Weten jullie nog leuke zoekboeken, waarbij er plaatjes aan de zijkant staan die je moet zoeken in de grote afbeelding? Mijn dreumes vindt het fantastisch maar weet ze inmiddels allemaal uit z’n hoofd.
Wij hebben dit boek maar dan voor 4 jarige. Ze is bijna 6 en nu wel toe aan een nieuwe want alle verhaaltjes al vaak gelezen, maar ik vind dit echt ideaal. Ook makkelijk meenemen voor op vakantie.
Bekijk Het grote voorleesboek voor rond de vijf op: Het grote voorleesboek voor rond de vijf, Reggie Naus | 9789021672182 | Boeken | bol
https://www.bol.com/nl/nl/p/het-grote-zoekboek-van-em-en-sam/9300000144143656/
Mijn kind vind deze heel leuk. En vind hem zelf ook heel mooi qua illustraties, ook leuk om samen te doen.
Het verschilt echt zo erg per kind hè! M’n oudste dochter speelde er weleens mee op de opvang en dat was het dan, mn jongste doet echt het liefst niks anders dan met een pop spelen, luier aan, luier uit etc. Pop voor de verjaardag gekregen hier thuis en ze is helemaal verliefd op de pop.
Hier is het zoekboek van peppa pig een grote hit.
Aan de zijkant staan plaatjes maar ook vragen zoals “wie heeft er groene schoenen aan”.
Ja! De "Het grote voorleesboek voor rond de " is echt een aanrader.
Mijn oudste heeft nooit naar poppen omgekeken, de jongste speelt er in fases heel veel mee.
Zelfde hier thuis, terwijl ze bij opa en oma en opa de opvang wel veel met poppen spelen. We hebben wel alleen stoffen poppen en daar hebben ze van die plastic, dus misschien zit daar ook een verschil in.
Deze was hier een hit! Van de bieb geleend en er zijn verschillende thema boeken ervan. Op de achterkant staan verschillende personages die je op de paginas moet zoeken en je ziet echt een soort verhalen
De dwergjes van Tuijl en Virgilius van Tuijl, beide van Paul Biegel. Wel doorlopende verhalen maar korte hoofdstukken.
Geen tip voor een specifiek boek, maar ik vraag naast de plaatjes aan de zijkant ook andere dingen die op de afbeelding staan. Zoals “rode auto” ofzo, dan moeten ze eerst zelf een plaatje van een rode auto in hun hoofd vormen en dat zoeken, dan duurt het al iets langer.
En beginnen met tellen kan ook, dus bijvoorbeeld vragen naar hoeveel rode auto’s (of insert een ander item afhankelijk van het thema) er te zien zijn.
Mijn kind vind dat allebei een heel leuk spelletje en ik krijg ook vaak een zelfverzonnen vraag terug “Mama nu mag jij de blauwe tractor zoeken”.
Mijn kleuter vond de boeken van Kolletje ook erg leuk. En alles van De boze heks van Hanna Kraan (dat vonden wij als ouders ook heel leuk om voor te lezen, er zit zo veel subtiele humor in!).
Ooooh, ik was die vergeten, zo leuk!!
Zou De kleine kapitein al leuk zijn op die leeftijd? Denk dat mijn dochter het nog wat spannend vindt, maar dat is ook een held op sokken.
Jouw dochter is ongeveer net zo oud als mijn kinderen toch (5.5)? Ik heb hem voor hier iig op de lijst staan voor als we klaar zijn met Sjakie en de Chocoladefabriek (vinden ze ook echt al leuk!), ik ga het gewoon proberen.
Ja, die van mij is iets jonger, bijna 5. Maar ga het idd gewoon eens proberen!
Hebben jullie een speelgoed kist oid in de woonkamer staan? Zo ja, welke? Of hebben jullie een ander geniale manier om speelgoed op te ruimen? Wij hebben geen kast waar het in kan en niet echt ruimte voor echt een extra kast. De speelgoedkist zou onder de vensterbank komen of onder de trap.
Maar wil je dat hij zelf daaruit speelgoed kan pakken? Een kist lijkt mij zo rommelig worden + lastig pakken voor een kleintje.
Ik ga als de kerstboom weg is een kastje kopen en daarin speelgoed zetten. En ga dan rouleren. Speelgoed wat ik/hij niet gebruikt heb ik in in zijn kledingkast (in een lade).
Deze is van etsy maar als je zoekt op montesorri kastje dan vind je veel van dit soort dingen.
Ik ga voor dit kastje. Ik maak ook veel gebruik van dit soort mandjes
Daar doe ik dan een beetje duplo in of wat losse speeltjes
Wij hebben nu net een ikea smastad gekocht, ende duplo (en duplo trein) hebben we in stapelbare bakken met wieltjes eronder in de trapkast staan. Voordeel van platsa is dat je bijv ook kussens voor erop kunt kopen zodat het ook een zitbankje wordt, of een sticker met een autobaan erop ofzo.
Hiervoor hadden we een andere speelgoedkist met een klep die naar boven openging maar dat vonden wij niet handig omdat ons kind altijd zijn collectie speelgoed van de dag bovenop de kist zette, waardoor ie de klep steeds niet open kreeg of juist op z’n hoofd viel als ie m open deed
Maar als je dit niet opruimt wordt het toch ook
rommelig? Ik heb ook zoiets maar kan me dan overdag al ergeren aan de troep bij een bak zie je dat misschien toch minder helemaal bij weinig ruimte? Die houten IKEA kast met plastic lades lijkt me ook wel handig?
Ja een rommel wordt het sowieso als hij speelt. Maar als mijn kind nu naar bed gaat voor een dutje ruim ik op en zet ik het een beetje leuk neer in de hoop dat het ook uitdaagt. Zoals een toren van stapelbekers.
@Tostibrood @Vloeistof jaa goede ideeën! Ik heb nu alles in een grote mand zitten. Die trekt hij graag over hoop
We hebben een open kast in de woonkamer, achter de bank. Daar “mag” hij nu niet bij komen. Eventueel kunnen we daar wel iets uithalen en de breekbare dingen ook maar opruimen. Was juist het enige plekje in huis waar nog iets van decoratie dingen in staat Vandaar dat hij er niet bij mag.
Ik vind het nu juist zo’n nadeel dat het speelgoed overal ligt (wat niet in de mand past) en het daardoor zo rommelend oogt. Daardoor leek een bak met een klep handig. Maarja daar kan hij het zelf niet uithalen inderdaad… nog maar even over nadenken.