Hebben dit geprobeerd maar die bieden haar 0,0 verlichting.
Shit!! Hopelijk is het snel over!
Je hebt helemaal gelijk!
Negeer mij dus 🫣 slecht advies
Halve ui naast het bed.
Verder was het hier uitzitten helaas. Sterkte!
Ik ben nu over op het knutselschort van Ikea. Wel nog wat groot, maar werkt goed, ook tijdens het eten. Dochter heeft nu ook maat 92/98.
Heb m wel pas 1x gewassen, dus weet niet of dat lang goed gaat. Denk het wel.
Voor de mensen die regelmatig zwemmen: wat draagt jullie kindje qua bandjes/baby float/iets anders?
Ons kindje wordt volgende maand 1 en we hebben zo’n gele baby zwemband, die t/m 12 maanden gebruikt kan worden. Kan vast en zeker langer, maar wat zou een goede vervolgstap zijn? Heb ik ook weer iets dat ik op het verlanglijstje zetten
Gewoon van die oranje bandjes. Ik heb wel allerlei anders maar ik vind dit toch echt het handigste.
De bandjes die al opgeblazen in het zwembad liggen, gewoon van die basic oranje. Scheelt ook weer opblazen en leeg laten lopen. Hebben ze zelf nu ook gekocht voor vakantie, van Intex of Beco. Zwemmen bijna elke week en dit gaat prima waardoor ik ook niet echt noodzaak zie voor iets anders/duurders. Had bv ook naar aquarapid gekeken op basis van forumtips maar dat was gelijk een stuk duurder.
Alleen de bandjes om de armen, van de decathlon met een bloemetjesprint.
Bij de decathlon heb je ook bandjes met stof aan de binnenkant maar daar had een familielid geen goede ervaring mee, die gleden elke keer naar beneden.
Soms zie ik kinderen in het zwembad met zo’n hele stellage om zich heen en dat lijkt me niet prettig zitten/fijn om in te bewegen en spelen. Maar heb er zelf geen ervaring mee dus misschien lijkt dat alleen maar zo.
Wij hebben ook zo’n stellage maar die good old oranje bandjes werken echt het allerbeste zoals mensen hierboven ook al zeggen!
Wij hebben dit rond die leeftijd ook gehad, mega rot! Wat wij deden:
- neusspray
- neusdruppels
- bedje schuin (hoofd iets hoger)
- ui naast bed
- stomen in badkamer (douche heet zetten en alle deuren en ramen dicht, buiten de douche met je kindje zitten)
Ik heb AquaRapid bandjes in het paars, gekocht omdat ze hier werden aangeraden door ik geloof @Suikerklontje
Ja dit! Bovendien gebruikt onze zwemschool deze ook dus vind ik het wel handig dat ze hier dan ook gelijk gewend aan zijn. Wij hebben ze van Bema ( met die olifant erop).
Stomen mag toch niet op die leeftijd?
Bedje omhoog is inderdaad ook een goede tip! Ik liet mijn baby (of laat, want ze is nu wéér verkouden) op mij in slaap vallen terwijl ik zit. Vanuit daar kan ik haar dan meestal wel slapend wegleggen. Sommige nachten heb ik gewoon de hele nacht rechtop met haar geslapen
Heeft iemand van jullie zo’n slaaptraining van een van die vele coaches gevolgd? Ik vind het veel geld voor iets dat vast gewoon common sense is, maar ik ben zo moe dat ik geen energie heb om de info overal los van internet te plukken.
Ik ben nu bezig met een ritme creëren en mijn baby zelfstandig in slaap te leren vallen (ze viel altijd aan de borst in slaap). Als iemand tips heeft…
Ik heb zelf geen coaches gebruikt maar ik zag ooit de volgende tip voorbij zien komen bij zo’n coach en dat leek goed te werken:
Als je wilt oefenen met je kind zelfstandig in slaap te laten vallen, doe dit dan bij het eerste dutje in de ochtend. Het idee is dat de ‘slaapdruk’ dan nog het hoogst is en de kans van slagen dus hoger.
Wij kregen dat juist als tip, niet te lang uiteraard.
Ik heb een slaapcoach ingeschakeld. Mijn dochter van 2,5 jaar kon niet zelf in slaap vallen. Ik moest haar voor het slapen (ieder slaapje) minstens een uur in slaap wiegen. Dat werd fysiek gewoon heel zwaar, maar ‘s nachts werd ze ook regelmatig wakker en dan waren we helemaal uuuren bezig met wiegen. Ik was toen ook weer zwanger, dus toen vond ik dat er iets moest gebeuren.
Het was inderdaad common sense, maar ik had gewoon de puf niet om zelf een plan te maken en consequent te zijn. Die slaapcoach werkte fantastisch, na max. 1,5 week sliep ze zelf in en door. Zij maakte vooraf en plan en belde/appte elke dag hoe het ging en met tips en zorgde dat mijn man en ik gemotiveerd bleven. Sindsdien is ze nooit meer wakker geworden in de nacht (zijn nu 3 jaar verder). Ik vond het dus iedere euro waard .
Dit was dus trouwens wel zo’n individueel traject, niet zo’n algemene training/schema.
Geen ervaring met slaapcoaches, maar het is wel heel normaal voor baby’s om niet zefstandig in slaap te kunnen vallen en nog geen echt ritme te hebben.
Zou je willen delen welke coach dat was? Wij hebben een vergelijkbare situatie (kind van 2 dat veel moeite heeft met zelfstandig in slaap vallen, veel wakker wordt en waar we uren mee in de weer zijn ‘s nachts).
Ik zou dan eerst een boek lezen waarin verschillende methoden aan bod komen en uitgelegd worden zodat je er zelf mee aan de slag kan.
Wij hebben veel gehad aan Baby in een droomritme. Was even doorzetten dus stel je wel in op een week alles uit de kast, maar daarna sliepen mijn kinderen zelf in en na een paar weken ook de hele nacht door.