Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik had wel graag meer tijd bewust alleen doorgebracht die laatste weken. Ik was ook wel veel alleen een beetje dingen aan het doen in huis, maar sinds m’n kind er is mis ik soms echt even rust momentjes voor mezelf. Dus bewust even een kopje koffie drinken en hier echt van genieten, zelf naar de bieb een beetje dwalen ipv met een kind rechtstreeks naar kinderboeken, ergens alleen even lunchen. Etc. Dus niet zo zeer specifieke dingen die je kan doen, maar vooral de dingen waar je van houd net even iets bewuster doen

10 likes

We hebben nu zo’n 5 dagen kerst vakantie en ik ben geslooooooopt. Mijn baby van 10 maanden huilt zóveel, wilt continu vermaakt worden en wegleggen is echt uit den boze.

Er gebeurt ook zoveel voor zo’n kleintje. Ander eet/dag schema, fysio, diëtiste, tandjes, twee weken geleden ziek… We weten gewoon niet waar hij last van heeft op dit moment, voel me compleet machteloos :pensive:

Mocht iemand, naast de tv (ik haat het echt haha) nog een gouden tip hebben. Please red mij :weary::joy:

4 likes

Wandeling naar/door de stad en lunchen of iets drinken? Onze baby (bijna 8m) is ook mega actief en heeft op dit moment wat verlatingsangst. Thuis in de wipstoel zetten is nu echt geen optie meer. Maar om één of andere reden is ze in de buggy of kinderstoel op verplaatsing eigenlijk wel voor lange tijd stil of tevreden. Dus dat is voor mij momenteel nog de meest ontspannen optie.

4 likes

@Cam ik ging in deze fase ook zoveel mogelijk naar buiten, in weer en wind :sweat_smile: gewoon boodschappen doen, even een boekje lezen bij de bieb oid. Ik vond dit één van de minst leuke fases, gelukkig werd het daarna snel leuker!

5 likes

Oh dat zijn echt lastige periode’s. Ik zou ook afwisselen met je partner zodat jullie allebei even kunnen opladen. En inderdaad ook veel naar buiten gaan. Anders duurt de dag voor jezelf eeuwen.

Verder zou ik hem paracetamol geven als je denkt dat hij echt pijn heeft door zijn tanden. En ik ben zelf ook wel tevreden over dentinox.

2 likes

@whosthatgirl @Depeche @Vloeistof

Dat is er afgelopen dagen door het weer en alle voorbereidingen inderdaad niet veel van gekomen, hoop na de kerst weer meer naar buiten te kunnen! Dentinox hebben we inderdaad al.

Hoop dat er vandaag door alle kerst visite genoeg afleiding is :pray:

4 likes

Inderdaad zo veel mogelijk naar buiten, boodschapjes doen, even in de speeltuin, of misschien kun je zelf in de bieb een tijdschrift lezen of ergens koffie drinken als je baby in slaap valt in de buggy? En toen mijn jongste die leeftijd had sprak ik ook extra vaak af met bijvoorbeeld mijn moeder of vriendinnen af zodat het even wat minder zwaar voelde en iemand anders hem eens kon rondsjouwen en aandacht geven.

2 likes

Ohhh die fases zijn zo kut. Kun je naar vrienden of familie, of je kind in de kinderwagen zetten met iets te eten en iets gaan doen wat je zelf leuk vind? Ik knapte altijd wel op van iets doen wat ik leuk vind en kind vond het in de kinderwagen met een all you can soepstengel menu vaak wel best.

En gewoon paracetamol als ze ellendig zijn, ook zonder ‘reden’. Kan zo helpend zijn

5 likes

Geen tip, maar hier hetzelfde. Ineens weer dramatische nachten, elke 3 uur eruit, tandjes pijn, regelmatig in de middag ook niet willen slapen, en verlatingsangst. :sob:
En daarbij een dochter van 5 die niet wil slapen en pas om
21:30 het pas opgeeft. :tired_face: Dus ik leef met je mee! Het wordt beter en is een fase :heart:

2 likes

Ik heb voor Kerst Poezensafari van Agnes Loonstra gekocht. Die is ietsje uitdagender en ook gewoon heel leuk vind ik :blush:

Wat zijn mooie, iets duurdere/betere kwaliteit baby merkjes om op Vinted te zoeken? Ik kom niet veel verder dan de bekende Mini Rodini’s etc.

