuurlijk en gewoon doodeng om daadwerkelijk een elektrisch apparaat in het water te gooien… stomme vraag dus misschien, maar dat is dus echt de bedoeling?

2 likes

Ja bij dat binnengedeelte (ter hoogte van de ingang met buiten trampolines) zit een superleuke speeltuin speciaal voor kleine kindjes.

Geen ervaring met een bevalbad maar een pomp van een aquarium en vijver voor het filter zit ook met snoer en al onder water. Dat is er voor gemaakt dus lijkt mij dat het bij een bevalbad hetzelfde is. Edit kan je niet nog een YouTube filmpje vinden met uitleg zodat je ziet dat het goed gaat.

1 like

Wij zijn heel tevreden over deze: Amazon.nl

2 likes

Wij hebben voor ons zwembad in de tuin in de zomer ook een dompelpomp. Die zet je in het bad incl een stuk stekker ja, en dan pompt hij het water eruit via een slang. Dus misschien dompelpomp googlen en zie je of het hetzelfde is maar het lijkt me wel.

@Airy-fairy @anon33053055 bedankt voor jullie antwoorden. Ben benieuwd hoe het er gaat zijn, maar fijn dat er volgens jullie genoeg is!

3 likes

Ja Dit klopt. De pomp en snoer zijn geschikt om in het water te leggen. Je kunt hier ook bekijken hoe het werkt: https://www.youtube.com/watch?v=D3V8gLQ6RVI

1 like

En @Croky en @Philo dank! Dan gaan we het gewoon proberen!

1 like

Nog even over de traphekjes. Heeft iemand ervaring met zo’n rolbare doek variant? Is dat even veilig?

1 like

Wij hebben deze in viervoud (Kiddyguard Lascal) en zijn er heel blij mee! Alle vier trouwens via marktplaats gekocht trouwens.

3 likes

Wij hebben er een en de kinderen (2 en 3) kunnen die samen al een tijdje openmaken, haha.

@AutumnStorm @Toverfee @Plum bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens kijken naar het merk wat wordt genoemd. Wij zitten er aan te denken omdat we boven praktisch geen plek hebben voor zo’n houten hek helaas…

1 like

Ik heb er laatst ook naar gekeken en veel oprolbare hekjes kwamen heel slecht uit de veiligheidstest van de consumentenbond (had een gratis proefabonnement). Wat ik me herinner was idd alleen Kiddyguard veilig.

Zijn er hier mensen die tijdens de zwangerschap een vaccinatie hebben genomen tegen het RS-virus? Het zit niet in het vaccinatieprogramma dus je moet het zelf betalen. Ik ging nu toch twijfelen.

1 like

Oh ik wist niet dat dit kon maar dat zou ik wel willen. Jammer dat het best prijzig is maar als je kindje dan de eerste zes maanden een hogere bescherming heeft tegen het virus vind ik het dat wel waard denk ik. Ik ben ook benieuwd of anderen het wel of niet genomen hebben en met welke reden.

6 likes

Niet gedaan omdat het nog niet bestond, maar ik zou het anders zeker wel gedaan hebben. Mijn kind is tot nu toe gelukkig nooit erg ziek geweest, maar de baby van vrienden heeft in het ziekenhuis gelegen met RSV, en alles wat het risico daarop kan verminderen zou ik aangrijpen.

7 likes

Ja, ik heb dat gedaan omdat ik in oktober uitgerekend was en dus meteen in het “RS-seizoen” zou zitten, dan was m’n baby toch wat meer beschermd. Ik heb namelijk begrepen dat het geen besmetting kan voorkomen, maar dat het wel kan beschermen tegen een ernstig verloop van de besmetting.

Ik heb het vaccin via de huisarts aangevraagd, die had het recept doorgestuurd naar de apotheek en daar kon ik hem vervolgens ophalen. Ik heb de vaccinatie door de verloskundige laten zetten want dan hoefde ik geen aparte afspraak te maken met de huisarts. Dit hele proces verliep heel soepel! Ik dacht ook dat het niet vergoed zou worden, maar de verloskundige raadde me aan om het toch te declareren. Nu bleek mijn aanvullende verzekering het toch te vergoeden, dus dat zou ik zeker even checken!

Ik heb geen bijwerkingen gehad van de vaccinatie en m’n baby (nu 2 maanden oud) is gelukkig ook nog niet ziek geweest, maar ik kan dus niet zeggen of hij bij besmetting met RSV ook een milder verloop zou hebben.

11 likes

Hier in België wordt het wel al terugbetaald voor een deel. Ik heb het niet gedaan op advies van de gynaecoloog en kinderarts omdat het bewijs dat het de baby beschermd nog niet groot is, en omdat het de kans op vroeggeboorte vergroot. Zou het dus met je zorgverlener bespreken.

Wat in België wel al terugbetaald wordt en wat mijn baby na 4 dagen heeft gekregen is het vaccin met antilichamen (beyfortus) daar is veel mee bewijs voor (80% minder ziekenhuis opnames). Nu kost die in NL nog €777 euro, maar als ik me niet vergis wordt die vanaf 2025 ook vergoed.

4 likes

Thanks allen, als ik het wil moet ik wel nu beslissen want ben 35 weken zwanger. Heb de huisarts al gebeld voor advies dus die belt me nog terug. De verloskundige was er niet heel duidelijk over dus vind ik lastig. Ergens denk ik ook gewoon doen als het de kans toch kleiner maakt.

@Eilish heb je toevallig meer informatie over onderzoeken dat het onvoldoende werkt?

1 like