Ik doe meer specialere dingen dus vakantie, dagjes uit, verjaardag. Soms wel een random foto ertussen als ik die heel leuk vind.
Ik maak elk half jaar een album, maar de eerste keer heb ik ook de fout gemaakt om teveel foto’s te laten afdrukken (ik doe nog alles inplakken) en nu doe ik dan max 35 foto’s per keer. Dus mocht je digitaal maken, misschien per half jaar en dan max 35 daarvan?
Is er niet denk ik. Wat ik doe is steeds 1 a 2 maanden aan foto’s door kijken en die ik leuk vind in andere map zetten. En zo heb ik jaarmappen. Heb je niet in 1x veel werk. Is overzichtelijk en meestal kost het max 15 min om 1 a 2 maandjes aan fotos door te spitten. Vaak in de avond of in de trein even tijd.
En bijv Albelli kan ze op volgorde van datum automatisch in een fotoboek zetten.
Ik spreek ook uit mn eigen referentiekader van een nogal groot uitgevallen 3 jarige die toch al enige tijd boven de 15 kilo is haha! Maar inderdaad er zijn ook lichtere kleuters. Mn kind zou ook nog wel in het voorstoeltje passen maar ik zou er dan niet meer overheen kunnen kijken, en ik vind het er heeel raar uitzien
Er zit ook een lengterestrictie aan het voorstoeltje. Bij de Thule is het 15 kilo/93 cm. Ik moest helaas al ruim voor de 2,5 jaar een nieuw stoeltje aanschaffen al fietst het eigenlijk wel fijner zonder gewicht aan het stuur.
Sinds een half jaar ga ik af en toe door mijn foto’s en favoriet ik de foto’s die ik leuk vind. De rest verwijder ik dan. Na een tijdje kijk je toch met afstand tot de foto’s en verwijder je sneller. Als ik dan ooit een keer zin heb, hoef ik alleen maar mijn favoriete foto’s in een boek te doen.
Hoe doen jullie het met vakanties en een autostoeltje? Wij gaan in het voorjaar een paar weken reizen in Zuid Amerika met onze dochter van 1,5, maar ik twijfel enorm wat handig is om te doen.
Ik heb autostoeltjes gekocht die je ook in het vliegtuig kan gebruiken, handig als je kind een eigen stoel heeft in het vliegtuig. En die ter plekke ook gebruikt in de huurauto (in Europa en de VS). Ik heb de kiddy phoenixfix gekocht, kan met isofix en met gordel.
Ik vond autostoel huren per dag best oplopen in kosten (in elk geval als je meerdere weken gaat) en je weet dan niet van tevoren wat voor autostoel je krijgt…
Nadeel is natuurlijk wel dat je er dan mee moet slepen op het vliegveld.
Maar je kan het wel met een kofferriem vastmaken aan een rugzak of rolkoffer.
Ik hoor ook wel eens dat mensen ter plekke een autostoel kopen, maar dan moet je natuurlijk ook een beetje uitzoeken wat daar te koop is en waar.
Wij zijn nu op reis met 3 kids, jongste 11 maanden en hebben een stoel gehuurd ter plekke. Dat kan bij de meeste auto bedrijven wel.
Voor de oudste twee ter plekke gekocht. Want 30€ per week voor zo’n booster zit, daar kan ik er beter een voor kopen ter plekke
Edit: ik zag mensen op onze vlucht wel met ingecheckte maxicosi’s maar dat durfde ik zelf
Niet aan. Want ze gooien toch wel met die bagage… en zeker zo’n groep 1-2 autostoel is loeizwaar vaak, of je moet een aparte kopen. Maar dat vond ik ook weer zonde
Ah ok! Ik ga die phoenixfix eens bekijken, thanks!
Wij gaan meer backpacken, dat idee. Met zn 2en namen we dan altijd lokale busjes, maar daar zag ik kindjes altijd op schoot zitten. Vraag me ook af of er überhaupt gordels zijn om het stoeltje mee vast te zetten.
@Fishing Wat leuk! Waar zijn jullie op reis?
Wij zijn vorig jaar met onze dochter naar zuid Amerika geweest en onze ervaring was dat reisstoeltjes niet echt een ding zijn daar. We wisten nog niet dat we gratis een stoeltje mee mochten nemen in het vliegtuig en hebben daar stoeltjes proberen te huren. Dat lukte meestal wel met veel gedoe, maar vaak hadden we wel een volledig uitgeleefd autostoeltje (waarbij de vraag was hoe veilig die waren) en het vastzetten in de auto was meestal ook lastig (en dus vaak niet helemaal veilig). Dus ja… weet niet waar je het beste aan doet… misschien toch zelf meenemen, maar dan moeten ze het stoeltje wel goed kunnen vastzetten
Ik zou nooit rekenen op een autoverhuurder qua goede stoeltjes, maar in veel steden kan je wel babyspullen huren voor langere tijd. Maar voor een lange vlucht is een autostoeltje die in het vliegtuig kan ook heel fijn voor een dreumes. Moet je wel goed letten op de eisen, ik heb daar toen echt veel research in gestoken.
Bedankt! En dan huurden jullie op elke nieuwe locatie een stoeltje?
Meenemen lijkt me zo lastig, omdat we al zoveel bij ons hebben en wel ongeveer elke 3 dagen verplaatsen. Voor andere reistips houd ik me ook aanbevolen trouwens. Wat zijn echte musts om mee te nemen tijdens het backpacken? Een inklapbare buggy én een rugdrager, of één van beide?
Ja, wij reisden elke 3/4 dagen verder en huurden dan in het busje waarmee we gingen een (nieuw) autozitje.
Wij hebben getwijfeld tussen een rugdrager en een buggy. Uiteindelijk voor een buggy gekozen omdat onze dochter al wel redelijk liep en we ervoor gekozen hebben geen wandelingen te maken op paden waar geen buggy kon komen langer dan 5 km. In de stad was een buggy erg handig en ook met inklappen tijdens het vervoer en in het vliegtuig.
Zuid Afrika!
Wij hadden geen stoel voor onze baby/dreumes, en bewust 2x een nachtvlucht en de heenweg ging top. Sliep gewoon op ons. Een stoeltje mee voor in het vliegtuig hebben we dus niet gedaan.
Ik heb die knutselslab van de hema. Met allemaal regenboogkleuren strepen die is lekker groot.
Ja, die is fijn!
Iemand tips bij een baby die 4 maanden is en extreem verkouden? Ze krijgt al neusspray en we reinigen haar neusje steeds. Maar we hebben echt een horrornacht gehad omdat ze niet kan ademen door haar neus…
Heb je luuf al geprobeerd? Hier hielp dat
Dat is pas vanaf 6 maanden toch?
@JustinBieber Ui naast het bed helpt hier altijd goed. Wel goor, maar beter dan continu wakker zijn.
Vanuit het ziekenhuis kregen we de zoutoplossing pipetjes destijds aangeraden ipv neusspray.
En dan daarna snotzuiger erop.