Ik kom ook echt weinig leuks tegen tussen alle meuk :weary:

Bobo Choses, Tinycottons, Sproet & Sprout, Daily Brat, Repose Amsterdam, Arket?

Wij gaan binnenkort 11 uur vliegen met 2 kids :grimacing: Voor mijn zoontje van 4 ben ik niet zo bang, want iPad, maar mijn dochtertje van 1,5 is zó druk en beweeglijk. En een schermpje boeit haar nog niet zo. Ze speelt thuis ook met bijna niks écht, ze scharrelt een beetje rond, haalt dingen uit kastjes, lades, dozen en legt het weer ergens neer, en ze klimt overal op :weary: Iemand nog tips voor dingetjes waar ik haar misschien heel even mee bezig kan houden? Ik ben bang dat het gewoon uitzitten wordt en hopen dat ze even slaapt, maar ik dacht, wie weet heeft iemand hier nog ervaring met lange vluchten met beweeglijke kinderen.

En ook nog ideeën voor kleine fysieke spelletjes voor mijn zoontje van 4 of spellen voor op de iPad voor hem (mag ook wel betaald zijn)?

4 likes

Lil Atelier, Gray Label, Repose AMS, MarMar, +1 in the family, Play up

4 likes

Probeer plaatsen te regelen met ruimte ervoor om te staan/ rond te lopen. Hier ook 10 u gevlogen rond die leeftijd , het was pittig, maar veel rondlopen hielp door die plek was dat makkelijker. Stickers plakken, snacks, iPad met korte liedjes en video’s, nog meer rondjes rennen, zo’n magnetisch tekenbord

1 like

Ik heb rond dezelfde leeftijd ook zo’n lange vlucht gemaakt en ze vermaakte zich uiteindelijk het beste met de veiligheidsinstructie kaart, eten en herbruikbare stickers in het bijbehorende boekje en op de stoelen/tafel/etc plakken. Had voor in het vliegtuig een klein setje duplo (auto, poppetje, paar blokjes), 2 smart max dieren, paar kleine boekjes en UFO trekding mee maar dat heeft ze eigenlijk allemaal niet aangeraakt. Een appel, doosje met rozijntjes, lege doosje vervolgens gevuld met gepofte spelt en een nieuwe waterbeker hielden haar veel langer bezig!

3 likes

Peppa Pig, kost 7 euro voor een maand, maar kan je ofc gelijk opzeggen zodat je het maar 1x betaalt. Zitten spelletjes, filmpjes en kleurplaten in die app.

2 likes

Mijn absolute favorieten zijn: mini rodini, Marmar Copenhagen, sproet en sprout, mingo en Carlijnq.

1 like

iPad ligt hier alweer een jaar achter slot en grendel maar de betaalde Duplo app vond ik zelf fantastisch!! Dikke aanrader.

3 likes

Petit Bateau blijft echt heel lang mooi vind ik, andere Franse merken van goede kwaliteit zijn Jacadi, Sergent Major, Catimini en Bonpoint (al vind ik die tweedehands meestal nog steeds veel te duur)
Goede Scandinavische merken zijn oa Newbie, Hust and Claire, Wheat en Polarn o Pyret.

4 likes

Nijntje op de iPad?
Zowel offline downloaden via Videoland of Netflix maar ook de game is best leuk om samen te doen…
Verder wist ik dit ook niet dus heb 2x een nachtvlucht geboekt :rofl:, moesten we wel voor overstappen (op Parijs) maar was het voor ons wel waard. Ze sliepen alle 3 grootste deel van de tijd (6-4-11mnd)