Heeft iemand tips voor prentenboeken voor een kindje van 3?
Liever niet op rijm want dat vinden we niet zo fijn voorlezen.
We hebben alles van Coco al en de sneeuwdief. En heel veel random (minder bekendere) boekjes.
Heeft iemand tips voor prentenboeken voor een kindje van 3?
Liever niet op rijm want dat vinden we niet zo fijn voorlezen.
We hebben alles van Coco al en de sneeuwdief. En heel veel random (minder bekendere) boekjes.
Ik zou wel een kindje lusten
Over de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
Mijn bijna 3-jarige vindt met jouw pootje in de mijne heel leuk.
De boeken van Charlotte Dematons, vooral alfabet en de gele ballon zijn erg leuk. Zit geen verhaal / tekst bij, maar je kan wel heel veel dingen zoeken en samen bekijken. Prachtige tekeningen ook!
We hebben een hoed
De Berg
Edit: Tomtetummetot
He wie zit er op de wc?
Alle wielen in de file
Allebei van Harmen van Straaten
Ik ben hier al bij meerdere posts in de war: huh waar gaat dit over? Ohja het zijn boektitels, geen reacties
Woeste Willem
Ik zou wel een kindje lusten
Mooiste vis van de zee
Wat een beestenbende
De jongen en de walvis, en Ergens in de sneeuw van Linde Faas. Vast van Oliver Jeffers.
Ik ga in januari voor het eerst op wintersport. Man heeft altijd veel geskied en gaat dat nu ook weer doen delen van de dag. Hebben jullie tips voor wat mee te nemen voor mijn zoontje van dan 4: wat voor kleding? Is een heel pak handig of juist losse jas en broek? Kunnen wanten ook of moet hij handschoenen aan? Hoeveel en wat voor laagjes? En een helm enzo, huur je dat daar of zelf kopen? Andere tips?
Ook de baby van 9mnd gaat mee. Is de kinderwagen handig of is dat onhandig bij de piste? Lijkt me wel lekker warm met voetenzak enzo voor hem.
Nouja, ik ben eigenlijk op zoek naar alle tips, weet hier zo weinig van.
Wanten zijn prima, mits waterdicht/afstotend (wordt bij kinderen sowieso wel nat met spelen in de sneeuw enzo). Qua kleding inderdaad werken met laagjes. Voor zowel jezelf als je kinderen een (thermo) legging en shirt of iets van wol als eerste laag, daarover dan een pully of trui en daar overheen ski broek en jas. Voor kinderen die ook gaan skiƫn is een jas en skibroek makkelijker met naar wc gaan. Sneeuwbril is wel aan te raden hier te kopen, bijv bij Lidl of decathlon.
Skihelm voor kinderen is ter plekke te huren. Voor jezelf misschien ook wel, maar als je vaker denkt te gaan dan zou je een eigen helm kunnen kopen.
Wat betreft kinderwagen, dit ligt erg aan het gebied waar je heen gaat en hoeveel sneeuw er ligt. Door sneeuw met kinderwagen lukt eigenlijk niet lekker, en als het erg steil is ook niet. Een draagzak als je die hebt, zou ook een optie zijn. Evt baby dan ook in skipakje met laarsjes. Gesloten voeten in een draagzak zou het minder ergonomisch maken.
Super, dankjewel voor je uitgebreide info! Kind heeft wel wat fleecetruien, dus dan doen we die als middelste laagje. Gaat de sneeuw er niet tussen bij losse broek en jas? En op zoek naar een skibril dus. We gaan naar Zillertal, ik weet niet of dat wat zegt over veel/weinig sneeuw en kinderwagen. Als dat nou echt onhandig is, neem ik hem gewoon helemaa niet mee.
Die tweede ken ik niet, maar die eerste is wel op rijm. Slechte rijm ook, vind ik, loopt voor geen meter.
Een skibroek heeft volgens mij vaak bretels en loopt dus door tot op de borst. Ik ga nooit skiƫn, maar doe mijn kind dat soort broeken wel aan als het koud is/regent/sneeuwt en daar komt nooit iets tussen. Losse broek vind ik sowieso fijner, want als je kind in verhouding lange benen of armen heeft is het al snel krap.
Ik zou minstens 2 paar wanten meenemen, het eerste paar is gegarandeerd nat voor de lunch en het droogt niet zo snel.
Ligt de baby nog in de reiswieg of al in het zitje? In de reiswieg had ik zoān schapenvel van Ikea onderin liggen, anders komt er heel veel kou van onder. Een kinderwagen rijdt belabberd in de sneeuw, maar met 9 maanden heb je ook niet veel keus, een draagzak vond ik ook echt niet optimaal (alleen al omdat ik het doodeng vond om te vallen met draagzak). Je hebt van die skietjes voor onder de wielen van de wagen, ik denk dat het daarmee wel prima te doen is. Wij hebben kind ook een jaar op een houten slee vervoerd, maar toen was hij bijna 1.5, toen kon hij al wel zelf stukjes lopen. Met 9 maanden zit de baby denk ik nog niet stevig genoeg daarvoor?
Zandspeelgoed is ook leuk in de sneeuw.
Neem een oude badhanddoek mee om de kinderwagen op te zetten in je huisje/kamer, anders druipt alle ranzige sneeuw op de vloer, en je wil hem niet buiten bewaren want dan zit je kind in een bevroren stoel.
Dat de titel rijmt vind ik al gevaarlijkā¦
Sowieso Mama kwijt en Komt goed, kleine krab van Chris Haughton, die vind ik ook prettig voorlezen. Mijn kind en ik waren op die leeftijd ook dol op Vosje van Edward van de Vendel en Marije Tolman, maar dat is wel wat ingewikkelder qua verhaal. Julian is een zeemeermin vind ik ook een aanrader, en mijn kind vond/vindt Max en de maximonsters ook top
Ik ga in januari ook met kind (3 en net 1 jaar) voor de oudste heb ik een skibroek (deze van de Lidl, fijn prijsje en zit echt top. Daar ook een bijpassende jas, wanten, snowboots (met lampjes, natuurlijk helemaal het einde) en 4x thermoshirts. Bij de decathlon heb ik een paar thermoleggins gekocht. Voor de jongste heb ik een heel pak met maillot en thermo shirtjes er onder. De tip voor twee paar wanten neem ik ook mee!
Alle wielen in de file gaat wel op rijm