Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Heb PB gestuurd!

1 like

Wil je hem mij ook sturen? Het gaat bij mijn kind al wel een stuk beter, maar ik zit ook soms nog urenlang bij haar/te wiegen.

Ik heb goede ervaring met bureau van slaap, wel om een andere reden (vroeg wakker worden) maar ik vond het prettig advies dat goed aansloot bij hoe we zelf bij voorkeur willen handelen en het heeft heel snel, heel goed geholpen. Ze geven veel tips op instagram en hebben ook werkboeken die goedkoper zijn dan persoonlijk advies. Kan je vast ook zelf bij elkaar googelen maar ik vond één gestructureerde aanpak erg fijn. Was ook te moe om zelf na te denken en iets consequent vol te houden.

4 likes

Een tip die je misschien al lang geprobeerd hebt, maar voor ons heeft het een wereld van verschil gemaakt dus vandaar dat ik het toch deel; op de buik weg leggen. Ons zoontje viel maandenlang alleen aan de fles in slaap. Dat deden we dus ieder dutje. Totdat hij bij oma ging logeren en zei hem op z’n buik weglegde. Toen viel hij dus wel in slaap. Hij had wel weer even nodig om het koppelen van slaapjes op z’n buik te leren, maar dat gaat nu ook goed. Klinkt zo simpel op z’n buik leggen maar wij hadden het oprecht niet geprobeerd omdat we het altijd met het flesje deden en hij op z’n rug onder zo’n nunki lakentje lag.

2 likes

Ja mee eens, heb geen ervaring met een los consult. Maar heb wel een gids met advies gebruikt rondom wakkertijden en dat heeft goed geholpen @matroos
Vind overigens alles wat ze op instagram delen ook echt fijn en relativerend en helpend.

2 likes

Je kan beter naar een slaapoefentherapeut zoeken, dan wordt 't gewoon gedekt vanuit je verzekering. Hebben wij ook gedaan.

2 likes

Wij hebben op camperreis naar de VS maxi cosi nomad meegenomen, rugdrager en gb pockit buggy (wel af en toe handig als ‘stoel’ want baby kon nog maar net stappen toen en buiten is alles vuil). Baby was 15 maanden. Voordeel was dat we 2 weken dezelfde camper hadden en zelf niet alles moesten meeslepen

3 likes

Hoe oud waren jullie kindjes toen poppen een beetje een ding werden? Ik heb al een hele tijd zo’n stoffen hema-pop met magnetische speen liggen maar twijfel of mijn zoontje van 16 maanden nog te jong is. Hij ‘rijdt’ wel met auto’s en ‘roert’ in pannetjes dus qua fantasiespel lijkt hij er misschien wel wat mee te kunnen, of is jullie ervaring anders?

1 like

Precies rond 16 maanden hier! We hadden zelf geen poppen in huis maar we hoorden dat ze er in de opvang plots veel mee speelde (en ook aan de echte kleinere baby’s eten wilde geven enzo haha) dus mijn oude pop uitgehaald en ze vind het fantastisch. Inderdaad plots dat fantasiespel dat je ziet ontstaan, zo vertederend. We hebben trouwens niets van accessoires specifiek voor poppen gekocht, een gewoon bekertje, klein lepeltje, een echte pan, een tetradoek om de mond af te vegen, theedoosjes
 ze heeft alles zelf bij elkaar gezocht uit onze echt keuken haha. Ze kan zich plots ook veel langer alleen bezighouden als ze in zo’n spel opgaat. Ook fijn.

2 likes

Die van mij vanaf 2 jaar ongeveer, daarvoor al wel rijk fantasiespel maar interesse in pop kwam later.

1 like

Mijn oudste toen ze rond de 16 maanden was. De jongste interesseer het allemaal geen bal.

3 likes

Mijn dochter vindt poppen vanaf anderhalf echt heel leuk maar die hema pop vindt ze echt stom. Ze krijgt voor kerst al mijn oude poppenspullen :sweat_smile:.

Ja wel rond die leeftijd begon mijn dochter heel de dag met de pop rond te sjouwen. Ze speelt ook samen met haar broer nu altijd opvangetje. Dan komen zij de babys brengen naar mij. En dan krijg je van die ‘verhalen’ goed geslapen? Goede dag gehad? Zo droog dat ze dat dan naspelen.

9 likes

Haha neee echt ik vind m zo leuk :pleading_face: met z’n sport-haarbandje en streepjesbadpak

3 likes

Hebben jullie nog voorleestips? Ze is bijna 5 jaar en ze vindt bijvoorbeeld Lola de Beer en Floddertje heel leuk. En voor ons welzijn moeten het niet te lange verhalen zijn haha

Nou 
hier een kind van 5 en 2 en interesse in poppen is echt nihil.

Nooit heel populair geweest, heb het wel een tijdje proberen te pushen maar daarna ook mee gestopt want een irritante bijkomstigheid van die poppen zijn die buggy’s. Die moest dan mee naar buiten en na 3 minuten liep ik er zelf mee.

2 likes

Mijn kind van die leeftijd vindt veel kleuterverhalen leuk en herkenbaar, bijv. Kleuters van de Grote Beer (Carry Slee) of de verhalen van Jimmy en Lisa (Vivian den Hollander). Beetje gedateerd, maar met een kleine aanpassing hier en daar prima te lezen.

2 likes

Weet niet of het nu nog ‘te doen’ is, maar ik vond de boeken van Madelief (Guus Kuijer uit m’n hoofd heel leuk. Of is dat ook al voor ouder?

2 likes

Hahah hier blijft die buggy wel binnen, maar voor haar verjaardag krijgt ze een poppenzitje voor voorop de step. :smile:

1 like