Ooh dat is wel een goeie tip, thanks!
O wat een goede tip. Hoe oud is jouw peuter?
En wat voor wekkertje gebruik je? Is het visueel voor haar waar jullie zijn in de tijdsperiode?
Nu bijna 3,5, maar zijn er rond haar derde mee begonnen. Ik had eerst een kookwekkertje waar je de tijd echt zag aflopen (ik denk van Dille en Kamille), maar die kon niet zo goed tegen stuiterenš. Nu gewoon op mān telefoon.
Denk dat de meeste kleine kinderen graag willen helpen/samen doen en in de buurt willen zijn. Mijne wel in ieder geval! Ik laat mijn kind vaak kleien aan de keukentafel als ik de keuken schoonmaak, dat werkt heel goed. Ze wil er vanzelf bij komen staan maar dan zet ik haar in de learning tower met iets te doen (mandarijn schillen, iets snijden, bestek in de la leggen). Ik laat haar sowieso veel helpen: zelf vegen, helpen opvouwen, met een doekje poetsen. Zo lang zij het idee heeft dat ze āhetzelfdeā doet als ik dan hoeven we het niet samen te doen en loopt ze ook niet heel erg in de weg. Liever langzaam en gezellig dan dat ik de hele dag met haar speelgoed moet spelen
Bij ons heeft slaaptrainen wel echt goed geholpen. Het was de methode van Faber of Ferber geloof ik. Ons kind werd 1 keer per nacht wakker en kwam dan bij ons in bed. Dat was ik beu. Eerste nacht heel veel protest, 2e nacht mini beetje protest en daarna ging het goed! Ze was toen 2 jaar en 2 maanden ongeveer.
Buiten slapen of het land uit en slapen?
Naast het ouderlijk bed een bord met āhier wordt gewerkt aan uw terugkeerā
Met die gedachte ben ik vandaag de was gaan vouwen samen met mijn baby. Ging verbazingwekkend goed.
Ik heb dit probleem vooral als ik mezelf klaar wil maken en spullen moet pakken om weg te gaan, of als ik eten klaar maak. Dat duurt haar altijd te lang en dat ligt ze te huilen en probeer ik haar tussendoor te entertainen en duurt het alleen maar langer. Kiekeboe spelen tijdens het douchen/de douche uitdoen is niet echt efficiƫnt. Uiteindelijk loop ik dan vaak de deur uit met honger, terwijl ik moet plassen en met slechts de helft van de benodigde spullen
Eenmaal in de wagen is ze dan weer happy.
Mocht iemand daar nog tips hebben om die momenten minder stressvol te makenā¦
Als aanvulling hierop @Tubing kan het helpen als de wekker ook visueel is. Je hebt bijv van die wekkers waar de tijd die nog over is een kleur heeft, vaak rood. En als het rood āopā is, is de tijd voorbij
Heeft iemand tips tegen een slome eter?
We zitten nu echt in een periode van treuzelen en āslechtā eten. Meestal zitten we 07:30 te ontbijten en moet ze om 08:15 naar de opvang en dan nog is ze nog niet klaar met haar eerste broodje.
Ze heeft periodeās dat ze zo 4 broodjes achter elkaar at in 10 minuten maar deze periode is zooo vervelend en frustrerend. Het ontbijten wordt nu steeds negatiever omdat je telkens moet zeggen dat ze moet gaan eten.
We zitten er nu aan te denken om een magneet op de klok (metalen klok) te maken zodat het voor haar inzichtelijk moet zijn wanneer het eet moment klaar is en dan haar eten maar weg te halen. Maar dat voelt ook weer zo⦠niet fijn.
En iets anders? Bijvoorbeeld havermout of yoghurt/kwark. Of gaat alles gewoon traag?
Alles gaat traag op dit moment. Het avondeten vinden we niet zoān probleem omdat we dan alle tijd hebben maar ook dat duurt minstens 45 minuten.
Wij doen dat wel, dat we een wekker zetten op de tijd dat ze klaar moet zijn en dan als die dichtbij komt aftellen en waarschuwen met iets als: ālet op, we gaan zo weg, als je nog iets wilt eten kun je dat nu nog doenā. En als ze niets eet vind ik het niet zo erg, want om 9 uur krijgen ze weer een cracker of fruit bij de opvang.
Edit: dus niet per se een tip om sloom eten op te lossen, maar om zelf niet de hele tijd te moeten aansporen/opletten.
Hier wordt gewerkt aan uw terugkeer naar uw eigen bedje
Hier altijd een slome eter (spelen, afgeleid zijn). Wij zetten als we enige haast hebben op gegeven moment een wekker en tot dan mag hij nog eten en daarna is het klaar. Meestal gaat hij dan sneller eten.
Voor degene die een kleuter hebben: Het tijdschrift Bobo vindt die van ons echt superleuk.
Staan naast een verhaal of twee ook veel puzzels/spelletjes dat goed aansluit waar ze met school mee bezig zijn (rijmen, letters etc) en met Sinterklaas waren er ook allemaal dingen om in elkaar te knutselen. Zeker nu ze in groep 2 zit vindt ze het echt heel erg leuk.
Wij hadden opa & oma een abonnement van een x aantal nummer kado laten doen, maar denk dat we het daarba zeker gaan verlengen.
Denk wel handige aanvulling hierop, via de ing rentepuntenwinkel zijn de abonnementen veel goedkoper dan de reguliere prijs, ook voor groep 3/4 (Okki) ⦠ik geef het ook wel kado aan kinderen in onze vriendenkring, wordt erg gewaardeerd!
Weet iemand hoe Your Wishes valt? Ik lees wat ervaringen op internet van normaal tot klein. Dochter draagt met name 86/92 en twijfel of een jurkje in 92 nu wellicht al snel aan de kleine kant is (dochter is vrij breed gebouwd)?
Ik heb een soort sneeuwklei gemaakt, 1 cup maĆÆzena, 1 cup bloem en 3 eetlepels olie.
Tis niet zo mooi wit maar wel heel leuk om mee te spelen.
Ik had eigenlijk wat andere sneeuwalternatieven gekocht maar alles belandt nog in dr mond.
Je kunt ook nog geschaafd kokos gebruiken. Kunnen ze alleen geen āsneeuwballenā mee maken.