Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Hier altijd een slome eter (spelen, afgeleid zijn). Wij zetten als we enige haast hebben op gegeven moment een wekker en tot dan mag hij nog eten en daarna is het klaar. Meestal gaat hij dan sneller eten.

1 like

Voor degene die een kleuter hebben: Het tijdschrift Bobo vindt die van ons echt superleuk.

Staan naast een verhaal of twee ook veel puzzels/spelletjes dat goed aansluit waar ze met school mee bezig zijn (rijmen, letters etc) en met Sinterklaas waren er ook allemaal dingen om in elkaar te knutselen. Zeker nu ze in groep 2 zit vindt ze het echt heel erg leuk.

Wij hadden opa & oma een abonnement van een x aantal nummer kado laten doen, maar denk dat we het daarba zeker gaan verlengen.

8 likes

Denk wel handige aanvulling hierop, via de ing rentepuntenwinkel zijn de abonnementen veel goedkoper dan de reguliere prijs, ook voor groep 3/4 (Okki) … ik geef het ook wel kado aan kinderen in onze vriendenkring, wordt erg gewaardeerd!

6 likes

Weet iemand hoe Your Wishes valt? Ik lees wat ervaringen op internet van normaal tot klein. Dochter draagt met name 86/92 en twijfel of een jurkje in 92 nu wellicht al snel aan de kleine kant is (dochter is vrij breed gebouwd)?

1 like

Ik heb een soort sneeuwklei gemaakt, 1 cup maïzena, 1 cup bloem en 3 eetlepels olie.
Tis niet zo mooi wit maar wel heel leuk om mee te spelen.
Ik had eigenlijk wat andere sneeuwalternatieven gekocht maar alles belandt nog in dr mond.

9 likes

Je kunt ook nog geschaafd kokos gebruiken. Kunnen ze alleen geen ‘sneeuwballen’ mee maken.

2 likes

Dit is de aldi bak of niet? Heb hem ook en ben er ontzettend blij mee. Gisteren nog gebruikt, eentje gevuld met water, eentje met gekleurde rijst en eentje met kikkererwten. Bootje erin, een mini visje, octopus en schildpad en klaar is kees.

1 like

Ik wil een projectielamp met bijv sterren voor mijn zoontje kopen. Heeft iemand er een waar je tevreden over bent? Er zijn er veel, maar reviews vaak matig.

1 like

Wij hebben die van de HEMA onder de boom liggen dus over een weekje kan ik je zeggen of deze bevalt of niet.

Ha thnx, maar wil er ook een onder de boom leggen :sweat_smile:

1 like

Die van Hema is dikke prima hoor!

1 like

Heeft iemand hier speelgoed van Modu? Het is echt reteduur maar wel heel veelzijdig zie ik. Dus ben benieuwd naar ervaringen

Ik heb een paar setjes van your wishes gehad, valt idd aan de kleine kant en smal.

2 likes

Ja ik heb een grote set. Zou het zelf niet nog een keer kopen persee. Het is leuk maar vooral kinderen die hier komen spelen vinden het heeel leuk. Mijn eigen kinderen mwoaaah. Ze pakken het zelf niet heel snel. Vooral de kwaliteit van de wielen valt me tegen. Ze vallen er snel onderuit en het plastic is al op meerdere plaatsen gebarsten. We hebben het nu 3 jaar in huis.

3 likes

Oh wat zonde! Dat is best snel. Ik zat te kijken naar zo’n loopauto. Mijn kind heeft een step gekregen en die staat nu nog binnen maar van de lente gaat die naar buiten en in de berging. Hij speelt nu graag op de step (en die wielen vooral). Modu lijkt mij ook vooral fijn omdat het je meubels niet naar de gallemiezen helpt.

1 like

Het is de inspire my play play tray! Lijkt op die van de aldi maar dan met deksel, volledig van plastic en met 6 ipv 4 bakjes.
Vind het zo’n fijn ding inderdaad! Gebruiken 'm ook echt veel.

3 likes

Mijn zoontje heeft een speelsetje gekregen van kinetisch zand. Super leuk vindt hij het, dus wel meer aanschaffen.

Maar hebben jullie dan verschillende kleuren of gewoon de zandkleur? En is het de bedoeling dat je met meerdere kleuren tegelijk speelt of…? En hoe groot moet de bak een beetje zijn wil je er leuk mee kunnen spelen. Had nu uit gebrek aan beter maar een dienblad gepakt.

1 like

Ik zou gewoon 1 kleur kopen, zie de toegevoegde waarde van meerdere kleuren niet( en ik kan er ook niet tegen als het door elkaar zou gaan, net als bij klei).
Ik heb deze koffer toen gekocht samen met een extra zak zand( in de koffer zelf zit niet zoveel).
https://www.amazon.com/KNS-Ack-Folding-Sand-Amzx/dp/B07PGTLGK1/ref=mp_s_a_1_1_vs_ar_sspa?dib=eyJ2IjoiMSJ9.GTCAjTqmqzXUK0yl8XLeK5RfwNeuEqsy7DCsWVPw6myqlVHxZnm-4KlixjEeq5AgAWxQlKUHI8TQ9PJPkuf5vcjZJm7eiqp2KNMxXC-teUPL2QAOSRXVPkw1ebMavotLdw1OJSMXWYyq0kuvSd4WaIVa6s01URt95Y5PBvCjjkQFujsbydNCPP6ZWI91ByUPtcHqx1rbIK0eXCEgFq9nnw.OqvBkUKhWfNEf2raTGE8Z9am1C7v2Vh0X-1ICZmRMXY&dib_tag=se&keywords=kinetic+sand&qid=1734807675&sr=8-1-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9waG9uZV9zZWFyY2hfYXRm&psc=1

4 likes

Oh ja dat setje wat hij dus heeft gekregen (heel klein onderdeel van een goodiebag) maar dat zand is dus rood .

1 like

Lekker last minute dit: ik zoek een ringsling die voor kerst binnen is :sweat_smile: Lijkt mij wel lekker om mijn zoontje op mijn heup te laten hangen en mijn armen vrij te hebben.

Ik zat bij BijKay te kijken, maar is die losse lap die je overhoudt niet irritant?
Verder lijkt mij er niet zoveel verschil tussen alle ringslings te zitten toch? Of mis ik iets :upside_down_face:

1 like